Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Eyr skrev (32 minutter siden):

Er jo akkurat det vedkommende skriver🙄

Nei, det er ikke det hen skriver. Det virker som om straffeb for oppramsingen er at mbh ikke kan bo hvor som helst/i et fancy strøk på grunn av disse tingene.

Endret av pøbelsara
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (54 minutter siden):

Det er jo ikke bare S&H som skriver om dette da. Det er i blogger og i flere andre, men ikke like kjente medier også. Så informasjonen finnes selv om man ikke leser sladreblekka, som faktisk var de første til å stikke hull på ballongen. 

Men, der hvor han har flyttet har det vært folk og fe gjennom årenes løp som har hatt parties det aldri kommer på trykk om. Ikke fordi de ikke er så kjente, men fordi privat er privat så lenge lovverket følges 🤐

Det bunner vel egentlig i at mediene lurer på om leien betales av de som mottar apanasje, det er vel dette de vil grave i, eller? I det hele, hvordan han har råd til den dyre livsstilen.  

Er vel bare se og hør som har vært på dører får vi håpe...

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (48 minutter siden):

Om de har kjøpt leiligheten selv, eller om mor/far har kjøpt den så antar jeg det er gjort med tanke på å kunne bo i et rolig og trygt miljø. MBH er etter hva vi har lest ikke prototypen på trygg nabo, akkurat. 

Vel, et sted må han bo når han er en fri mann, så det er da ikke noe verre for folk på Frogner enn for andre. Ikke har naboene sagt det, heller.

• Nyttig 3
Skrevet

Ja, noen betaler. 

(Det er flere tilfeller hvor leietakere som har f eks både yrkesforbud, ingen reg inntekt i Norge, personlig konkurs eller foretaks-konkurs, dårlig betalingsevne osv, som leier både leiligheter, fritidsboliger og hus i million-klassen, kjører både Bentley og er ute på sjøen yachts (egentlig så store at de heter vel skip og ikke yachts). Nettverkene og relasjonene de har gjør at de klarer å fortsette å bo og leve "som konger").

Det bunner vel egentlig i at mediene lurer på om leien betales av de som mottar apanasje, det er vel dette de vil grave i. For det store spørsmålet er vel hvordan han finansierer den dyre livsstilen?  

Apropos konge - Ingen som tenker på at M kan bli benådet om det blir domfellelse? Det er flere som har blitt benådet av Kongen i statsråd, men de jeg har hørt om er dømt for økonomisk kriminalitet. Grunnlaget for benådning er konfidensiell og offentliggjøres aldri. 

Skal ikke se bort fra at det kan skje her, spesielt med tanke på nettopp det enorme mediepresset og hans unge alder. 

Hva tror dere, skulle dette virke så fjernt? Ikke for meg.

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Er vel bare se og hør som har vært på dører får vi håpe...

Det er flere medier som har vært i nabolaget og forhørt seg. Mens andre skriver mailer. Men, noen er ikke like kjente og andre får for lite kjøtt på beina til at det skrives artikler, enda. Det er mange som følger med, både Kapital og andre store. De aller fleste ønsker verken oppmerksomhet rundt hvor de bor eller hvem som bor der, spesielt ikke når det er kjente. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (53 minutter siden):

Jeg ville ikke følt trygghet for hverken meg selv og mine barn om jeg skulle vært naboen hans. Så jeg forstår veldig godt om noen naboer hadde reagert og hvorfor Se og Hør ønsket å spør om dette. At naboer ikke vil uttale seg forstår jeg selvsagt veldig godt, det hadde jeg ikke våget selv om det var jeg som bodde der. 

Alle bør kunne føle seg trygge hjemme hos seg selv. 

Tror ikke du eller barn er i målgruppen. Så det går nok bra. Og bor du ikke på frogner kan du ta det helt med ro.

