Maleficenta Skrevet 23. august #121 Del Skrevet 23. august (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og hva er din konkrete løsning? Sitte og gremme seg over dem? Anonymkode: 538d1...6f2 Er jo litt irriterende å alltid måtte være den som klistrer på seg et smil. Det kunne jo være noen sa noe direkte sårende og. Leste lenger opp om ei som var litt overvektig og derfor gikk de andre bare ut ifra at hun måtte jo elske kake... Endret 23. august av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #122 Del Skrevet 23. august AuroraB skrev (20 timer siden): Hmm...jeg skjønner at mange ikke har et forhold til nøding. Det var veldig vanlig for noen få generasjoner siden og i noen familier henger det litt igjen. Bl.a. i min. Gjester skal være høflig beskjedne og takke nei til kake eller annen servering når de blir spurt ("Å, nei, ikke lag noe styr for min skyld", "Nei takk, trenger ikke kaffe, kanskje bare litt vann") og vertskapet skal, om de er gode verter, nøde gjesten til et stykke, en kopp eller hva det nå skal være ("Ikke noe styr, jeg har kaffe på kanna", "Ta nå et lite stykke, da, den blir stående og tørke om ingen spiser den"). Å ikke nøde en gjest til å forsyne seg er grovt uhøflig. I min slekt lever fortsatt en historie fra femtitallet da det var juletrefest og arrangørene kom inn med kakefat og ropte at folk kunne komme og forsyne seg, og da ingen kom på første rop, så bar de fatene ut igjen. Dette er nok ikke en tradisjon som henger veldig igjen hos folk flest, men det kan jo tenkes at de som "ikke tar nei for et nei" bare tror at du er en godt oppdratt gjest og derfor er kledelig beskjeden og må overtales før du tør å forsyne deg. Haha! Min venninne fortalte om dette! Hennes svigermor var dypt fornærmet for å ikke ha fått kaffe på besøk hos dem, og baksnakket henne til slekten. Min venninne hadde spurt om hun skulle sette på kaffe, hvorpå svigermor hadde svart at hun ikke behøvde å styre med det. Min sa svarte det var da slettes ikke noe styr, men når svigermor igjen takket nei så lot hun det ligge. Tydeligvis skulle hun i følge skikk og bruk ha fortsatt å tvinge på henne kaffen. Jeg synes denne historien var så morsom, og tenker alltid på det når jeg ser den «nei betyr nei» videoen hvor de bruker kaffe for å illustrere samtykke til sex🤣🤣 Anonymkode: a36c8...fd1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #123 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tydeligvis skulle hun i følge skikk og bruk ha fortsatt å tvinge på henne kaffen. Anonymkode: a36c8...fd1 Tragisk. Anonymkode: 2c968...de4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august #124 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Haha! Min venninne fortalte om dette! Hennes svigermor var dypt fornærmet for å ikke ha fått kaffe på besøk hos dem, og baksnakket henne til slekten. Min venninne hadde spurt om hun skulle sette på kaffe, hvorpå svigermor hadde svart at hun ikke behøvde å styre med det. Min sa svarte det var da slettes ikke noe styr, men når svigermor igjen takket nei så lot hun det ligge. Tydeligvis skulle hun i følge skikk og bruk ha fortsatt å tvinge på henne kaffen. Jeg synes denne historien var så morsom, og tenker alltid på det når jeg ser den «nei betyr nei» videoen hvor de bruker kaffe for å illustrere samtykke til sex🤣🤣 Anonymkode: a36c8...fd1 For ei kjerring av ei svigermor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #125 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.03): Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt. Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 2c968...de4 Cookies er jo faen meg digg, så klapp igjen. Anonymkode: 0e5a2...8b1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #126 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Cookies er jo faen meg digg, så klapp igjen. Anonymkode: 0e5a2...8b1 Hvilke cookies tenker du på? Anonymkode: 2c968...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 23. august #127 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.09): Ja, men mange godta ikke et nei. Anonymkode: 2c968...de4 Da er det det som er problemet, ikke kakene eller vaflene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #128 Del Skrevet 23. august Sa opp en jobb pga evinnelige kake og vaffelmaset på fredager Anonymkode: cb91b...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #129 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tragisk. Anonymkode: 2c968...de4 Du er jo helt historieløs…. Anonymkode: 538d1...6f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #130 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Haha! Min venninne fortalte om dette! Hennes svigermor var dypt fornærmet for å ikke ha fått kaffe på besøk hos dem, og baksnakket henne til slekten. Min venninne hadde spurt om hun skulle sette på kaffe, hvorpå svigermor hadde svart at hun ikke behøvde å styre med det. Min sa svarte det var da slettes ikke noe styr, men når svigermor igjen takket nei så lot hun det ligge. Tydeligvis skulle hun i følge skikk og bruk ha fortsatt å tvinge på henne kaffen. Jeg synes denne historien var så morsom, og tenker alltid på det når jeg ser den «nei betyr nei» videoen hvor de bruker kaffe for å illustrere samtykke til sex🤣🤣 Anonymkode: a36c8...fd1 Det er og en høflig greie å si at ikke verten skal styre med noe. Akkurat som at noen spør om "har du det bra?" Bare som en høflig greie. Men når jeg sier" ikke noe bry for min del" så betyr ikke det at jeg ikke vil ha servering når jeg kommer på besøk. Halve kosen er jo det sosiale i kaffe og kake. Selvsagt vil jeg ha kaffe! Anonymkode: ae9ce...