Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Moren er et godt vitne.

Kanskje et godt vitne, men en elendig mor! Etter at hun fikk vite at datteren var blitt slått og tatt kvelertak på av Marius, så bad hun dem jobbe med de problemene de hadde, fordi dette var en så god match å ta vare på! 

Hadde jeg fått vite at noen hadde lagt hånden på min niese (jeg er barnløs), så hadde jeg straks dratt dit og hentet henne. Deretter hadde jeg prøvd å overtale henne til å gjøre det slutt. Bekreftet for henne at hun var for bra for fyren, at hun fortjente mye, mye bedre!

Edit: lagt til lenke https://www.vg.no/nyheter/i/2p55Ll/frogner-kvinnens-mor-han-var-helt-ute-av-kontroll

Endret av Hulderen
  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok en ex-kjæreste av ofrene. Jeg får helt vondt når ofre skal henges ut som vanskelige, kranglete osv i rettsaker. Joda, skjønner at dette liksom er til forsvar til den tiltalte. Men det er bare så skrekkelig ufint. 

Uansett hvor kranglete og ufine ofrene er så forvarer det aldri at de utsettes for vold. Aldri! Heller ikke i denne saken

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
TulleTall skrev (3 minutter siden):

Nok en ex-kjæreste av ofrene. Jeg får helt vondt når ofre skal henges ut som vanskelige, kranglete osv i rettsaker. Joda, skjønner at dette liksom er til forsvar til den tiltalte. Men det er bare så skrekkelig ufint. 

Uansett hvor kranglete og ufine ofrene er så forvarer det aldri at de utsettes for vold. Aldri! Heller ikke i denne saken

Jeg skjønner egentlig ikke at det kan spille noen rolle heller om hun krangler med å si at hun skal dra til eksen. Finnes det presedens på at det gir redusert straff?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner egentlig ikke at det kan spille noen rolle heller om hun krangler med å si at hun skal dra til eksen. Finnes det presedens på at det gir redusert straff?

Retten er ute etter å skille mellom fryktregimer og høykonfliktforhold  der vold går begge veier og begge er like "ille". Dette er vel det forsvaret prøver å lage et slags narrativ rundt... 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (18 minutter siden):

Kanskje et godt vitne, men en elendig mor! Etter at hun fikk vite at datteren var blitt slått og tatt kvelertak på av Marius, så bad hun dem jobbe med de problemene de hadde, fordi dette var en så god match å ta vare på! 

Hadde jeg fått vite at noen hadde lagt hånden på min niese (jeg er barnløs), så hadde jeg straks dratt dit og hentet henne. Deretter hadde jeg prøvd å overtale henne til å gjøre det slutt. Bekreftet for henne at hun var for bra for fyren, at hun fortjente mye, mye bedre!

jeg tror nok de fleste gode foreldre vet at ved å "overtale" barna sine, "nekte dem" noe osv så skaper man motsatt resultat, det å dukke opp å "hente barnet" virker mot sin hensikt - vet å forsøke roe situasjonen og appellere til hans bedre sider beskytter hun datteren mer enn om hun lekser opp for han og gjør seg til uvenn som ikke lengre kan ta del i datterens hverdag.. Man velger rett og slett sine kamper og ord for å få best mulig utfall, og det tror jeg denne moren har forsøkt gjøre. 

La meg legge til at uten morens "Krav" ville aldri MBH erkjent NOE i utgangspunktet ref brevet til kjæresten min,,

Endret av Carrot
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

La meg legge til at uten morens "Krav" ville aldri MBH erkjent NOE i utgangspunktet ref brevet til kjæresten min,,

Interessant. Jeg trodde det var Frognerkvinnen selv som krevde det. Hvor har du det fra at det var moren?

Skrevet
TulleTall skrev (21 minutter siden):

Og i tillegg blir det eks-kjærestene til ofrene sier, stående uimotsagt. Det er jo veldig merkelig. Eller, bistandsadvokatene kan stille dem spm, men kvinnene er ferdig i vitneboksen når eksene kommer inn.

• Liker 2
Skrevet
Hulderen skrev (32 minutter siden):

Hva, hvor har du lest det da? For jeg følger med i alle kanaler og har aldri lest noe sånt. 

• Nyttig 1
Skrevet
Hulderen skrev (29 minutter siden):

Godt vi er flere som tenker likt! Også barnløs, og har sagt tenkt det samme selv om det var min niese. 
Det er nesten så jeg ønsker at Marius gjør dette mot feil dame/jente, som har en ustabil eldre storebror eller noe, så kan han få en runde god gammeldags juling!! 

• Liker 3
Skrevet
Hulderen skrev (28 minutter siden):

Interessant. Jeg trodde det var Frognerkvinnen selv som krevde det. Hvor har du det fra at det var moren?

det har stått flere ganger i tråden og vært linket til samt vitnet om i retten.. det har også blitt nevnt at HM var den som fikk Marius til å endre brevet fra NN til "kjæresten min" osv osv når Marius satt og skrev brevet - så det er ganske utdypende gjennomgått den greien der.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva tenker folk om hun som vitner nå 13.48 som i ramme alvor påstår at hun ikke var klar over at han hadde besøksforbud?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Hva tenker folk om hun som vitner nå 13.48 som i ramme alvor påstår at hun ikke var klar over at han hadde besøksforbud?

Merkelig...

Dette må være datteren til kompisen til Marius. De ble sammen i høst, og vært avbildet i flere medier. 

Lurte nemlig på henne, om hun kom til å vitne.

*ser nå at jeg kanskje tolket det feil når vitnet sa at hun var sammen med Marius.

Jeg skal slette dette om jeg feiltolket det hun sa.

Endret av Henikka
La til *
Skrevet
mia90 skrev (28 minutter siden):

Hva, hvor har du lest det da? For jeg følger med i alle kanaler og har aldri lest noe sånt. 

Jeg leste det i VG i dag. Fant det ikke igjen nå i farten.

Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

det har stått flere ganger i tråden og vært linket til samt vitnet om i retten.. det har også blitt nevnt at HM var den som fikk Marius til å endre brevet fra NN til "kjæresten min" osv osv når Marius satt og skrev brevet - så det er ganske utdypende gjennomgått den greien der.. 

Det med at Haakon bad han forandre fra navn til kjæresten har jeg fått med meg. Men ikke at moren til Frognerkvinnen var involvert.

Skrevet
Henikka skrev (1 minutt siden):

Merkelig...

Dette må være datteren til kompisen til Marius. De ble sammen i høst, og vært avbildet i flere medier. 

Lurte nemlig på henne, om hun kom til å vitne.

Hvis jeg hadde blitt kjent med noen som ofte nevnes i media i forbindelse med besøksforbud mot eksen, så får jeg det selvfølgelig med meg. Jeg håper ikke dommerne legger til grunn at hun ikke visste. Og da håper jeg de tar resten med en klype salt også.

Skrevet (endret)
mia90 skrev (42 minutter siden):

Nå fant jeg det: «

Høibys forsvarer Petar Sekulic konfronterte Frogner-kvinnens mor med en melding hun sendte til Høiby da de var på ferie i Portugal:

«Dere må jobbe og få hjelp til det dere sliter med, altfor god match til å la dette gå.»

https://www.vg.no/nyheter/i/2p55Ll/frogner-kvinnens-mor-han-var-helt-ute-av-kontroll

Endret av Hulderen
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (1 time siden):

Det er dessverre folk som lar seg blende av det faktum at han er sønn av Norges neste dronning. Det kan være den mekanismen som slo inn. 
Et av vitnene i dag hevdet at jenter flokket seg rundt han. Det må jo være noe som trekker (ref. sønn av Norges neste dronning). Noen damer er ganske enkle slik. Han har jo ikke så mye annet som trekker (utdannelse, god jobb, sunn livsstil etc.)

Høiby er tydelig vis ikke en god match med noen kvinne. 

Endret av missLynch
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Nå fant jeg det: «

Høibys forsvarer Petar Sekulic konfronterte Frogner-kvinnens mor med en melding hun sendte til Høiby da de var på ferie i Portugal:

«Dere må jobbe og få hjelp til det dere sliter med, altfor god match til å la dette gå.»

https://www.vg.no/nyheter/i/2p55Ll/frogner-kvinnens-mor-han-var-helt-ute-av-kontroll

Jøss. Det var tafatt av moren. Der synes jeg tanten var bedre. Men det er forsvarer til Marius som legger frem, det kan være helt ute av kontekst for alt vi vet. Håper det. 

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (10 minutter siden):

Det med at Haakon bad han forandre fra navn til kjæresten har jeg fått med meg. Men ikke at moren til Frognerkvinnen var involvert.

jeg tror hun sa at moren hadde sagt noe sånt som at da må han beklage offentlig til deg og så hadde hun sagt det til han uten at jeg ordrett husker alt jeg har lest eller ork til å lete etter det egentlig men det jeg prøvde få frem i svaret ang at moren var en "elendig mor" var at det ikke var mitt inntrykk, men at jeg nok tror moren har prøvd å trå varsomt for ikke å miste kontakten med datteren slik hun står helt alene i en dårlig relasjon samtidig som hun kanskje med det svaret har ønsket får noe ansvr plassert hos Marius også uten å provosere frem "hulken" liksom.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Edit: lagt til lenke https://www.vg.no/nyheter/i/2p55Ll/frogner-kvinnens-mor-han-var-helt-ute-av-kontroll

Hadde selvsagt også hentet min egen datter/flyttet inn med henne/et eller annet som kunne beskytte henne. Jeg hadde krevd at hun også holdt seg unna MBH, selv om han ikke nødvendigvis ikke opprettholdt besøksforbud. Jeg hadde vært til stede 100% i ettertid av dette, og frem mot/under rettssak. Dette reagerte jeg også på nemlig. Men hun vitnet likevel godt, og jeg synes vitnemålet svekker Marius sin sak. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...