Så tenker jeg de naboene å tenke, mene og gjøre selv

• Liker 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Det er det nok ikke. Det er flere medier som har vært i nabolaget og forhørt seg. Mens andre skriver mailer. Men, noen er ikke like kjente og andre får for lite kjøtt på beina til at det skrives artikler, enda. Det er mange som følger med, både Kapital og andre store. 

Har ikke fått med at noen skriver om det.

Litt pinlig engentlig

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (59 minutter siden):

Jeg ville ikke følt trygghet for hverken meg selv og mine barn om jeg skulle vært naboen hans. Så jeg forstår veldig godt om noen naboer hadde reagert og hvorfor Se og Hør ønsket å spør om dette. At naboer ikke vil uttale seg forstår jeg selvsagt veldig godt, det hadde jeg ikke våget selv om det var jeg som bodde der. 

Ikke jeg heller. Den mannen har så mye kontakter både her og der at jeg hadde holdt en lav profil.

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

At de våger..... hvor ble det av hyllesten og applausen for at han ikke bor på skagum?

Jeg har da aldri nevnt noe om at han bor på Skaugum ….

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 timer siden):

Ja, noen betaler. 

Det er flere tilfeller hvor leietakere som har f eks både yrkesforbud, ingen reg inntekt i Norge, personlig konkurs eller foretaks-konkurs, dårlig betalingsevne osv, som leier både leiligheter, fritidsboliger og hus i million-klassen. Nettverkene og relasjonene de har gjør at de klarer å fortsette å bo og leve "som konger".

Apropos konge. Ingen som tenker på at M kan bli benådet om det blir domfellelse. Det er flere som har blitt benådet av Kongen i statsråd, men de jeg har hørt om er dømt for økonomisk kriminalitet. Grunnlaget for benådning er konfidensiell og offentliggjøres aldri. 

Skal ikke se bort fra at det kan skje her, spesielt med tanke på nettopp det enorme mediepresset og hans unge alder. 

Disse sakene kan da ikke sammenlignes!!

Og hva i mener du med « unge alder» ?

Han er straks 29 år !

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Jeg er en av de som mener at Skaugum er problematisk av flere grunner. Men hvor skal han bo da? Jeg ser ikke på Frogner som et problem. Marius har så vidt jeg vet, ikke plaget naboer. Og til den som leier ut, så er jo det en risiko de må ta. Sånn er det med alle som leier, husvert tar alltid en risk. Og hvis noen ønsker å leie ut til MBH selv om de vet at han har en historikk med å rasere, så må de ta det på egen kappe. Som jeg nevnte tidligere så er depositum vanlig, og det er bare sunn fornuft av utleier å kreve dette av alle de vil leie ut til. Kanskje har de god forsikring, eller kanskje de har andre avtaler med den som leier. Ikke vet jeg, men det er uansett utleiers (og Marius') "problem" hvis M skulle skade leiligheten på noen som helst måte. Da får de ta det ansvaret og den risikoen selv. Når det kommer til utagerende festing, så kan, og bør, naboer ringe politiet om det blir plagsomt. Tror ikke Marius har råd til mer besøk av politiet nå...

Enig med deg 👆

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (37 minutter siden):

Vel, et sted må han bo når han er en fri mann, så det er da ikke noe verre for folk på Frogner enn for andre. Ikke har naboene sagt det, heller.

Ja, uff stakkars denne kriminelle voldsforbrytereren. Tenk at noen er kritiske til at han skal leve i luksus på Frogner frem til straffesaken uvisst  på hvilken sin regning. Hva den stakkars mannen må gjennomgå av grusomheter her i verden mens ofrene.. nei de var det kanskje ikke så nøye med dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Det er jo ikke bare S&H som skriver om dette da. Det er i blogger og i flere andre, men ikke like kjente medier også. Så informasjonen finnes selv om man ikke leser sladreblekka, som faktisk var de første til å stikke hull på ballongen. 

