Surpomp Skrevet 23. august #81 Del Skrevet 23. august catman skrev (På 15.8.2024 den 19.00): Skjønner det bare ikke: https://www.nrk.no/norge/ny-maling_-solberg-tilbake-pa-gamle-hoyder-1.17003536 En statsminister og manipulator, klart ulovlig. Hun ventet til rett etter valget med å la saken sprekke også. Hvordan kan folk få tillit til henne igjen? De fleste nordmenn glemmer fort og å vente til etter valget var tydeligvis en kynisk genistrek av Erna. Min tillit og respekt for disse personene har blitt varig svekket. Erna må byttes ut hvis politikerforakt er et seriøst tema. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. august #82 Del Skrevet 23. august Potetjinta skrev (6 timer siden): Det er forskjell på videobevis og påstander. Og er ganske sykt når selve partilederen gjør det - tror den saken ble ekstra ille fordi han var fra Rødt, partiet hvor alle skal være like. Også stjeler han fra sine likemenn. Haha helt idiotisk. Også stjeler han fra matbutikker senere. Tror han hadde kommet bedre ut av det hadde han vært partileder i alle andre enn SV eller Rødt Forskjellen er vel i hovedsak at høyrevelgere velger å stole på Solberg til tross for alt som er avdekket- eventuelt så bryr de seg ikke. Det er egentlig ganske skummelt og sier veldig mye om disse velgerne 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 23. august #83 Del Skrevet 23. august On 8/16/2024 at 8:35 AM, Grevling said: Sosiale medier og jakten på instant gratification skaper mennesker med oppmerksomhetsspenn og hukommelse som en gullfisk. Skulle gjerne forstått hva du mente, men setningen din var for lang så når jeg kom til slutten hadde jeg glemt starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 23. august #84 Del Skrevet 23. august Apen Julius skrev (7 timer siden): Skulle gjerne forstått hva du mente, men setningen din var for lang så når jeg kom til slutten hadde jeg glemt starten. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Denstorebjørnen Skrevet 24. august #85 Del Skrevet 24. august Ja, det er vanvittig at "alle" ser ut til å ha glemt aksjesaken, som etter mitt syn må betegnes som den alvorligste av de politiske skandalene Norge har hatt de siste årene. Så sent som i midten av juli meldtes det forresten om at Sindre fortsatt eide like mye i aksjer som ved årsskiftet, men kanskje har det endret seg noe nå, hvem vet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 24. august #86 Del Skrevet 24. august Er egentlig ikke redd Erna selv om det var ulovlig av Sindre, vet ikke hvorfor, sikkert dumt av meg. Det er så mye alvorlig i verden av uetisk/ulovlig aksjekjøp føles så middelmådig shady sammenlignet. Nesten forventet, det er jo ikke sånn at rike eller mektige er kjennt for å være solstråler heller, kunne vært verre. Det er jo krig, har vært pandemi, mange sliter mer enn før, så ja, ikke så alt for engasjerende. Er bare redd de skal begynne å komme med inskrenkelser rundt fødsler, slik de har gjort andre steder. De klager jo mye over lite barnefødsler og KrF har jo allerede prøvd seg litt. Så håper Støre får forsette. Ikke at jeg elsker arbeiderpartiet, føler høyre og AP er like jeg, men at krydderet vi får servert er basert på hvem de har med seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 24. august Forfatter #87 Del Skrevet 24. august Denstorebjørnen skrev (1 time siden): Ja, det er vanvittig at "alle" ser ut til å ha glemt aksjesaken, som etter mitt syn må betegnes som den alvorligste av de politiske skandalene Norge har hatt de siste årene. Så sent som i midten av juli meldtes det forresten om at Sindre fortsatt eide like mye i aksjer som ved årsskiftet, men kanskje har det endret seg noe nå, hvem vet. Whoa, det hadde jeg ikke fått med meg. Faen meg helt GROTESK om denne saken får null følger og ikke fører til noe som helst endring. En fallitterklæring! Rosakatt skrev (56 minutter siden): Er egentlig ikke redd Erna selv om det var ulovlig av Sindre, vet ikke hvorfor, sikkert dumt av meg. Det er så mye alvorlig i verden av uetisk/ulovlig aksjekjøp føles så middelmådig shady sammenlignet. Nesten forventet, det er jo ikke sånn at rike eller mektige er kjennt for å være solstråler heller, kunne vært verre. Det er jo