Gå til innhold

Jobber på et slags forværelse med en rar stemning

Hoia

Anbefalte innlegg

Det er så morsomt, fordi noen reagerer litt rart under pressede situasjoner, og det er pressede situasjoner hele tiden. Noen reagerer som om det står en massemorder uten for døren av og til. Av og til må jeg bare le litt høyt, råd til hva en kan gjøre for ikke å le?? Må jo ta det alvorlig, tenke på noe trist eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Bytte jobb?

Neida, trives, men jeg kan ikke le på jobb hele tiden, så må få tips til å vite hvordan jeg kan håndtere trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å jobbe med holdningene dine. Høres ikke ut som en som burde jobbe med folk i pressede situasjoner.

Anonymkode: fd2fe...512

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hoia said:

Av og til må jeg bare le litt høyt

18 minutter siden, Hoia said:

Neida, trives, men jeg kan ikke le på jobb hele tiden

Du må bestemme deg. Ler du høyt "av og til" eller "hele tiden"?

Anonymkode: 8b4c2...f7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må bestemme deg. Ler du høyt "av og til" eller "hele tiden"?

Anonymkode: 8b4c2...f7b

Av og til, jeg klarer å holde meg oftest, men jeg må få noen tips til hvordan jeg ikke skal le når det butter.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (10 minutter siden):

Av og til, jeg klarer å holde meg oftest, men jeg må få noen tips til hvordan jeg ikke skal le når det butter.

Konsentrer deg om arbeidet ditt, og ikke sitt og lytt til andres gjøren og laden. 
Du har kanskje for lite arbeid siden du sitter og lytter og har tid til å le? Da er medisinen å be om flere oppgaver så du slipper å tenke på annet enn å få jobben din gjort. 

Anonymkode: 34955...bd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Konsentrer deg om arbeidet ditt, og ikke sitt og lytt til andres gjøren og laden. 
Du har kanskje for lite arbeid siden du sitter og lytter og har tid til å le? Da er medisinen å be om flere oppgaver så du slipper å tenke på annet enn å få jobben din gjort. 

Anonymkode: 34955...bd6

Gode tips. De tar jeg med meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (53 minutter siden):

Det er så morsomt, fordi noen reagerer litt rart under pressede situasjoner, og det er pressede situasjoner hele tiden. Noen reagerer som om det står en massemorder uten for døren av og til. Av og til må jeg bare le litt høyt, råd til hva en kan gjøre for ikke å le?? Må jo ta det alvorlig, tenke på noe trist eller noe?

Er det feks et advokatkontor, så burde du vite hvilken påkjenning det kan være å være part i en sak som kanskje handler om millioner eller barna dine. Er det noe å le av?

Legekontor, hvor mennesker kan få beskjed om at de har fått en sykdom som setter preg på resten av livet. 

Kjempemorsomt. 

Anonymkode: d66be...34f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det feks et advokatkontor, så burde du vite hvilken påkjenning det kan være å være part i en sak som kanskje handler om millioner eller barna dine. Er det noe å le av?

Legekontor, hvor mennesker kan få beskjed om at de har fått en sykdom som setter preg på resten av livet. 

Kjempemorsomt. 

Anonymkode: d66be...34f

Det er ikke på et sånt sted. Jeg ler aldri i sånne sammenhenger, bare når det blir litt kaotisk blant kollegene. 

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (1 time siden):

Neida, trives, men jeg kan ikke le på jobb hele tiden, så må få tips til å vite hvordan jeg kan håndtere trykket.

Det var ikke et spørsmål om du trives, men om du er egnet for jobben eller jobben egnet for deg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

Det var ikke et spørsmål om du trives, men om du er egnet for jobben eller jobben egnet for deg.

Det tror jeg er uproblematisk. Jeg ler litt av det kaotiske i det andre som skjer.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (49 minutter siden):

Det tror jeg er uproblematisk. Jeg ler litt av det kaotiske i det andre som skjer.

Så hvorfor spør du her om å endre det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du schizofreni, bipolar lidelse eller rusproblemer..? 

Anonymkode: dc231...0cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen av delene. Men jeg kan le når det blir veldig trykket stemning, og noe ikke går opp på jobb. Men det er sjeldent jeg faktisk gjør det, typisk i møter etc. Jeg ba om råd for noe å tenke på når en har lyst til å begynne å le. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Så hvorfor spør du her om å endre det?

Hva jeg kan tenke på for ikke å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoia skrev (1 time siden):

Det er ikke på et sånt sted. Jeg ler aldri i sånne sammenhenger, bare når det blir litt kaotisk blant kollegene. 

Blandt kollegaer? Du skriver at noen reagerer som om et står en massemorder på trappa , er det kollegaer da som reagerer sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blandt kollegaer? Du skriver at noen reagerer som om et står en massemorder på trappa , er det kollegaer da som reagerer sånn?

Jeg vet ikke om du tar greier helt bokstavelig, det virker sånn for meg, eksemplene er hypotetiske. Men de fleste har vært i situasjoner som kan oppleves frustrerende og kaotiske i jobbsammenheng. En håndterer det jo, men når det topper seg kan folk ha forskjellige måter å løse problemer på, typisk den situasjonen at alle blir syke på samme dag, og så aner en ikke hva som skjer. Fordi det er litt kaotisk, får folk forskjellige type reaksjoner, noe som av og til kan bli komisk. I sånne situasjoner kan jeg av og til få litt sånn at dette er litt komisk-tankegang, og jeg lurte på om noen kanskje hadde noen råd for å unngå å le. Men det er ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (4 timer siden):

Jeg vet ikke om du tar greier helt bokstavelig, det virker sånn for meg, eksemplene er hypotetiske. Men de fleste har vært i situasjoner som kan oppleves frustrerende og kaotiske i jobbsammenheng. En håndterer det jo, men når det topper seg kan folk ha forskjellige måter å løse problemer på, typisk den situasjonen at alle blir syke på samme dag, og så aner en ikke hva som skjer. Fordi det er litt kaotisk, får folk forskjellige type reaksjoner, noe som av og til kan bli komisk. I sånne situasjoner kan jeg av og til få litt sånn at dette er litt komisk-tankegang, og jeg lurte på om noen kanskje hadde noen råd for å unngå å le. Men det er ikke noe stort problem.

Bare hold deg profesjonell rett og slett. Du er på jobb og skal gjøre jobben din, dine oppgaver er det du skal fokusere på. Hva andre gjør, ikke gjør, reagerer eller ikke reagerer angår ikke deg.

Anonymkode: 1b8b7...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt menneskelig å le når ting blir for sprøtt til å være sant. Det er en måte å overleve inntrykkene.

Anonymkode: 3802d...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...