Men, der hvor han har flyttet har det vært folk og fe gjennom årenes løp som har hatt parties det aldri kommer på trykk om. Ikke fordi de ikke er så kjente, men fordi privat er privat så lenge lovverket følges 🤐

Det bunner vel egentlig i at mediene lurer på om leien betales av de som mottar apanasje, det er vel dette de vil grave i, eller? I det hele, hvordan han har råd til den dyre livsstilen.  

Jeg er veldig enig i at det burde avklares om Marius lever på morens/stefarens apanasje. Man kan si at vi ikke har noe med det, men akkurat det har vi noe med. Vi betaler for å ha kongehus, men det er ikke greit at kronprinsessens sønn driver dank, overgrep og kriminalitet, mens han velter seg i penger fra henne/dem. 

Når det er sagt så syns jeg ikke noe om at Se & Hør oppsøker naboer osv der han har flyttet til. Det er ingenting de kan svare på i forhold til hverken hvor han får penger fra eller noe særlig annet. Jeg syns det blir å plage folk. Se & Hør er der bare ute etter sladder. 

Og når det igjen er sagt, er jeg også enig i at Se & Hør turte der andre tiet da bombene rundt Marius sprakk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Nei, men når man - som i dette tilfellet, vet det. Alle vet det for det dreier seg om eldstesønnen tilhørende en av landets mest mektige familier som vi har kunnet lese har ramponert både egen bolig, kronprinsparets og flere av ofrene sine samt noen av ofrenes families bolig så vil mange frykte at det samme kan skje i dette eksklusive boligkomplekset han på mystisk vis har klart å bosette seg i nå. 

De fleste andre som bor der har betalt for leilighetene sine selv. Kostbare og eksklusive leiligheter og boligkompleks. Antar at de fleste velger å kjøpe der nettopp fordi det ikke er tilgjengelig for alle - kun de få som har råd til det.

Hvordan vet du hvordan disse beboerne har finansiert sine boliger? Hvordan vet du at flesteparten eier og ikke leier? Spørreundersøkelse eller forutinntatthet?

Jeg bor vest for Akerselva i en "kostbar leilighet i et eksklusivt boligområde”, Boligen eier jeg sammen med min mann. Ingen av oss har formuende slektninger eller apanasje, men var heldige og kom over et oppussingsobjekt av en leilighet. Så jo, "eksklusive boligkompleks" er tilgjengelige for flere enn du tror. En del av våre naboer leier boligen. Noe som igjen gjør  tilgjengeligheten større enn ”kun for de få som har råd". 

Når det kommer til din oppramsing av ramponering av boliger vil jeg si det er et noe søkt argument. Meg bekjent har ikke MBH tatt seg inn og ramponert boligene til sine naboer. Han har vel hatt en relasjon til de som er utsatt for dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Jeg er veldig enig i at det burde avklares om Marius lever på morens/stefarens apanasje. Man kan si at vi ikke har noe med det, men akkurat det har vi noe med. Vi betaler for å ha kongehus, men det er ikke greit at kronprinsessens sønn driver dank, overgrep og kriminalitet, mens han velter seg i penger fra henne/dem. 

Når det er sagt så syns jeg ikke noe om at Se & Hør oppsøker naboer osv der han har flyttet til. Det er ingenting de kan svare på i forhold til hverken hvor han får penger fra eller noe særlig annet. Jeg syns det blir å plage folk. Se & Hør er der bare ute etter sladder. 

Og når det igjen er sagt, er jeg også enig i at Se & Hør turte der andre tiet da bombene rundt Marius sprakk. 

Spot on!

Enig - det fiskes nok godt etter å finne ut hvem som betaler den leia og hvem kontrakten står på. 

