Gå til innhold

Kort rekkevidde Mazda med enormt verditap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger en bybil og ser på denne, f.eks.:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350489761

Det er sinnssykt billig for en praktisk talt ny bil. Kort rekkevidde, men, meh, kjører aldri langt. Har en gammel sedan for det.

Er det noe som helst som kan gå feil her? Bortsett fra kanskje fortsatt høyt verditap, men det utliknes vel med lave driftskostnader?

Anonymkode: 0a1a3...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke så peiling på elbiler, men Mazda generelt er jo bra og driftsikre biler. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe den du linker til. En av de penere elbilene på markedet også 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MX-30 ha fått god er kritikk så lenge en ikke trenger større plass. Skryt for flott design og en god kjørefølelse og lite dekkstøy, gode framseter.

Rekkevidden og bakdørene har blitt kritisert, men kjører en ikke så langt, og bruker ikke baksete regelmessig er det nok en god bil. En kan alltid kjøre lengre også, men må bare lade noe oftere.

https://www.tu.no/artikler/test-av-mazda-mx-30-sjelden-har-vi-sa-sterke-meninger-om-en-elbil/503029
https://www.naf.no/bilguiden/bilmodell/mazda-mx-30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle elbiler har vannvittig verditap, kanskje 40-50% første 2-3 år så det det "sparer" på bensin forsvinner og mer enn det.

Og når batterigarantien er ute er de nesten umulig å selge. (nesten) Ingen vil kjøpe en bil som plutselig kan stoppe og du får en regning på 200´ om du er heldig. Bruk-og-kast samfunnet er her.

Anonymkode: 7d705...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen førstegenerasjons elbiler har opplevd batteri svekkes raskt. Men, det betyr ikke det gjelder alle merker og modeller.

Produsentene har erfart hvilke løsninger som fungerer og ikke fungerer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det éne anonyme svaret er jo helt falskt? Før jeg satte sedanen til lagring og flyttet utenlands solgte jeg Leafen min. Det var svært lite tap på den og lettsolgt var den også. Jeg har venninner som kjører 12 år gammel Leaf og ti år gammel BMW (den med bjørkeinteriør) og de får lapper om de vil selge under vindusviskeren når de er ute og handler. Ser jeg tydelig når jeg nå er tilbake og trenger å kjøres til butikken da jeg ikke vil bruke sedanen på korte kjøreturer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger en bybil og ser på denne, f.eks.:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=350489761

Det er sinnssykt billig for en praktisk talt ny bil. Kort rekkevidde, men, meh, kjører aldri langt. Har en gammel sedan for det.

Er det noe som helst som kan gå feil her? Bortsett fra kanskje fortsatt høyt verditap, men det utliknes vel med lave driftskostnader?

Hvor er det ENORME verditapet? Man får kjøpt den for 219'000 flunkende ny, og du har funnet en 2,5 år gammel modell

image.thumb.png.bd8cc83f3eb8d1a5c1729a8fb6595f38.png

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det éne anonyme svaret er jo helt falskt? Før jeg satte sedanen til lagring og flyttet utenlands solgte jeg Leafen min. Det var svært lite tap på den og lettsolgt var den også. Jeg har venninner som kjører 12 år gammel Leaf og ti år gammel BMW (den med bjørkeinteriør) og de får lapper om de vil selge under vindusviskeren når de er ute og handler. Ser jeg tydelig når jeg nå er tilbake og trenger å kjøres til butikken da jeg ikke vil bruke sedanen på korte kjøreturer. :D

Jeg snakker om biler for en familie, bagasje og hengerfeste, takstativ etc som kan erstatte en bensinbil, ikke en bil som kan erstatte en sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg snakker om biler for en familie, bagasje og hengerfeste, takstativ etc som kan erstatte en bensinbil, ikke en bil som kan erstatte en sykkel.

Xpeng G6 er en brukbar kandidat for en familie. Nå har jo tilogmed Nio og Volkswagen hver sin stasjonsvogn, med hengerfeste og mulighet for takstativ. Det burde da være godt nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle elbiler har vannvittig verditap, kanskje 40-50% første 2-3 år så det det "sparer" på bensin forsvinner og mer enn det.

Og når batterigarantien er ute er de nesten umulig å selge. (nesten) Ingen vil kjøpe en bil som plutselig kan stoppe og du får en regning på 200´ om du er heldig. Bruk-og-kast samfunnet er her.

Gjetter du eller har du erfaring?

Jeg har både solgt og kjøpt elbiler uten batteri garanti. Den jeg solgte gikk på 5 minutter, og da hadde jeg ikke dumpet prisen engang.

De to siste har jeg kjøpt utenfor all garanti. Prisen er deretter, så jeg går bevist etter eldre elbiler.   

Anonymkode: 1af29...881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (14 timer siden):

Hvor er det ENORME verditapet? Man får kjøpt den for 219'000 flunkende ny, og du har funnet en 2,5 år gammel modell

image.thumb.png.bd8cc83f3eb8d1a5c1729a8fb6595f38.png

Rabatten er ganske ny, og den bilen kommer, meg bekjent, ikke med vinterdekk eller annet utstyr man gjerne vil ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...