AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Del Skrevet 23. august Mannen har snart bursdag og har ytret ønske om en treningsklokke i gave. Det han ønsker seg er en klokke som er kompatibel med Strava, som kan starte og stoppe seansen rett fra telefonen, og sikkert da med GPS. Jeg har null peiling på hva som finnes der ute - er det noen som har gode tips? Anonymkode: 9d217...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Del Skrevet 23. august Alle klokker er kompatible med Strava, det er fordelen med Strava. I tillegg har hver type klokke en egen app. Det finnes så mange typer og varianter der ute at å komme med tips basert på det du skriver er umulig. Trener han mye? Lite? Hva slags trening? Eller er det tur? Er poenget å tracke søvn? Skritt? Om du velger den ene eller andre produsenten (garmin, fitbit, Apple watch, Suunto..) er en smakssak nesten som biltype. Men hvilken modell innenfor et merke, vil avhenge av hva du er ute etter. Jo dyrere klokke, jo mer profesjonell og flere ting kan den følge med på. Hva som er behovet og ønsket hans er viktig. Anonymkode: ab6d8...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Del Skrevet 23. august Se der. Som sagt, jeg har null peiling 😆 Han trener løping, langløping (ikke profesjonelt). Pr i dag bruker han Strava på tlf, for å logge tempo og lengde. Han trener også en del intervall, men jeg regner med at alle klokker også har stoppeklokke. Og så skal det sies at han han minimalt med teknisk innsikt, så den må være enkel å bruke. Men det du sier er at alle treningsklokker fungerer mot Strava, og at det i bunn og grunn er opp til meg å vurdere pris? Anonymkode: 9d217...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se der. Som sagt, jeg har null peiling 😆 Han trener løping, langløping (ikke profesjonelt). Pr i dag bruker han Strava på tlf, for å logge tempo og lengde. Han trener også en del intervall, men jeg regner med at alle klokker også har stoppeklokke. Og så skal det sies at han han minimalt med teknisk innsikt, så den må være enkel å bruke. Men det du sier er at alle treningsklokker fungerer mot Strava, og at det i bunn og grunn er opp til meg å vurdere pris? Anonymkode: 9d217...921 Ja, opp til deg å vurdere pris, det kan være en flott start. Alle treningsklokker har en stoppeklokke og kan logge en løpetur, så hva om du lar lommeboka bestemme den første klokka hans? med tiden kan det hende han blir mer klar over hvilke funksjoner Jan trenger/savner og da kommer behovet for å oppgradere. Anonymkode: ab6d8...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Del Skrevet 23. august Ja, alle er kompatible med Strava. Det som er så fint med Strava. La oss si du kjøper en Suunto-klokke. Suunto har en egen app som også gjør at du kan følge andre med Suuntoklokker, men du vil ikke kunne følge venner som har Garmin. Men med Strava kan du følge venner uansett hvilken klokke de har. Klokkens app vil uansett logge og lagre løpeturens lengde, tempo og puls, så man må ikke ha Strava i tillegg. Anonymkode: ab6d8...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet 23. august #6 Del Skrevet 23. august Hadde både Polar og Garmin. Strava fungerer på begge via deres app. Hvis du spør meg, så liker jeg appen til Garmin bedre enn Polar. Men det er smak og behag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Del Skrevet 23. august Anbefaler Garmin forerunner. Egne treningsprogram for løping, masse løpeprogram og direktelink til Strava, men mye mer informasjon om løpeøkten i Garminappen Anonymkode: e0a51...a06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Anbefaler Garmin forerunner. Egne treningsprogram for løping, masse løpeprogram og direktelink til Strava, men mye mer informasjon om løpeøkten i Garminappen Anonymkode: e0a51...a06 Supert, takk! 👍😊 Anonymkode: 9d217...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå