Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Grüner skrev (5 minutter siden):

Han har vært en voksen mann i snart 10 år, og både Kronprinsen og Nora sier at de har jobbet for at han skal komme seg i behandling. Men han er en voksen mann og tvangsparagrafen sitter langt inne å bruke, og som Nora sier så kan du ikke tvinge en voksen mann som ikke vil…

Han var ikke myndig da han startet sin ruskarriere - og jeg er ganske sikker på at foreldre som selv har holdt på med rus vet hva de skal se etter. 

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittre skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke det var bare arroganse. Posten til Mette Marit og Marius når han var barn gikk via slottet. Noe med sikkerhet kanskje, men til og med julekort skulle sendes til slottet. 

Her var det snakk om noe han skulle levere (selge), det sier seg selv at slottet ikke var hentested og at han burde valgt adresse skjult. Ingen grunn til noe annet.

At en fyr på 19 uten inntekt har en LV bag å selge til 20.000 betyr bare at pengene har sittet løst og at kronprinsparet i alle fall ikke har tatt avstand fra merkepress blant unge ute i Asker.

Endret av O Rakel
  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (3 timer siden):

Tipper det er langt flere oppslag om covid-19, men det betyr ikke at visse ting om pandemien blir belyst fullt ut, av den grunn.

1. Virker ansiktsmasker, eller gjør de ikke?

2. Virusets opphav - pangolin, flaggermus eller lab?

3. Smitter man andre om man tar vaksinen?

4. Blir man selv syk om man tar vaksinen?

I mediebobler-episoden lenket til over, føler jeg fokuset er på at "nå mener folket at det er lagt for mye press på kongefamilien". Basert på min omgangskrets, og forsåvidt diskusjonene som går her også, har jeg en litt annen oppfatning. Men jeg henger ikke med folk som er rojalister på sin hals, jeg da.

Edit: Poenget mitt her er at hvordan medier fremstiller ting, har langt mer å si enn antall artikler.

Sammenligne covid-oppslag under en verdensomspennende pandemi over to år med mediedekningen av MBH de siste månedene er irrelevant og kan ikke sammenlignes.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 timer siden):

Hva begrunnet denne pensjonisten det med? At vi ønsker tettere samarbeid i Hells Angels på tvers av landegrenser? At kongefamiliens ve og vel er viktigere enn rikets sikkerhet?

Mye snø ute om dagen, men helt ærlig - hvor nedsnødd kan man være? MBH kan momsregistrere motorsykkelreparasjonsbedriften sin, og bevise over tid at han har andre interesser enn kriminalitet og knusing av telefoner. Han har blitt såpass beskyttet, at det eneste jeg vet at han har interesse for, er å begå lovbrudd. Bra jobba, Mette.

BørIkkeSkriveForMy skrev (2 timer siden):

Ja, det høres veldig bra ut for han, og muligens også vennene hans. Problemet er bare at vi er ganske langt forbi punktet hvor hva som er best for han og mora hans er det viktigste hensynet.

Hva har MM med MBHs kriminelle handlinger å gjøre? Det er MBH som skal ansvarliggjøres her. Ikke moren/kronprinsessen.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg - men da må de ha levd under en stein. De fleste foreldre til rusmisbrukere finner det ut veldig kjapt og setter i gang jobben med å få de ut av misbruket så snart som mulig. 

De fleste? Hvilket grunnlag har du for å hevde det uthevede som en fasit?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (50 minutter siden):

Og hva slags rykte tror du Norge får den dagen MBH står med bensinkanna si og skal tenne på ambassaden? Har du glemt SEKSTEN NULL NULL allerede?

Jeg eller høyrepolitikeren?  Nå var det han og ikke jeg som syns praksisplass var en god ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natron skrev (5 minutter siden):

Hva har MM med MBHs kriminelle handlinger å gjøre? Det er MBH som skal ansvarliggjøres her. Ikke moren/kronprinsessen.