krig, har vært pandemi, mange sliter mer enn før, så ja, ikke så alt for engasjerende. Er bare redd de skal begynne å komme med inskrenkelser rundt fødsler, slik de har gjort andre steder. De klager jo mye over lite barnefødsler og KrF har jo allerede prøvd seg litt. Så håper Støre får forsette. Ikke at jeg elsker arbeiderpartiet, føler høyre og AP er like jeg, men at krydderet vi får servert er basert på hvem de har med seg. Tja, hvitsnippkriminalitet føles mindre alvorlig har jo vi hørt før...I USA er det endeløst av eksempler om fattige som stjeler noe smått med relativt lange fengselsstraffer til følge, og velutdanna bankfolk og aksjemeglere som skader tusenvis av familier som gjerne slipper unna med en bot...som kan betales med stjålne penger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. august #88 Del Skrevet 25. august catman skrev (På 15.8.2024 den 19.00): Skjønner det bare ikke: https://www.nrk.no/norge/ny-maling_-solberg-tilbake-pa-gamle-hoyder-1.17003536 En statsminister og manipulator, klart ulovlig. Hun ventet til rett etter valget med å la saken sprekke også. Hvordan kan folk få tillit til henne igjen? Det er fordi alternativet med dagens regjering er så mye verre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 25. august #89 Del Skrevet 25. august (endret) Stina234 skrev (35 minutter siden): Det er fordi alternativet med dagens regjering er så mye verre. På hvilken måte? Leger stemmer rødgrønt, lærere stemmer rødgrønt, politiet kritiserer byrådet i Oslo for at de skaper flere gettoer og mer kriminalitet. Erna Solberg har brutt regler, snakket negativt om en av de første forskerne i Norge som varslet om korona, har ikke stått til ansvar for de menneskene som ble drept i Norge da Solberg lot gjestearbeidere slippe karantene osv. Dette handler ikke lenger om man ønsker privatisering eller offentlige tjenester, men om man støtter demokrati og forskning eller om man ønsker mer diktatoriske tilstander. Det er ikke rart at tyskere samlet seg om Hitler eller at amerikanere samler seg om Trump. De har rett og slett ikke kunnskap. Men i Norge i 2024 har vi det. Mye merkeligere at folk samler seg om Solberg. Endret 25. august av Majer 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 25. august #90 Del Skrevet 25. august Stina234 skrev (1 time siden): Det er fordi alternativet med dagens regjering er så mye verre. Må mannen din betale for mye skatt idag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. august #91 Del Skrevet 25. august Majer skrev (2 timer siden): På hvilken måte? Leger stemmer rødgrønt, lærere stemmer rødgrønt, politiet kritiserer byrådet i Oslo for at de skaper flere gettoer og mer kriminalitet. Erna Solberg har brutt regler, snakket negativt om en av de første forskerne i Norge som varslet om korona, har ikke stått til ansvar for de menneskene som ble drept i Norge da Solberg lot gjestearbeidere slippe karantene osv. Dette handler ikke lenger om man ønsker privatisering eller offentlige tjenester, men om man støtter demokrati og forskning eller om man ønsker mer diktatoriske tilstander. Det er ikke rart at tyskere samlet seg om Hitler eller at amerikanere samler seg om Trump. De har rett og slett ikke kunnskap. Men i Norge i 2024 har vi det. Mye merkeligere at folk samler seg om Solberg. Dagens regjering fører en politikk som på sikt vil være ødeleggende for Norge. De driver en skattepolitikk som slår bena under bedrifter, særlig bedrifter som har kaptalkrevende drift som er knyttet opp i driftsutstyr og industribygninger. Ofte er dette bedrifter som er hjørnestensbedrifter i lokalsamfunn. De skriker ut om å "ta" de rike, men politikken deres ødelegger for små og mellomstore bedrifter også. Kronekursen er rekordlav, mye grunnet i mangelen på interesse i å satse i Norge på grunn ar regjeringens håpløse politikk. De presser offentlige kostnader oppover samtidig. Hvor skal pengene komme fra for å finansiere dette? Norge blir mer og mer avhengig av gasseksport, som igjen den rørgrønne regjeringen vil legge ned. Når det gjelder koronaepedimien så var det faktisk bred tverrpolitisk enighet om hvordan dette skulle håndteres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. august #92 