Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Kanskje de burde vist ansvar for å passe på at det ikke blir brukt privat. De av alle har jo visst om hans rusmisbruk. 

Marius  er 27 år og må passe  på sånt selv . At han bruker riktig pass til riktig tur. 

Det får da være grenser for hva man skal passe på iht andre voksne folk. Dette er ikke kronprnsparet sitt ansvar.

Marius er nok godt informert om når passet kan brukes og ikke

Endret av Krokenguri
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Marius  er 27 år og må passe  på sånt selv . At han bruker riktig pass til riktig tur. 

Det får da være grenser for hva man skal passe på iht andre voksne folk. Dette er ikke kronprnsparet sitt ansvar.

Marius er nok godt informert om når passet kan brukes og ikke

Han er rusmisbruker. Jeg tror ikke jeg vet om en eneste rusmisbruker som ikke også er en mester i å manipulere sine nærmeste. Når det gjelder privilegier som diplomatpass og f.eks. førerkort så har vi som er i nærmeste krets et ansvar for å melde fra.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Debatten om alder på kvinner og syn på vold er ikke relevant for tråden og videre debatt om dette vil bli fjernet som avsporinger.

Forumansvarlig

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (52 minutter siden):

Han er rusmisbruker. Jeg tror ikke jeg vet om en eneste rusmisbruker som ikke også er en mester i å manipulere sine nærmeste. Når det gjelder privilegier som diplomatpass og f.eks. førerkort så har vi som er i nærmeste krets et ansvar for å melde fra.

Og nettopp dette gjorde MM med førerkortet hans. Og som vi har sett, det er ingen hindring for å kjøre uten førerkort. Besøks-  og kontaktforbud ingen hindring for trusler. Å være i politiets søkelys rett etter voldelig adferd, ingen hindring for nye voldshandlinger.

Naivt å tro at nærmeste krets ved å melde fra kan hindre en voksen mann i å fortsette med sine handlinger.  Til slutt klarer han ikke å manipulere disse lenger, MBH er ukontrollerbar.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (1 time siden):

Fortsatt rusmisbruker eller ei, så har de ingenting med det diplomatpasset  gjøre. 

Dette er marius sitt ansvar å holde styr på. Som alt annet han gjør. Han er så vidt jeg vet ikke under noe verge eller erklært å ikke ta vare på seg selv. Og a har han også ansvaret for sånt selv. Dette er ikke kronprnsparet har noe med. Ei heller noe de utsteder. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (23 minutter siden):

Når er det varetektsfengsling går ut? I morgen?

Skal den ikke opp til ny vurdering? 🧐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Fortsatt rusmisbruker eller ei, så har de ingenting med det diplomatpasset  gjøre. 

Dette er marius sitt ansvar å holde styr på. Som alt annet han gjør. Han er så vidt jeg vet ikke under noe verge eller erklært å ikke ta vare på seg selv. Og a har han også ansvaret for sånt selv. Dette er ikke kronprnsparet har noe med. Ei heller noe de utsteder. 

Neivel - så da får han bare fortsette med privatreiser på diplomatpass. Kun hans eget ansvar og vi har jo sett hans ansvarsfølelse. 

Han reiser som om han er på jobb for Norge - helt vanvittig. 

Endret av DaisyD
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (1 minutt siden):

Skal den ikke opp til ny vurdering? 🧐

Han blir satt fri dersom politiet ikke ber om forlenget varetekt. Da må den opp til ny vurdering. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Han blir satt fri dersom politiet ikke ber om forlenget varetekt. Da må den opp til ny vurdering. 

Aha, takk! 
Det blir interessant å se om politiet mener de har alt de behøver uten at det er noe risiko for bevisforspillelse 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Neivel - så da får han bare fortsette med privatreiser på diplomatpass. Kun hans eget ansvar og vi har jo sett hans ansvarsfølelse. 

Han reiser som om han er på jobb for Norge - helt vanvittig. 

Da må de myndigheter som evnt har den makten å ta fra han et slikt pass.  Ta det fra han. Den makten har ikke kronprnsparet 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Da må de myndigheter som evnt har den makten å ta fra han et slikt pass.  Ta det fra han. Den makten har ikke kronprnsparet 

Nei, men de har både plikt og fullmakt til å melde ifra om ting som ikke er etter reglementet. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (4 minutter siden):

Nei, men de har både plikt og fullmakt til å melde ifra om ting som ikke er etter reglementet. 

Og det vet vi som @Natron skrev til deg altså at Mette Marit har gjort mht førerkortet.

Hva de ellers har gjort og ikke kan vi ikke vite, og derfor heller ikke diskutere. Det kommer ikke nødvendigvis i avisen hver gang de melder fra.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Helt riktig

Samtidig vet jeg at mammaen min hadde fysisk tatt fra meg det passet dersom jeg misbrukte det. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (16 minutter siden):

Aha, takk! 
Det blir interessant å se om politiet mener de har alt de behøver uten at det er noe risiko for bevisforspillelse 

Eller om de vurderer fare for gjentakelse?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hintoghist skrev (1 time siden):

Han slår til og med slaget med flat hånd og 'nært' sitt eget ansikt. Tviler ikke for at han viser frem akkurat hvordan han slo mens han hadde voldsofferet fremfor seg.

Han slår også veldig hardt synes jeg. Nesten eksplosivt. Åpenbart for meg at dette er en type med kort lunte, uforutsigbar og mye galskap som kam komme opp til oveflaten når som helst.

Det er nok ikke slik han slo nei, og situasjonen vil var også en helt annen, men jeg mener at videoer som både taler sterkt for hva han faktisk har gjort, og hvordan han selv tenker om det han har gjort. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (7 minutter siden):

Det er nok ikke slik han slo nei, og situasjonen vil var også en helt annen, men jeg mener at videoer som både taler sterkt for hva han faktisk har gjort, og hvordan han selv tenker om det han har gjort. 

Enig. Videoen forteller i aller høyeste grad om hva han selv tenker om det. Får en følelse av at han "tøffer seg" for de kriminelle vennene sine. Muligens ser de bare på han som en nyttig idiot. Det er iallefall høyst idiotisk å dele noe sånt. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (1 time siden):

Eller om de vurderer fare for gjentakelse?

Eller bare uansett, ettersom det straffbare forholdet har en strafferamme på minst 10 års fengsel, og det foreligger forhold som i særlig grad styrker mistanken.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesstativ skrev (13 minutter siden):

Eller bare uansett, ettersom det straffbare forholdet har en strafferamme på minst 10 års fengsel, og det foreligger forhold som i særlig grad styrker mistanken.

Minste straff  er 3-4 år. Max 10 år.

Sitat: Nå inkluderes voldtekt av person som ikke er i stand til å motsette seg handlingen, som ofte kalles sovevoldtekt. Det har både en høy strafferamme og en minstestraff, det er en av de veldig få bestemmelsene i norsk rett med en minstestraff, som normalt vil gi en straff på 3-4 år, sier han til TV 2

https://www.tv2.no/aktualitet/dette-kan-marius-borg-hoiby-fa-i-straff/17193918/

Iht saken slik den er nå. De kan komme til avgjørelse som kan gi mer også.men det  er fremtds spørsmål 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...