1.Det er tegn som tyder på at hun kan ha prøvd å skjule bevis. MM har og vært i avhør har hun ikke ? Eller tar jeg feil? 

2. Det er også mange rykter om at hun ikke har tatt tak i Marius sin oppførsel og oppdragelse da han var liten. 

Endret av FruR
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

I tråden her blir det stadig løftet frem hvor fint NH snakker om MM og HM, og det brukes som et slags bevis på hvor flotte og varme (empatiske) kronprinsparet er. 

Lurer på hva hun tenker om dem nå, når hun vet alt de har visst samtidig som hun har uttrykt bekymring for MBH med et ønske om hjelp til å hjelpe ham. 

På meg virker det som de bevisst har holdt informasjon fra de forskjellige kjærestene/eksene adskilt, for at ingen av dem skulle forstå hvor stort problemet egentlig er, eller snakke sammen og ta saken videre. Sikkert det enkleste å gjøre i øyeblikket, men det viser tydelig hvor lojaliteten deres ligger, sammen med frykt for fasade og omdømme. 

De må jo ha skjønt at dette kom til å sprekke på et tidspunkt? Er de virkelig så naive? 

Mener du virkelig at MBHs pårørende skulle advare alle kvinnene han dro inn i livet sitt og be de holde seg unna deres eget kjøtt og blod, eller misforstår jeg budskapet ditt?

Den makten har ikke foreldre over voksne barn. Samtidig er det rimelig vanlig med ønsketenkning og håpe i det lengste at ting ikke er så ille så lenge som mulig. Det er jo barnet deres uansett hvor gamle de blir. Men nå fra august tipper jeg de har gjort alt de kunne med en voksen sønn så langt denne sønnen har vært villig selv.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (11 minutter siden):

Du skal ikke undervurdere dagens foreldre. 
Jeg kan ikke snakke for alle - men i omgangskretsen vår har foreldre vært enestående. De aller, aller fleste vil barnas beste. 
Ikke uvanlig å starte med narkotika i 16-17 års-alderen og da er foreldre som regel ganske tett på sine barn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (6 minutter siden):

1.Det er tegn som tyder på at hun kan ha prøvd å skjule bevis. MM har og vært i avhør har hun ikke ? Eller tar jeg feil? 

2. Det er også mange rykter om at hun ikke har tatt tak i Marius sin oppførsel og oppdragelse da han var liten. 

Det er uansett MBH som har begått alle disse handlingene, ikke moren hans. Han er å anse som et voksent menneske, oppegående nok til å vite hva som er greit og hva som er uakseptabelt. Han har helt på egenhånd tatt valgene som førte til at han nå forhåpentligvis får en lang pause fra å begå mer av det samme.

Jeg tviler på at han har avslørt for moren sin at han syns det er greit å filme en voldtekt og så har hun svart: "Det er fint det, gutten min. Bare husk kondom". Han har selvfølgelig ikke sagt en dritt om det, for han VET godt at det er uakseptabelt. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (6 minutter siden):

Mener du virkelig at MBHs pårørende skulle advare alle kvinnene han dro inn i livet sitt og be de holde seg unna deres eget kjøtt og blod, eller misforstår jeg budskapet ditt?

Den makten har ikke foreldre over voksne barn. Samtidig er det rimelig vanlig med ønsketenkning og håpe i det lengste at ting ikke er så ille så lenge som mulig. Det er jo barnet deres uansett hvor gamle de blir. Men nå fra august tipper jeg de har gjort alt de kunne med en voksen sønn så langt denne sønnen har vært villig selv.

Jeg mener at de, med bakgrunn av hva de hadde blitt fortalt, kunne stilt spørsmål som "går det bra med deg oppi dette her? Er han grei med deg? Har du opplevd sider ved ham som er problematiske?". 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke undervurdere dagens foreldre. 
Jeg kan ikke snakke for alle - men i omgangskretsen vår har foreldre vært enestående. De aller, aller fleste vil barnas beste. 
Ikke uvanlig å starte med narkotika i 16-17 års-alderen og da er foreldre som regel ganske tett på sine barn. 