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #131 Del Skrevet 24. august Honey Dew skrev (På 22.8.2024 den 16.23): Du får la være å spise det da. Hold deg til kneippbrødet ditt. Fint at du bestemte det eneste logiske alternativet da. Jeg spiser ikke brød av samme grunn som jeg ikke spiser kaker. Anonymkode: 63bd0...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #132 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 20.58): Ikke godtar? Hva skal de gjøre? Stappe vaflene og kakene nedi halsen på deg? Du må bare stå på ditt og si at det ikke er rom for diskusjon. Din kropp, ditt valg. Du kan også foreslå sunnere alternativer som oppskjært frukt eller grove vafler (som folk kan velge pålegg på etter smak og diett). Eventuelt lage sunnere alternativer til deg selv og spise istedet for det usunne. Anonymkode: 9796f...a0a De kan mase, overtale, mase , insistere, mase , argumentere, mase … bare slitsomt . Anonymkode: 63bd0...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #133 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De kan mase, overtale, mase , insistere, mase , argumentere, mase … bare slitsomt . Anonymkode: 63bd0...4c6 Hva slags tullinger jobber du med? På min jobb er det søtsaker, vafler og annen «kos» støtt - men ingen hever ett øyebryn til de som ikke spiser dette, men heller tar en fruktskål. Ingen hever ett øyenbryn til de som spiser «kos» heller….ergo, ingen kommenter matvanene til hverandre. Anonymkode: ce8d4...d78 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #134 Del Skrevet 24. august Nå fikk jeg lyst på vafler Anonymkode: 05f9a...c37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 24. august #135 Del Skrevet 24. august Spiser aldri noe av fredagskosen selv men synes ikke den er et problem, og bringer til de andre når det er min tur en fredag. Syns det er en koselig stund☺️ Og at det er få kommentarer på mitt «nei». Og svarer jeg ærlig at jeg etter vektnedgang legger lett på meg, så er det null mas videre. (Og joda jeg unner meg litt, men da vil jeg gjøre det en kveld hjemme med fri, ikke i farta i lunsjen mellom jobbing og stress). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #136 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.08): Det er jeg jo, svarer folk ordentlig. Er verre med de som ikke godtar at man takker nei til kake. Anonymkode: 2c968...de4 Hæ? Jeg spiser ikke kaker, vafler og ‘’annet søppel’’🙄 Ikke for det at jeg synes det er ‘’søppel’’, men for det jeg ikke liker det🤷♀️ Men chips/potetgull og annet salt, overlever så vidt turen hjem fra butikken😂 ALDRI har noen reagert på det! Men har kanskje noe med hvordan det blir sagt🤷♀️ Jeg takker jo bare nei, eller sier at jeg ikke liker søtsaker. Jobber på kontor så mye sånt her og, og synes det er en koselig greie, selvom jeg ikke spiser det. Anonymkode: dbe62...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #137 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags tullinger jobber du med? På min jobb er det søtsaker, vafler og annen «kos» støtt - men ingen hever ett øyebryn til de som ikke spiser dette, men heller tar en fruktskål. Ingen hever ett øyenbryn til de som spiser «kos» heller….ergo, ingen kommenter matvanene til hverandre. Anonymkode: ce8d4...d78 En arbeidsgiver bør jo ikke fronte dårlig kosthold. 🤗 Anonymkode: 2c968...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #138 Del Skrevet 24. august Synes det høres rart ut. Jeg har jobbet flere steder hvor det ble servert vaffler/kake på fredagene. Aldri noen som har reagert på de som ikke spiser dette. Anonymkode: d2068...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 24. august #139 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (På 22.8.2024 den 8.03): Trist å se hvor vanlig dette er, vi læres opp til at dette skal være "Kos"...lurer oss selv trill rundt. Så ser du hvor mange som ikke tåler at man takker nei, å lage seg en så dårlig vane er jeg ikke interessert i. Anonymkode: 2c968...de4 Hvis man er uenig i noens initiativ til ukeslutt , tar man initiativ selv. Å lager et sunnere alternativ som f eks fruktfat , grønnsaker & dip eller grove rundstykker . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 24. august #140 Del Skrevet 24. august Det er jo bare hyggelig å delta, ta en kaffe, ha en hyggelig møteplass, når en rekker det, men en må jo ikke alltid spise noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå