Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (36 minutter siden):

Nå har han vel ramponert og ødelagt på to steder, så det var vel ikke så søkt vel? det er godt nok dokumentert i media og, med bl a en kniv rett i veggen. Men, det er dette vi har både politi og depositum til. 

Så MBH hadde ikke en relasjon til Frognerkvinnen? Hadde han kanskje heller ikke en relasjon til NH mor?

Mitt poeng var at MBH har, etter hva som er oppgitt i media, en relasjon til personene han har ramponert boligene til. Så jo, i mine øyne er det da etjj rimelig søkt argument at hans naboer er redde for å få sine leiligheter rasert.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 timer siden):

men nå fikk ikke se og høre noen til å si at de ikke ville ha ham som nabo i artikkelen sin. Du fikk med deg det?

De er nok himmelhenrykte over denne nye naboen. Jubelen står garanter i taket i hele nabolaget. Vær du sikker!

Endret av Reisejenta
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

men nå fikk ikke se og høre noen til å si at de ikke ville ha ham som nabo i artikkelen sin. Du fikk med deg det?

Er du sann? 

Hvor kult tror du det er å snakke negativt om en fra Kongefamilien til Se og Hør når du bor mitt i smørøyet til norsk elite... 

Prøver igjen:

- Staten mener at dem kan bevise utover all rimelig tvil at mannen har voldtatt flere kvinner, banket kvinner, truet og diverse andre lovbrudd

- Han er selv erklært rusmisbruker

- Han er kjent fra media bildet for husbråk, hærverk og utagerende festing

- Er fra media og en saksprosa bok beskrevet at han har kontakter til grov organisert kriminalitet

Selvfølgelig vil folk flest ikke ha han som nabo. Å late som noe annet blir kun dumt. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Reisejenta skrev (10 minutter siden):

De er nok himmelhenrykte over denne nye naboen. Jubelen står garanter i taket i hele nabolaget. Vær du sikker!

Det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig uansett da. Både det å ikke være helt begeistret for ny nabo OG det å ikke ønske og mate gravjournalister.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Reisejenta skrev (2 timer siden):

Ja, uff stakkars denne kriminelle voldsforbrytereren. Tenk at noen er kritiske til at han skal leve i luksus på Frogner frem til straffesaken uvisst  på hvilken sin regning. Hva den stakkars mannen må gjennomgå av grusomheter her i verden mens ofrene.. nei de var det kanskje ikke så nøye med dem. 

Jeg tenker ikke stakkars den kriminelle voldsforbryteren.

Du skriver om noe annet enn hvordan det er for naboene.

• Liker 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker ikke stakkars den kriminelle voldsforbryteren.

Du skriver om noe annet enn hvordan det er for naboene.

Naboene er nok kjempebegeistret. Enhver ville vel selv ha ønsket å få en slik mønsterborger som er tiltalt for vold og voldtekt i tillegg til sterke relasjoner til Hells Angels i nabolaget. Selv ville jeg i likhet med alle andre jublet for dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Reisejenta skrev (7 minutter siden):

Naboene er nok kjempebegeistret. Enhver ville vel selv ha ønsket å få en slik mønsterborger som er tiltalt for vold og voldtekt i tillegg til sterke relasjoner til Hells Angels i nabolaget. Selv ville jeg i likhet med alle andre jublet for dette. 

Ro ned. Jeg skrev om at det er vel ikke noe bedre/verre for naboer andre steder enn på Frogner.

• Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Ro ned. Jeg skrev om at det er vel ikke noe bedre/verre for naboer andre steder enn på Frogner.

Nei, skulle det vært det mener du? 

• Liker 3
Skrevet
Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Nei, skulle det vært det mener du? 

Nei, det var poenget mitt. Det er ikke verre for mennesker som har kjøpt seg til et rolig strøk på Frogner enn for andre.

• Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Nei, det var poenget mitt. Det er ikke verre for mennesker som har kjøpt seg til et rolig strøk på Frogner enn for andre.

Selvfølgelig er der ikke objektivt verre for dem som bor der. Men dem har betalt svært mye for å bo der, med forventninger. Husker tilfeldigvis når jeg har gått forbi eiendommen på vei til et selskap i en ambassadør bolig som ligger litt lengre opp (fra retning Skøyen). Var et hyggelig selskap med fri bar, god buffé, og mange militære fra ulike NATO land. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Er du sann? 

Hvor kult tror du det er å snakke negativt om en fra Kongefamilien til Se og Hør når du bor mitt i smørøyet til norsk elite... 

Prøver igjen:

- Staten mener at dem kan bevise utover all rimelig tvil at mannen har voldtatt flere kvinner, banket kvinner, truet og diverse andre lovbrudd

- Han er selv erklært rusmisbruker

- Han er kjent fra media bildet for husbråk, hærverk og utagerende festing

- Er fra media og en saksprosa bok beskrevet at han har kontakter til grov organisert kriminalitet

Selvfølgelig vil folk flest ikke ha han som nabo. Å late som noe annet blir kun dumt. 

Tror du folk går rundt og frykter at kongefamilien skal hevne seg på dem hvis de uttaler seg negativt og  anonymt til Se & Hør? :fnise:

Når ingen vil si noe til Se & hør, kan det like gjerne være at de ikke bryr seg, eller at de ikke gidder å snakke med se & hør fordi de ikke liker metodene deres - eller at de tenker at det er noe de rett og slett ikke har noe med.

Han har ikke gått løs på vilkårlige folk og satt kniver i veggen hos dem. Han er tiltalt for vold i nære relasjoner og for voldtekter som IKKE er overfallsvoldtekter. Jeg ville vært ganske bekymret hvis jeg var i et forhold til ham. At han skulle bli gal og plutselig gå løs på vilkårlige naboer er det ingen eksempler på. (Heldigvis. Det er da evig nok med det han faktisk har drevet med.)

Forøvrig var Se & hør slett ikke alene om å skrive om MBH når saken sprakk. Både NRK, Aftenposten Vg og andre store medier rapporterte alle ganske detaljert om saken helt fra den ble kjent. 

• Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Det går jo an å ha to tanker i hodet samtidig uansett da. Både det å ikke være helt begeistret for ny nabo OG det å ikke ønske og mate gravjournalister.

dette! Veldig godt poeng,

• Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (42 minutter siden):

Tror du folk går rundt og frykter at kongefamilien skal hevne seg på dem hvis de uttaler seg negativt og  anonymt til Se & Hør? :fnise:

Når ingen vil si noe til Se & hør, kan det like gjerne være at de ikke bryr seg, eller at de ikke gidder å snakke med se & hør fordi de ikke liker metodene deres - eller at de tenker at det er noe de rett og slett ikke har noe med.

Han har ikke gått løs på vilkårlige folk og satt kniver i veggen hos dem. Han er tiltalt for vold i nære relasjoner og for voldtekter som IKKE er overfallsvoldtekter. Jeg ville vært ganske bekymret hvis jeg var i et forhold til ham. At han skulle bli gal og plutselig gå løs på vilkårlige naboer er det ingen eksempler på. (Heldigvis. Det er da evig nok med det han faktisk har drevet med.)

Forøvrig var Se & hør slett ikke alene om å skrive om MBH når saken sprakk. Både NRK, Aftenposten Vg og andre store medier rapporterte alle ganske detaljert om saken helt fra den ble kjent. 

Nei, han er jo litt av et sjarmtroll han der. Om de så ikke er bekymret for en kniv i sin egen vegg så kanskje de er bekymret for den organiserte kriminaliteten han har i sin omgangskrets. Hvem drømmer vel ikke om mer av Hells Angels i eget nabolag, og forresten jo, Se og Hør var det mediet som fikk denne saken til å sprekke. De turte når ingen andre medier gjorde det og takk og lov for det! Har fått en genuin respekt for Se og Hør etter denne saken. 

• Liker 2
Skrevet
pøbelsara skrev (44 minutter siden):

Hevner seg?

Vet du hvordan sosiale relasjoner fungerer, og at vi er flokkdyr. 

Eiendommen der Marius nå bor var tidligere bolig til en ambassadør, ble utviklet til flere boenheter av en eiendomsutvikler med bakgrunn fransk adel, der slekten har hatt ledende stillinger i hoffet, og for øvrig i embetsverket, innen dem ble mer innrettet på moderne kapitalisme (ja, jeg har uendelig respekt for den i den slekten som kjempet i MILORG å ble torturert til døde på Grini). 

Er en meget god grunn til at akkurat at Marius har fått lov å bo i akkurat denne eiendommen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RedBull91 skrev (6 minutter siden):

Hvem betaler leien han bor nå? 

Det er det ingen som har noen gode kilder til men vi kan vell anta at han ikke betaler den selv…

• Liker 1
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Det er det ingen som har noen gode kilder til men vi kan vell anta at han ikke betaler den selv…

Med andre ord, indirekte oss skattebetalere.

• Liker 1
Skrevet
RedBull91 skrev (7 minutter siden):

Hvem betaler leien han bor nå? 

Ja, det har jo vært «det store spørsmålet» her de siste 3-4 sidene vel…

Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (25 minutter siden):

Hevner seg?

Vet du hvordan sosiale relasjoner fungerer, og at vi er flokkdyr. 

Eiendommen der Marius nå bor var tidligere bolig til en ambassadør, ble utviklet til flere boenheter av en eiendomsutvikler med bakgrunn fransk adel, der slekten har hatt ledende stillinger i hoffet, og for øvrig i embetsverket, innen dem ble mer innrettet på moderne kapitalisme (ja, jeg har uendelig respekt for den i den slekten som kjempet i MILORG å ble torturert til døde på Grini). 

Er en meget god grunn til at akkurat at Marius har fått lov å bo i akkurat denne eiendommen. 

Nei, jeg vet ingenting om hvordan sosiale relasjoner fungerer, dessverre. 

Hvis han bor i huset som er avbildet i se og hør, består den av leiligheter/enheter som omsettes fritt, uten krav om å tilhøre verken diplomatkorpset eller milorg. 

Endret av pøbelsara
  • Hjerte 1
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg vet ingenting om hvordan sosiale relasjoner fungerer, dessverre. 

Alltid godt med selvinnsikt. For en gangs skyld er vi helt enige. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...