AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Når injeksjonen skal settes i gluteus maximus / setemuskel.. hvordan måler dere opp for korrekt innstikksted? Setter dere sprøyten øvre/ ytre kvadrant ca på linje med rumpesprekken.. eller setter dere den høyere opp? Ser mange gjør så forskjellig og det forvirrer meg... Anonymkode: b5b73...d22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Har du ingen på jobb som kan hjelpe deg? Så lenge den går inn i muskelen så spiller det lite rolle. Men opplevde en gang at det kjentes ut som den ble satt i sideflesket på meg😅 Anonymkode: 03eaf...544
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 https://m.youtube.com/watch?v=T28f3Xk-8Zk Sånn gjør jeg det. Anonymkode: 1d895...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://m.youtube.com/watch?v=T28f3Xk-8Zk Sånn gjør jeg det. Anonymkode: 1d895...f7a Takk for svar. Vi stikker ikke der.. men i setemuskel. Anonymkode: b5b73...d22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Jeg lærte at man skal "dele inn" rumpa i 4 like deler og så stikke i øvre ytre kvadranten av rumpa, nesten opp mot hofta så man unngår isjiasnerven Anonymkode: 5ceb6...124 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lærte at man skal "dele inn" rumpa i 4 like deler og så stikke i øvre ytre kvadranten av rumpa, nesten opp mot hofta så man unngår isjiasnerven Anonymkode: 5ceb6...124 Samme her. Anonymkode: 8c9d9...563
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lærte at man skal "dele inn" rumpa i 4 like deler og så stikke i øvre ytre kvadranten av rumpa, nesten opp mot hofta så man unngår isjiasnerven Anonymkode: 5ceb6...124 Takk. Det sammr jeg gjør.. men ser på noen videoer at de stikker så høyt oppe... jeg stikker ca der rumpesprekken starteri høyde. Anonymkode: b5b73...d22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lærte at man skal "dele inn" rumpa i 4 like deler og så stikke i øvre ytre kvadranten av rumpa, nesten opp mot hofta så man unngår isjiasnerven Anonymkode: 5ceb6...124 Som kronisk syk pasient som har fått injeksjoner i setemuskelen hver fjerde uke gjennom mange år kan jeg bekrefte at alle sykepleiere sier akkurat dette. Likevel er det utrolig stor forskjell på hvordan de finner det eksakte stedet de ønsker å sette injeksjonen. De fleste klemmer og ordner og leter etter hoftebeinet for så å måle seg fram til den rette plassen derfra. Likevel er det faktisk utrolig stor forskjell på hvor de velger å stikke. De fleste stikker ganske mye høyere opp enn man kanskje skulle tro når man snakker om setemuskelen. Så langt ned som i den høyden der rumpesprekken starter (men mye lenger ut mot siden, selvsagt) er omtrent det maks laveste noen har stukket meg. Anonymkode: e1fbe...c71
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk. Det sammr jeg gjør.. men ser på noen videoer at de stikker så høyt oppe... jeg stikker ca der rumpesprekken starteri høyde. Anonymkode: b5b73...d22 Det er meg i innlegget over. Vi skrev visst samtidig. Jeg har fått omtrent hundre intramuskulære injeksjoner i setemuskelen gjennom årene. Det er nok 15-20 forskjellige sykepleiere som har satt injeksjonene på meg. Basert på min erfaring setter de aller aller fleste injeksjonen en del høyere opp. Anonymkode: e1fbe...c71
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er meg i innlegget over. Vi skrev visst samtidig. Jeg har fått omtrent hundre intramuskulære injeksjoner i setemuskelen gjennom årene. Det er nok 15-20 forskjellige sykepleiere som har satt injeksjonene på meg. Basert på min erfaring setter de aller aller fleste injeksjonen en del høyere opp. Anonymkode: e1fbe...c71 Tusen takk for svar ☺️ Anonymkode: b5b73...d22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå