Gå til innhold

Sliter allerede på masteren...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte på master (informatikk) nå på mandag, og sliter allerede. 😅 

Har B I snitt fra bachelor, men er allerede redd for innleveringer og ikke minst eksamen på masteren. Har ikke gjort noe særlig i dag da motivasjonen ikke er der, klarer kun å lese maks 5 sider, så mister jeg fullstendig fokus.

Tror kanskje at på bachelor så er det mye mer praktisk anlagt enn på master?

Noen som har noen råd?

Anonymkode: d41ed...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har B på Bsc så skal du i prinsippet klare masteren helt fint. Tenk heller at det er verre idioter enn deg selv som har kommet seg gjennom.

Anonymkode: 73aa1...51c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å gjøre temaet mer aktuelt for deg selv? Tenk deg hvis du var en arbeidsgiver som hadde behov for å løse det som du skal skrive om. Hvordan hadde du gått frem for å redegjøre og forklare? 

Anonymkode: 8352b...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, og skal være, et hopp opp fra bachelor til master. Men det var da veldig raskt å gi opp etter bare to dager! Det er viktig å bruke tiden smart, lese de riktige tingene. Det er sjelden alle sider i pensum er like viktige. Forsøk også å danne en kollokvie, det er både sosialt og lærerikt. 

Anonymkode: caa89...387

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et lite sjokk å starte på master. Men husk at det var en overgang fra vgs til bachelor også. Dette klarer du!

Anonymkode: 92093...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var et et sjokk å gå over til master. Jeg syntes alt var vanskelig og artikler var grusomme å lese og få noe ut av. Men med en god del innsats så gikk det seg til. Jeg hadde barn og jobb ved siden av også, så hadde begrenset med tid til å lese. Det som jeg hadde stort utbytte av var, å lese (skumlese) pensum før forelesning og være med på alle forelesninger. Det gikk fint med meg, første semester kunne gått litt bedre men jeg gikk ut med 5 A og B på masteroppgaven. Men jeg hadde lyst å slutte så og si hver dag det første året, men glad jeg ikke gjorde det.

Pust med magen og lykke til!

Anonymkode: 5a18f...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...