Det distriktet der jeg kommer fra er kjent for mangeårig rusproblematikk og kriminelt miljø. Det har ikke blitt noen forbedring med årene, og foreldre er maktesløse. 

Så din omgangskrets er din omgangskrets. Det er forskjell fra sted til sted og krets til krets.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (1 time siden):

La meg si det sånn. MM har tilhørt rusmiljø selv og vet veldig godt hva hun skal se etter. 
Tidligere rusmisbrukere har faktisk den fordelen at de vet hvilke tegn de skal se etter - noe som vi som ikke har den erfaringen strever mer med om våre barn skulle starte en ruskarriere. 

Endret av DaisyD
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at de, med bakgrunn av hva de hadde blitt fortalt, kunne stilt spørsmål som "går det bra med deg oppi dette her? Er han grei med deg? Har du opplevd sider ved ham som er problematiske?". 

Lett å si for en utenforstående, men ikke det foreldre går rundt og spør sine voksne svigerdøtre om. Det er jo en av grunnene til at vold mot kvinner i nære relasjoner er så lite snakket om. Kvinnene føler seg alene i det, føler det er deres egen feil, at de er problemet, at de fortjener det. Om svigermor og svigerfar ville spurt de spørsmål du stiller ville jeg fått sjokk.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (3 timer siden):

Nei, ingen spurte selvsagt om det. Jeg tror mange oppriktig mener han bør få spesialbehandling siden han har hatt en sånn "tøff" oppvekst. 

I forhold til feks barna på Gaza så har stakkaren hatt det skikkelig tøft.

Hvem tenker du mener det? Jeg har ikke sett noen mene noe sånt

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (2 minutter siden):

Lett å si for en utenforstående, men ikke det foreldre går rundt og spør sine voksne svigerdøtre om. Det er jo en av grunnene til at vold mot kvinner i nære relasjoner er så lite snakket om. Kvinnene føler seg alene i det, føler det er deres egen feil, at de er problemet, at de fortjener det. Om svigermor og svigerfar ville spurt de spørsmål du stiller ville jeg fått sjokk.

Hvis en potensiell svigerdatter hadde kommet til meg fordi hun var oppriktig bekymret for sønnen min, etter at jeg hadde fått beskjed av eksen hans at han var voldelig mot henne, så er det det første jeg hadde tenkt på å spørre om. Er det unaturlig? 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DaisyD skrev (6 minutter siden):

La meg si det sånn. MM har tilhørt rusmiljø selv og vet veldig godt hva hun skal se etter. 
Tidligere rusmisbrukere har faktisk den fordelen av de vet hvilke tegn de skal se etter - noe som vi som ikke har den erfaringen strever mer med om våre barn skulle starte en ruskarriere. 

MM har aldri vært en rusmisbruker.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se Se og Hør nå. Marius gjør «slag» bevegelse på spørsmål om hvordan det ble slutt med kjæresten.

Kjempegøy.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Hvis en potensiell svigerdatter hadde kommet til meg fordi hun var oppriktig bekymret for sønnen min, etter at jeg hadde fått beskjed av eksen hans at han var voldelig mot henne, så er det det første jeg hadde tenkt på å spørre om. Er det unaturlig? 

Det er nok lett å si som utenforstående,  når man ikke vet kontekst etc. I mange tilfeller ville man det, i andre tilfeller ikke.

Når vi ikke  vet så mye om kommunikasjonen,  er jo sånne  spm vanskelig å finne svar på før man vet det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Se Se og Hør nå. Marius gjør «slag» bevegelse på spørsmål om hvordan det ble slutt med kjæresten.

Kjempegøy.

Hvorfor linker du ikke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...