Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (14 minutter siden):

Hahahah det innlegget er jeg ikke så sikker på er ekte en gang. Denne kristne alenemoren(!) vet ganske så detaljert til og med klokkeslettet Marius møtte sin eks i bilen. Da har hun fulgt ganske godt med. Og har sikkert sett ymse videoer, bilder og lydsamsamtaler også. Så dette ble litt vel overdrevet til å være sant. Til og med for oss her nede i bibelbeltet 😅

ps- underskrevet «kristen alenemor» Liv Tønnesen. 
Skulle ikke forundre meg om det er Dangfart Tønnesen som er på ferde her. 

For noen rusmisbrukere så virker det å "møte Jesus" være siste utvei til et liv uten rus. Om det virker mot vold er jeg mer i tvil om. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (45 minutter siden):

Hahahah det innlegget er jeg ikke så sikker på er ekte en gang. Denne kristne alenemoren(!) vet ganske så detaljert til og med klokkeslettet Marius møtte sin eks i bilen. Da har hun fulgt ganske godt med. Og har sikkert sett ymse videoer, bilder og lydsamsamtaler også. Så dette ble litt vel overdrevet til å være sant. Til og med for oss her nede i bibelbeltet 😅

ps- underskrevet «kristen alenemor» Liv Tønnesen. 
Skulle ikke forundre meg om det er Dangfart Tønnesen som er på ferde her. 

Du sier noe! 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (3 timer siden):

Det finnes plenty av slike batikk-tanter i kongeriket, og merkelig nok lykkes de en uhyre sjelden gang i å få en villfaren inn på rett spor, men tror at oddsen er omtrent på linje med hit-raten til Jehovas vitner som ringer på 50 000 dører, og plutselig er det en som biter på. 

er "batikktante" et nytt ord du nettopp har lært, siden du bruker det så ofte? Har det en mening som du forventer at vi skal forstå, eller bare tester du det ut på diverse tilfeller som ikke har spesielt mye med hverandre å gjøre, eller de synspunktene du knytter til batikk?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (4 timer siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

Er dette satire? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Er dette satire? 

Ja, det må det vel være? 

Sitat

Skam dere! Alle dere som ukritisk, kritikkverdig og under ethvert lavmål kritiserer Marius og kongefamilien! Det være seg Blågestad, menigmann, Oslos politimester og ikke minst politijuristen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (26 minutter siden):

er "batikktante" et nytt ord du nettopp har lært, siden du bruker det så ofte? Har det en mening som du forventer at vi skal forstå, eller bare tester du det ut på diverse tilfeller som ikke har spesielt mye med hverandre å gjøre, eller de synspunktene du knytter til batikk?

Du kjeder deg skjønner jeg?

Det er et uttrykk som brukes i dagligtale ( antatt opprinnelse i Sverige ), og jeg tror det fleste forstår hva som menes.

Skulle du fortsatt famle i blinde kan du jo spørre på en høflig måte så kan det til og med hende du får et ordentlig svar. 

P.S Jeg har ikke vært i batikk-miljøet selv, kun observert det fra utsiden og gjort notater. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (36 minutter siden):

Jeg tror uttrykket stammer fra 70-tallet, da batikk var en greie som ble latterliggjort og forbundet med kvinner på venstresiden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (25 minutter siden):

Det er et uttrykk som brukes i dagligtale ( antatt opprinnelse i Sverige ), og jeg tror det fleste forstår hva som menes.

Skulle du fortsatt famle i blinde kan du jo spørre på en høflig måte så kan det til og med hende du får et ordentlig svar. 

P.S Jeg har ikke vært i batikk-miljøet selv, kun observert det fra utsiden og gjort notater. 

Jaså. Og hva står det i notatene?

Du må nesten gi det med teskjeer til oss som ikke er svenske, og trenger litt opplæring. Jeg trodde først du blandet med kulturkjerringer, men det gir jo enda mindre mening, så ja, jeg lurer veldig på hva det er du prøver å formidle. 

Endret av MissLucy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voice skrev (20 minutter siden):

Jeg tror uttrykket stammer fra 70-tallet, da batikk var en greie som ble latterliggjort og forbundet med kvinner på venstresiden. 

Det er en naturlig tolkning, men den skulle innebære at det @DittHåp prøver å si er at de kristne kjerringene på Sørlandet stemmer SV, og det tviler jeg veldig sterkt på, altså.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (24 minutter siden):

Du kanskje på dette? Den norske utgaven din har jeg aldri hørt før, heller ikke i dagligtale.  

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/batikhäxa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Det er en naturlig tolkning, men den skulle innebære at det @DittHåp prøver å si er at de kristne kjerringene på Sørlandet stemmer SV, og det tviler jeg veldig sterkt på, altså.

Hva de kristne kvinnene ( kjerringer er vel litt drøyt ) stemmer blander jeg meg ikke opp i, men tviler på at SV har særlig mange velgere i bibelbeltet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Du kanskje på dette? Den norske utgaven din har jeg aldri hørt før, heller ikke i dagligtale.  

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/batikhäxa

Blir jo nesten litt rørt over at noen gidder å bruke tid på å researche` for å finne opphavet til B-ordet ( se, jeg har lært meg å tråkke varsomt ).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det da gjort et poeng av det fra ham selv, hvis de har vært pusekatter? At han har hatt de samme vennene i 10 år "og sånn er det bare", gir null mening hvis de har vært kirkegåere og hjulpet til med å servere suppe til hjemløse.