Så tror jeg mediene er litt mere forsiktige nå enn de var på 90-tallet hva det gjelder å "henge i trærne" eller "leie loftet tvers over gt" som noen andre gjorde i en annen gate for mange år siden. Men, det å ha mediene etter seg, det er et enormt psykisk press. Ikke bare skal man følge med på de  - for å ha et privatliv, men også tenke på om naboen snakker med de. Men, heldigvis verken styreledere eller naboer gjør dette, i så fall kan det være straffbart. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Miomino skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du hvordan disse beboerne har finansiert sine boliger? Hvordan vet du at flesteparten eier og ikke leier? Spørreundersøkelse eller forutinntatthet?

Jeg bor vest for Akerselva i en "kostbar leilighet i et eksklusivt boligområde”, Boligen eier jeg sammen med min mann. Ingen av oss har formuende slektninger eller apanasje, men var heldige og kom over et oppussingsobjekt av en leilighet. Så jo, "eksklusive boligkompleks" er tilgjengelige for flere enn du tror. En del av våre naboer leier boligen. Noe som igjen gjør  tilgjengeligheten større enn ”kun for de få som har råd". 

Når det kommer til din oppramsing av ramponering av boliger vil jeg si det er et noe søkt argument. Meg bekjent har ikke MBH tatt seg inn og ramponert boligene til sine naboer. Han har vel hatt en relasjon til de som er utsatt for dette. 

Nå har han vel ramponert og ødelagt på to steder, så det var vel ikke så søkt vel? det er godt nok dokumentert i media og, med bl a en kniv rett i veggen. Men, det er dette vi har både politi og depositum til. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

(...)

Apropos konge - Ingen som tenker på at M kan bli benådet om det blir domfellelse? Det er flere som har blitt benådet av Kongen i statsråd, men de jeg har hørt om er dømt for økonomisk kriminalitet. Grunnlaget for benådning er konfidensiell og offentliggjøres aldri. 

Tanken har streifet meg, men håper ikke det skjer. DA er det over og ut for monarkiet.

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Tror du helt på alvor at det ikke bor kriminelle nær deg der du bor? 😆 Selv kjenner jeg til både dopselgere, drapsmenn og overgripere som har sonet ferdig, samt en haug hvitsnippforbrytere i en radius av 10 km, og jeg bor i et høyinntektsområde med tilhørende dyre boliger. Hva tror du skjer med folk før og etter dom og soning, egentlig? 🧐

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (31 minutter siden):

Du har jo ikke det. Apansjae er om du river av deg håret eller ikke lønn, og PRIVATE penger. Så du har akkurat like lite med hva de bruker sine PRIVATE penger på som jeg har like lite med hva du eller min nabo  bruker private penger til. Skattemyndigheter har et nøye system om hva som er av offentlig interesse der. 

Om mette marit bruker sine PRIVATE penger 120.000kr i året til livsopphold til sin sønn, eller om hun bruker  120.000kr på en galla kjole fra en dyr designer, så har ikke du eller jeg noe med det ellee noen rett til å kreve innsyn i PRIVAT økonomi. De gjør en jobb, og de får apanasje for det og det er en lønnsform kun forbeholdt konfelige.

Så du vil ikke få mer innsyn i kronprinsoarets eller kongen og dronningen sitt private budsjett. Du har ikke stemne rett over hva de skal bruke pengene sine på heller. Kongen har eller hadde iallefall et forbruk privat på tobakk, skal vi legge oss oppi det også, for alle som ikke liker tobakk? Her jeg bor har vi et utrykk, du må vite din besøkelse tid. Det er også en annen måte å si at du må vite når du legger deg for mye oppi ting du ikke har noe med eller rett til

• Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Tror du helt på alvor at det ikke bor kriminelle nær deg der du bor? 😆 Selv kjenner jeg til både dopselgere, drapsmenn og overgripere som har sonet ferdig, samt en haug hvitsnippforbrytere i en radius av 10 km, og jeg bor i et høyinntektsområde med tilhørende dyre boliger. Hva tror du skjer med folk før og etter dom og soning, egentlig? 🧐

Godt poeng. Det er jo ikke sånn at ferdigsonede kriminelle bor på et eget sted.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...