Gå til innhold

Hvor høflig og imøtekommende må man være mot folk man ikke liker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dårlig oppdratt. Mangler endel sosial kompetanse. Hvor hyggelig må jeg være mot folk jeg ikke liker? Snakker ikke om på jobb, men med foreldre til barnas lekekamerater. Syns et av foreldreparene er skikkelig ufordragelig, barnet deres er ufordragelig og det er "umulig" å snakke med dem. Men vi er naboer og ungene jevnaldrende, så vi slipper ikke unna. Begge foreldrene er pedagoger og snakker som om alle rundt de er 3-4 år og er i tillegg dønn kjedelige og helt uten humor eller interesser utenom jobben og familielivet. Har prøvd, men er klin umulig å holde ut en kaffe-date el lign med de. Nå har jeg skyldt på pollenallergi siden april, så de har vel catch'a greia. Men klarer vanlige folk å late som når de egentlig ikke kan  fordra noen? Er det vanlig å ha folk i livet sitt man ikke kan fordra utenom på jobb?

Anonymkode: 917b6...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker ikke kaffe med folk jeg ikke liker, men hilser og snakker med dem ute. 

Behandle dem likt som kolleger du ikke liker så godt 

Anonymkode: 52d6c...c8b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du får fordeler med å være hyggelig med dem. Hvis ikke så kan de ignoreres. 

Anonymkode: 8d958...8d4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde mislikt noen så sterkt, så hadde jeg nok ikke drukket kaffe med dem. Jeg hadde vært høflig, mest for å egen verdighet. 

Anonymkode: 7ea91...707

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare vanlig høflig som jeg er med hvem som helst. Men avslår alltid invitasjoner. 

Anonymkode: dc00f...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dårlig oppdratt. Mangler endel sosial kompetanse. Hvor hyggelig må jeg være mot folk jeg ikke liker? Snakker ikke om på jobb, men med foreldre til barnas lekekamerater. Syns et av foreldreparene er skikkelig ufordragelig, barnet deres er ufordragelig og det er "umulig" å snakke med dem. Men vi er naboer og ungene jevnaldrende, så vi slipper ikke unna. Begge foreldrene er pedagoger og snakker som om alle rundt de er 3-4 år og er i tillegg dønn kjedelige og helt uten humor eller interesser utenom jobben og familielivet. Har prøvd, men er klin umulig å holde ut en kaffe-date el lign med de. Nå har jeg skyldt på pollenallergi siden april, så de har vel catch'a greia. Men klarer vanlige folk å late som når de egentlig ikke kan  fordra noen? Er det vanlig å ha folk i livet sitt man ikke kan fordra utenom på jobb?

Hvorfor må du ha kaffedate fordi de er naboer?

Anonymkode: 6b7a6...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er litt forstyrret å være opptatt av folk man ikke går så godt overens med, en bare fokuserer videre? Sier høflig nei, passer ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så få folk jeg misliker. Kan telle 2-3 av de jeg har møtt gjennom et langt liv, så jeg har ingen erfaring. Jeg prøver å oppføre meg høflig mot alle jeg møter. Jeg sier ja takk til invitasjoner dersom jeg kan. Du trenger ikke å sette av mye tid. 

Jeg blir alltid nysgjerrig på hvem dere er som møter så mange ufordragelige mennesker. Er det dere som er fordomsfulle, dømmende og lite inkluderende?

Anonymkode: 9fcff...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt greit,

de holder nok ikke ut med deg heller ☺️

De snakker til deg som om du var 3-4 år kanskje,

men ser nok på deg som en umoden tenåring.

Anonymkode: f43b6...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt greit,

de holder nok ikke ut med deg heller ☺️

De snakker til deg som om du var 3-4 år kanskje,

men ser nok på deg som en umoden tenåring.

Anonymkode: f43b6...409

:hoho:Nå er det ikke jeg som stadig vekk inviterer til ting, flere måneder etter jeg takket høflig nei med all verdens hvite løgner... Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid høflig og hyggelig, men lager aldri planer med folk jeg ikke liker. 

Anonymkode: 54a16...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er dårlig oppdratt. Mangler endel sosial kompetanse

Kanskje det er noe kurs innen sosial kompetanse du kan ta? Dette er kunnskap du uansett trenger for at DINE unger skal få den sosiale kompetansen de trenger

Anonymkode: b4bf7...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personene aldri har gjort deg noe, men det kun handler om at du ikke liker trynet på dem, så vil jeg hevde at det ligger på deg. Da er det bare å oppføre seg høflig og greit mot dem, men du trenger selvsagt ikke å omgås dem sosialt. De har tydeligvis et godt inntrykk av deg, siden de ønsker å være sammen med deg, så dette er kun ditt problem. Hvis du har en unnskyldning for ikke å møtes noen ganger, så slutter de nok å invitere deg.

Det er noe annet om man har en seriøs grunn til ikke å like noen.

Anonymkode: 12572...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det er noe kurs innen sosial kompetanse du kan ta? Dette er kunnskap du uansett trenger for at DINE unger skal få den sosiale kompetansen de trenger

Anonymkode: b4bf7...b4f

Kanskje det, kanskje. Jeg klarer meg greit. Har klart meg greit ved å holde meg til folk jeg har noe til felles med. Har jobb og utdanning,  og partner og barn. Og noen få venner som er like sære som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig folkeskikk holder lenge.

Anonymkode: 13b60...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...