Gå til innhold

Kake/vaffler eller annet søppel på jobb...hver fredag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kresen? Hva har du med på termos? Ali kaffe?

Anonymkode: 68c96...549

Ble du veldig trigget?

Er du en av dem som ikke tar nei for et nei og nøder folk til kake, eller de som vil ha en forklaring på hvorfor..? 🤔

Jeg har egen kaffe og drikker ikke den på jobb. Det godtar alle jeg jobber med. 

I likhet med frukten eller salaten jeg tar i stedet for kake/vafler de fleste fredager. 

Hvorfor lurer du på årsaken til at andre ikke velger det samme som deg eller "de fleste"? 

Anonymkode: 69366...ff7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil heller jobbe på et sted der man får kake/vafler og slike hyggelige ting enn på et sted der man aldri får det.. Og helst ville jeg slippe å jobbe med folk som er så kostholdshysteriske at de kaller vafler for søppel.

Når det gjelder kaffe derimot, så er jeg av den oppfatning at kaffe på jobb stort sett skal være for å holde hjulene i gang - og ikke minst våkne om morgenen. Snobbekaffe synes jeg man kan forbeholde fritiden.

Anonymkode: 93c6c...4c9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 22.8.2024 den 9.08):

Har svært vanskelig for å se for meg denne settingen. Hvem er denne personen som går rundt til alle ansatte for spør hvorfor de ikke skal ha kake? 

De stedene jeg har opplevd at det serveres kake e.l blir det satt på kantina/pauserommet så de som vil kan forsyne seg. Aldri noe diskusjon om noen vil ha eller ikke.

Er man veldig mange er det typisk sånn. Men er man 8 stk på et team, så vil typisk noen skjære opp stykker på tallerkener og sende rundt, evnt følge med og spørre "Men du da Guri, skal ikke du ha kake?" Og når man sier nei takk kan man da bli møtt med "Men et lite stykke kan du vel ta?"

Heldigvis ikke mye sånt på jobben min, men har kollegaer som har gjort sånt, og kjenner andre som har blitt utsatt for det. Samt at moren min er sånn hjemme til både familien og besøkende, hun hadde garantert vært sånn om hun hadde tatt med noe godt på jobb også.

Anonymkode: e1f25...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid

Sånn var det hos oss også - men for noen år siden byttet vi til fruktfat. Mye bedre - og like koselig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vil heller jobbe på et sted der man får kake/vafler og slike hyggelige ting enn på et sted der man aldri får det.. Og helst ville jeg slippe å jobbe med folk som er så kostholdshysteriske at de kaller vafler for søppel.

Når det gjelder kaffe derimot, så er jeg av den oppfatning at kaffe på jobb stort sett skal være for å holde hjulene i gang - og ikke minst våkne om morgenen. Snobbekaffe synes jeg man kan forbeholde fritiden.

Anonymkode: 93c6c...4c9

Du ser du hva du selv skriver..? Hvis folk ikke vil ha/kan spise sukker er det "hysteri" men om folk ikke vil ha/kan drikke kaffen på jobb er de snobber? 😂

Jeg som ikke drikker kaffen på jobb, er blant dem som sørger for at det alltid er kaffe på kanna for de andre. 

Skal jeg la være å drikke kaffe selv i frykt for å bli stemplet som snobb? 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi de har vokst opp med nøding og er derfor i sitt hode hyggelige og høflige? 🤷

Dessverre lever vi i en verden der verre ting enn tilbud om sukker blir lagt på mottaker å løse på en adekvat og fin måte..

De er jo ikke hyggelige og høflige om de blir sure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er kjempehyggelig med fredagskake/vaffel. Forsyner meg jo bare med et ørlite stykke, eventuelt en halv vaffel. Det er ikke noe som ødelegger vekta, men veldig sosialt og hyggelig.

Hadde vært like fint med noe god frukt etc, men når endel elsker å bake så skal de nå få lov til det. Synes effekten på arbeidsmiljøet veier opp for det at man eter noe usunt. Jeg veier noen kilo ekstra jeg altså, men likevel klarer jeg helt fint å moderere meg og ta bare et ørlite stykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskulis skrev (9 timer siden):

Synes det er kjempehyggelig med fredagskake/vaffel. Forsyner meg jo bare med et ørlite stykke, eventuelt en halv vaffel. Det er ikke noe som ødelegger vekta, men veldig sosialt og hyggelig.

Om man møtes uten noe å spise på da?  Poenget er jo måten det fremstilles på, det ikke serveres noe.

Anonymkode: 2c968...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

En arbeidsgiver bør jo ikke fronte dårlig kosthold. 🤗

Anonymkode: 2c968...de4

Det er jo ikke å fronte et dårlig kosthold å servere vaffel på fredager . Kostholdet vårt er vi jo selv ansvarlig for . Å vil man ikke ha, er det jo bare å la vær å forsyne seg😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...