I samtalen  nevnes det at hans venner er tilknyttet kriminelt nettverk.  Han sier at det er venner han har hatt i 10 år. De trenger ergo okke vært kriminelle i 10 år.

Å velge den veien,  kommer man jo inn i på livsveien. Om det for dem  var for 6 åt siden eller 10 år siden eller annet, er da helt åpent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (29 minutter siden):

Hva de kristne kvinnene ( kjerringer er vel litt drøyt ) stemmer blander jeg meg ikke opp i, men tviler på at SV har særlig mange velgere i bibelbeltet.

så hvorfor refererer du til dem som batikktanter da?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (15 minutter siden):

så hvorfor refererer du til dem som batikktanter da?

Jeg heier på mangfoldet, det være seg "fromme kvinner" og menn som du finner i ethvert bedehus nedover langs kysten, og i de samme småbyene finner du også B-tanter og til og med onkler`, men disse er lettest å spotte etter mørkets frembrudd. Da trenger du bare å gå etter duften av røkelse, velbrukte fotformsko, stearinlys og spansk rødvin og lyden av visesang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Istapp skrev (19 timer siden):

I sine roller bør de offentlig være fortvilet og konkret formidle at de tar sterkt avstand fra vold og seksuelle overgrep på generelt basis. Hvordan skal man ellers ta et såkalt engasjement og hjertesak alvorlig for fremtiden? Det blir jo bare pjatt og ikke genuint engasjement.

Jeg droppet narkotikabruk her, da det er blitt sagt før av MM at hun tok avstand fra sitt utsvevende liv, men hvordan det da kan gå så gale fatt hos MBH viser vel at det "bare er en ting som sies" ikke noe genuint som stikker så veldig dypt. 

Trenger vi en priviligert familie som koster usigelig mye, for å fremfører taler noen andre skriver og hvor ordene ikke betyr mer enn det som blir fremført der og da? Ord og handling eller ord og holdning stemmer ikke overens.

Jeg mener våre tidligere konge(hus) har fungert samlende, hatt masse symbolpolitikk som bygger på sunne kjerneverdier. At en familie får «ett sort får» er per se ikke verdens største problem, problemet oppstår når verdiene til kongefamilien blir utydelig fordi de dømmes også ut ifra hvordan de håndterer en slik situasjon.

Troverdigheten er borte. 

Den som kanskje har igjen litt er kongen selv, og HM, fordi sistnevnte faktisk ytrer seg om MBH-saken. Han sier enkle ting som er forståelig for folket som samtidig indikerer at han opplever det som vanskelig, tar det på alvor og ønsker å ha en åpen kommunikasjon med et folk som nå begynner å tvile på dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 timer siden):

Jeg er enig i at det leserinnlegget fremstår som latterlig naivt.

Men samtidig så vet jeg ikke om vedkommende er helt på jordet heller, for det har vel vært mange eksempler på rusomsorg og rusfrihet knyttet til religiøs omvendelse og rusomsorg i religiøse institusjoner. Jeg står på farten nå, så jeg har ikke tid til å finne noen lenker, men jeg kom over en omtale av denne boken som tar opp temaet: Rus og diakoni | Tidsskrift for Den norske legeforening

Sitat: Koblingen mellom rusomsorg og kristendom er av gammel dato, og er nok opprinnelig basert på en forestilling om at en rusavhengig person er besatt av demoner. Selv om religiøs omvendelse ikke er noen garanti for rusfrihet, er det mange anekdotiske eksempler på at dette har vært en av de mer effektive måtene å bli kvitt demonene på.

Nå sier jeg ikke at jeg tror dette er veien for MBH. Jeg bare peker på at det er en kjent, gammel kobling her, som gir litt kontekst kanskje, til det innlegget som i utgangspunktet fremsto som litt komisk.

De pleier å «vippe» litt for mye mot kristendommen og bli nærmest fanatiske. De har byttet avhengighet. De jeg vet om som har blitt omvent fra narkotika til kristendom, er blitt halvgale og messende. Men for all del, bedre enn narko.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (11 minutter siden):

Jeg mener våre tidligere konge(hus) har fungert samlende, hatt masse symbolpolitikk som bygger på sunne kjerneverdier. At en familie får «ett sort får» er per se ikke verdens største problem, problemet oppstår når verdiene til kongefamilien blir utydelig fordi de dømmes også ut ifra hvordan de håndterer en slik situasjon.

Troverdigheten er borte. 

Den som kanskje har igjen litt er kongen selv, og HM, fordi sistnevnte faktisk ytrer seg om MBH-saken. Han sier enkle ting som er forståelig for folket som samtidig indikerer at han opplever det som vanskelig, tar det på alvor og ønsker å ha en åpen kommunikasjon med et folk som nå begynner å tvile på dem. 

Jeg er ikke helt enig angående troverdigheten. 
Kongen har jeg konkludert med er rett og slett for gammel og har for dårlig helse til å klare å håndtere saken med troverdighet. Han er jo helt stille. Og det er en ærlig sak, men ikke minst for hans del skulle jeg ønske vi hadde tradisjon for abdikasjon i Norge. Eller at han kan starte den tradisjonen, som i Danmark. 
HM har ikke troverdighet i denne saken i mine øyne. Det lille han sier offentlig er helt åpenbart innøvd på forhånd, han har fått det servert fra PR-folk og jurister. Ofrene neglisjeres og det tas ikke avstand fra vold, det er fokus på hvor vanskelig det er for DEM, og spesielt MM. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...