Del Skrevet 25. august PeeWee skrev (1 time siden): Må mannen din betale for mye skatt idag? Hvordan ville du like å måtte betale mer skatt en du fikk i bruttolønn, slik at du ikke bare var i null, men skyldet skatt til staten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 25. august #93 Del Skrevet 25. august Stina234 skrev (3 timer siden): Dagens regjering fører en politikk som på sikt vil være ødeleggende for Norge. De driver en skattepolitikk som slår bena under bedrifter, særlig bedrifter som har kaptalkrevende drift som er knyttet opp i driftsutstyr og industribygninger. Ofte er dette bedrifter som er hjørnestensbedrifter i lokalsamfunn. De skriker ut om å "ta" de rike, men politikken deres ødelegger for små og mellomstore bedrifter også. Kronekursen er rekordlav, mye grunnet i mangelen på interesse i å satse i Norge på grunn ar regjeringens håpløse politikk. De presser offentlige kostnader oppover samtidig. Hvor skal pengene komme fra for å finansiere dette? Norge blir mer og mer avhengig av gasseksport, som igjen den rørgrønne regjeringen vil legge ned. Når det gjelder koronaepedimien så var det faktisk bred tverrpolitisk enighet om hvordan dette skulle håndteres. Ser vi på statistikken gikk kronekursen markant ned under Solberg og. Den har bare fortsatt på samme måte videre nedover. Usikre internasjonale forhold har heller ikke hjulpet. Jeg antar du sikter til formueskatt. De fleste jeg kjenner på venstresiden er skeptiske til den skatten de og. Men derfor er det dumt at høyresiden ikke blir med på å skattelegge andre ting som bolig eller arv istedenfor. Offentlige kostnader går opp uavhengig av hvem som styrer. På kommunalt nivå pynter høyresiden på tallene ved å selge tomter som så må leies dyrere tilbake. Det va bred tverrpolitisk enighet om mye under pandemien, men venstresiden ønsket at bedrifter skulle få lån istedenfor penger rett i lomma. Med en sterk venstreside hadde også arbeidsinnvandringen sett annerledes ut. Det rødgrønne byrådet som styrte i Oslo kritiserte høyre for feil bruk av vaksiner samt innkvartering av arbeidsinnvandrere.Vi ser i ettertid at de rødgrønne hadde rett 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ezners Skrevet 26. august #94 Del Skrevet 26. august Fra mitt perspektiv er det rett og slett ikke kritisk at mannen til Erna er Norges dårligste day trader ( å selvfølgelig hadde sikkert noe innsikt i hva han drev med). Venstre siden er ribbet for dyktige real politikere som tørr å ta et standpunkt å faktisk utføre politikk, alle der er status quo mennesker som kun er bekymret for å bli gjenvalgt. Tøffe og upopulærere prioriteringer må tas fremover, det offentlige må slankes å det private må ha solide forutsetninger for fremtiden. Perioden hvor politikkere kun bare la maskineriet går av seg selv å a alt løste seg er forbi. De rødgrønne har ikke gjort noe for å fortjene å bli gjenvalgt derfor kommer jeg heller ikke til å stemme på dem. Hvis de er blå er like lite tilfredsstillende så blir de valgt ut de også , rinse and repeat til det politiske mandatet flertall vil er faktisk gjennomført. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 26. august #95 Del Skrevet 26. august Er bare uvitende naive nordmenn. Både Erna og Støre er globalister og EU nikkedukker. Blir som å velge mellom 2 onder spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 26. august #96 Del Skrevet 26. august 2 minutter siden, Tunique said: Er bare uvitende naive nordmenn. Både Erna og Støre er globalister og EU nikkedukker. Blir som å velge mellom 2 onder spør du meg. Dette er forsåvidt riktig. Å for å svare like kynisk. Det blir om man ønsker å backe de svakeste i samfunnet,eller om man ønsker å backe de rikeste. Etter som jeg har fått med meg,så ser det ut til at Veldig mange Nordmenn allerede har valgt. Man ønsker å sponse de rikeste med mer penger. De svakeste får bare innrette seg ved å seile sin egen sjø. For oss i mellom kommer svært lite (om noe) til å forandre seg.. Merk mine ord.