Gå til innhold

Vil muslimsk flertall i Norge og europeiske land føre til sharia?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg tror selv at sharia lov er uunngåelig med muslimsk flertall i befolkningen iallefall om flertallet på Stortinget er muslimer kommer de til å gå inn for sharia. De fleste land i vest-Europa vil nok få muslimsk flertall de neste tiårene, og da er dessverre sharia lov umulig å unngå.

Om dere ikke tror muslimer ønsker sharia lov i Europa så kan jeg blant annet fortelle dere at 40 prosent av britiske muslimer vil ha sharia lov innført.

https://pollingreport.uk/articles/40-of-british-muslims-want-sharia-law-icm

Endret av Sommer2464
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Nå kommer vi og tar over!!!👹👊🏻

Herregud, slapp av, ingen som ønsker det. Noe av det teiteste jeg har lest..

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det blir det nok borgerkrigsliknende tilstander, bare se til Storbritannia..

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke muslimer som er født og oppvokst i Norge ønsker seg tilbake til steinalderen nei.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt avhengig av hva en mener med Sharia. Noe lignende Taliban eller IS er nok svært lite sannsynlig. Vi bør derimot regne med at en økende muslimsk befolkning også vil påvirke politikken, og at muslimer i likhet med alle andre vil ønske og ha rett til å påvirke politikk og lovverk. Så spørs det om det blir noe muslimsk flertall, andelen muslimer er meg bekjent fortsatt relativt lav. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mange muslimske land som heller ikke praktiserer Sharia.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste muslimer i Norge har rømt fra Sharia styrte land. Hvorfor i all verden skulle de ønske seg dette? De få konservative muslimer, som kanskje ønsker dette, vil aldri få flertall.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isakmann skrev (1 minutt siden):

De fleste muslimer i Norge har rømt fra Sharia styrte land. Hvorfor i all verden skulle de ønske seg dette? De få konservative muslimer, som kanskje ønsker dette, vil aldri få flertall.

Første generasjon er det tak i. 

Andre generasjon møter kulturskepsis, denne motstanden mot kulturen/religionen går utover tilhørighet, dette skaper fiendlighet mot det norske samfunnet, og økt oppslutning om konservativ-religiøse strømmer. 

Andre ser på religion i et opportunistisk perspektiv for å få personlig status og følgere. 

Om vi får sharia, så blir det en light-versjon, ala slik Kr.F går inn for å ødelegge samfunnet med bioteknologilov, forhindre at vi får vite kjønn før abortgrensa, abortlover osv. 

Muslimer er ikke enige om noe som helst. De er ikke enige om klesplagg. De er ikke enige om en kan vise hår. De er ikke engang enige om alkohol. Derfor blir det ikke noe skrekk-sharia ala Iran. Det tviler jeg sterkt på. 

Linken er over to år gammel, forresten, og avhengig av hvordan spm blir stilt, så vil statistikken falle forskjellig ut. Og så mye som 60% er da imot sharia. 

Jeg tenker at den letteste måten å forhindre konservativ-Islamske strømminger på, er å ta inn iranere til Norge. Matapour er unntaket. De fleste Iranere er svært kritiske til Iran, til framtiden til Iran, og til utøvende religion. 

Det er undertrykkende hvis en hvit Nordmann kritiserer Islam. Hvis en perser som har blitt torturert i Iran kritiserer Islam, hva skal da de andre fra islamske land gjøre? Da går det ikke an å hevde undertrykkelse. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde lære av historien hvordan Islam spredte seg. Det er naivt å tro at det vestlige demokratiet er et robust økosystem man bare kan slenge allverdens på uten konsekvenser. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Callisto83 said:

Dere burde lære av historien hvordan Islam spredte seg. Det er naivt å tro at det vestlige demokratiet er et robust økosystem man bare kan slenge allverdens på uten konsekvenser. 

Helt enig. Vi ser for eksempel kristne tilnærmet høyreekstreme påvirke store deler av politikken i USA, og svekker demokratiet.

Ingen religion hører hjemme i styring av et land. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2024 at 2:23 PM, Katten.2.0 said:

Helt enig. Vi ser for eksempel kristne tilnærmet høyreekstreme påvirke store deler av politikken i USA, og svekker demokratiet.

Ingen religion hører hjemme i styring av et land. 

så enig. Derfor er jeg glad for at Frankrike er sekulær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2024 at 1:08 PM, Callisto83 said:

+ 1 ! Mohammed liv og Islam ekspansjonen skulle være påbudt lesning.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja kvinner.

Er bare til å føde flere barn for å snu trenden 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber og betaler skatt. Går på jobb i all slags vær. Har ikke hatt egenmelding siden 2020. Jeg feirer 17. mai og blir skuffet når Jakob ikke vinner. Jeg deltar i samfunnet og utfører alle mine plikter. Og så leser jeg slike innlegg. Det er sårende. Rett og slett sårende. Det er dehumaniserende. 

Hilsen muslim

• Liker 4
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (På 7.8.2024 den 10.54):

Før det blir det nok borgerkrigsliknende tilstander, bare se til Storbritannia..

Ja, eller se på ca. hele midt-østen.

Se forresten hva som skjedde med den opprinnelige kulturen i befolkningen alle steder araberne koloniserte. Hele kulturarven ødelagt, språk, historie, og hele folkegrupper utslettet litt og litt pver tusen år. Det blir fort fremtiden her også. Oss selv, alt vi har skapt og hele vår historie utslettet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

isakmann skrev (På 7.8.2024 den 12.55):

Holdningsundersøkelser viser noe annet. Dessuten er det enormt mye makt i den volden islamistene står bak. Det kan godt hende at flertallet i Iran eller Afghanisatan ikke ønsker religiøst diktatur, men det er det man får når man tålererer den ideologien. Det blir bare rot, undertrykking og ineffektivitet i samfunnet.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 7.8.2024 den 13.08):

Enig. Et samfunn er til syvende og sist summen av menneskene som bor der. Hvis en stor andel identifiserer seg med andre verdier og en annen historie enn resten så blir det et problem. Det er dessuten enorm makt i landområdene som muslimer styrer verden over. Vi har lite å stille opp med i det lange løp.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 7.8.2024 den 13.08):

Nettopp,  også en av grunnene til at jeg er skeptisk til Israels svar på 7okt terroren, jeg tror det fører til et økt press på Europa,  av sinte, radikale muslimske unge menn, som hater Israel og vesten.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ashley jackson said:

Jeg jobber og betaler skatt. Går på jobb i all slags vær. Har ikke hatt egenmelding siden 2020. Jeg feirer 17. mai og blir skuffet når Jakob ikke vinner. Jeg deltar i samfunnet og utfører alle mine plikter. Og så leser jeg slike innlegg. Det er sårende. Rett og slett sårende. Det er dehumaniserende. 

Hilsen muslim

Jeg skjønner dine følelser er spesielle. 

Kan du med godvilje forestille deg ET FOLK som tar inn fremmedkulturelle mennesker i flukt fra utlettelse. Gir menneskene et nytt liv med muligheter. Kan det tenkes at det er litt sårende for Normenn når noen av disse menneskene tar til gatene forteller de hater hvem de er og alt de står for?

Jeg har bodd i Oslo, hadde nær kontakt med miljøer fra Norda Afrika og Midt Østen osv. Fra de erfaringene VET JEG fremtiden vil bli svært tung. 

Men du har sikkert helt rett det virkelige problemet her er hvor ekle normenn er med dine følelser. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...