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 4. september Forfatter #97 Del Skrevet 4. september Den griske Stavanger-ordføreren har, i partiets ånd, beriket seg selv på valgkampmidler. Nå "trenger hun gode folk rundt seg", sier Erna. Kloke, varme ord, jada jada. https://www.nrk.no/rogaland/erna-solberg-kommenterer-stavanger-ordforerens-avgang-1.17030773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 4. september #98 Del Skrevet 4. september Majer skrev (På 26.8.2024 den 1.15): Ser vi på statistikken gikk kronekursen markant ned under Solberg og. Den har bare fortsatt på samme måte videre nedover. Usikre internasjonale forhold har heller ikke hjulpet. Jeg antar du sikter til formueskatt. De fleste jeg kjenner på venstresiden er skeptiske til den skatten de og. Men derfor er det dumt at høyresiden ikke blir med på å skattelegge andre ting som bolig eller arv istedenfor. Offentlige kostnader går opp uavhengig av hvem som styrer. På kommunalt nivå pynter høyresiden på tallene ved å selge tomter som så må leies dyrere tilbake. Det va bred tverrpolitisk enighet om mye under pandemien, men venstresiden ønsket at bedrifter skulle få lån istedenfor penger rett i lomma. Med en sterk venstreside hadde også arbeidsinnvandringen sett annerledes ut. Det rødgrønne byrådet som styrte i Oslo kritiserte høyre for feil bruk av vaksiner samt innkvartering av arbeidsinnvandrere.Vi ser i ettertid at de rødgrønne hadde rett Her har du oversikten over kronekursen de siste 10 år. Når gikk den markert ned under Solbergregjeringen? Rett nok var det en reduksjon i 2020, men dette var vel naturlige årsaker og redusert i 2021. i 2021 var gjennomsnittet 8,59. Det er de tre siste år skjedd en forverring som holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly GeoCad Skrevet 4. september #99 Del Skrevet 4. september catman skrev (På 15.8.2024 den 19.00): Skjønner det bare ikke: https://www.nrk.no/norge/ny-maling_-solberg-tilbake-pa-gamle-hoyder-1.17003536 En statsminister og manipulator, klart ulovlig. Hun ventet til rett etter valget med å la saken sprekke også. Hvordan kan folk få tillit til henne igjen? Jeg stemmer på parti jeg da, ikke bare på en person. Personlig så har jeg og mine hatt det bedre med høyre under hennes regjeringstid, det var flere muligheter og vi nøt godt av det. Med dagens regjering har det dessverre blitt verre og mulighetene mindre. Jeg har heller ikke samme tillit til de andre partiene. For meg så er dette rett, men jeg skjønner at andre med andre utfordringer og livsstil kanskje ville valgt noe annet. Det er ikke nødvendigvis slik at folk glemmer, jeg tror mange ser helhet og ikke enkelt sak. Å velger deretter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 5. september Forfatter #100 Del Skrevet 5. september Milly GeoCad skrev (15 timer siden): Jeg stemmer på parti jeg da, ikke bare på en person. Personlig så har jeg og mine hatt det bedre med høyre under hennes regjeringstid, det var flere muligheter og vi nøt godt av det. Med dagens regjering har det dessverre blitt verre og mulighetene mindre. Jeg har heller ikke samme tillit til de andre partiene. For meg så er dette rett, men jeg skjønner at andre med andre utfordringer og livsstil kanskje ville valgt noe annet. Det er ikke nødvendigvis slik at folk glemmer, jeg tror mange ser helhet og ikke enkelt sak. Å velger deretter. Det er et godt og ærlig svar. Jeg skulle ønske vi hadde ett eller flere parti uten disse skandalene, med politikere man kan peke på og si: Disse her er ærlige, gjør som de sier, og hverken beriker seg selv i prosessen eller sniker unna midler og makt til egen fordel. Dessverre. Likevel synes jeg at aksjesaken og Erna sin taktiske unnagjemming av denne er flere hakk verre enn pendlerboligene eller Stavangerordføreren sin tyveri, med solbrillene og mer til Moxnes med. Når du stemmer parti stemmer du da også på et parti som lar dette fare. Som signaliserer klart og tydelig at dette er greit, vi bryr oss ikke, la henne fortsette på den måten med fornyet tillit. Det går kaldt nedover ryggen på meg for det. Også når jeg ser hva partiet står for; ta fra de svake, gi til de som har mest fra før. Det er en utvikling jeg er riv ruskende uenig i - men dette er i alle fall politikk og der kan vi pent være uenige. Men kommer det til uttrykk i nepotisme, tyveri, uryddighet gjør det bare alt så mye verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå