Gå til innhold

Ingen respons på sår melding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som deg er jeg rask til å fase ut, du er altfor intens. Skjønner du er ensom og at du blir desperat etter å få venner, men dessverre ende du opp med å skremme folk bort. Kanskje terapi hadde vært noe for deg? Ønsker deg lykke til, på avstand..:)

Anonymkode: 23ab4...72a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei!

Jeg har et nytt bekjentskap, vi har begge snakket om venninner og vennskap i tankene. Jeg har kjent denne jenta i 1 mnd, og hun har fortalt meg mye personlig. Både med helse,typen hun holder på med,litt om tidligere forhold og vi har snakket løst om gutter og livet generelt.

Denne sommeren harr for min del vært litt kjederlig, jeg har ikke hatt råd eller mulighet til å gjøre så veldig mye. Derimot har jeg vært på den positive siden, og sagt jeg er super fleksibel(noe jeg faktisk er). Singel, drikker og spiser alt, har økonomi til å være med påting og inviterer og engasjerer meg i denne jentas liv.

Jegh ar spurt henne mange ganger om å møtes, vi har kjent hverandre siden mai måned-Og siden da har jeg ikke hørt noe annet enn unskyldninger for at hun ikke kan møtes, selv om hun sier at hun vil.

Selv om hun sier hun ikke kan, har hun samme dag, bare timer senere, eller neste dag,funnet på noe med andre. Hun er med i en gjeng, men slik jeg forstår det,så er hun ikke like godt kjent med alle,der er jeg litt blank,men jeg har hørt historier om gutter som har behandlet andre i gjengen dårlig, og at hun ikke gidder å følge opp disse-Fordi denne jenta bare er i gjengen hennes.

Hun har følt på at denne gjengen ikke har stilt opp for henne tidligere, og at hun generelt ikke har hatt venninner som har stilt opp for henne gjennom livet. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men jeg har fulgt henne opp på alt hun har gjort. Festivaler,sykdom(feber), helseproblemer og bare sendt henne daglige snaps,for å vise at jeg tenker på henne typ(man blir jo sett gjennom at man får snaps av og til:.

Jegh ar tatt opp med henne at hun gjør mye med andre, selv om hun sier at hun har vondter og er sliten. Hun har også sagt at hun jobber mye,og jegh ar støttet henne. Men jeg merker meg at hun aldri har kommet tilbake til en ny tid og dato selv, etter at hun avslo "tilbudet" mitt om å finne på noe, siden hun var i dårlig form. Dagen etterpå, faktisk, dro hun 45 min en vei for å møte en venninne. Hittil har hun ikke hat tid, men ejg misstenker nå at ejg er ventilen hennes, som blir den hun kan lufte hva hun egentlig gjennomgår til, slik ath un henter ny energi til å orke å henge med de andre "virkelige" venninne hennes.

Jeg har tatt henne på dette flere ganger, og hun sier hun vil møtes. Jeg har tenkt at hun kansje synes jeg erkjederlig, men jeg la ut masse snaps fra en familiebursdag hvor vi koste oss med alkohol(at vi er avslappet familiedynamikk) masse god stemning osv. Jeg fikk ingen svar..Altså hun har aldri reagert på noe jeg har sendt henne, på denne turen.

Ikke at jeg fant en ny favorittdrikke,som vi kunne prøve sammen, at jeg gledet meg til å se henne( hun sendte snaps om at hun bare jobbet og jobbet-Det er forresten det eneste hun snakker med meg om,noe som viser seg at etter jobb,så drar hun jo på cafe,men uansett) Jeg misstenekr at dette er fellessnaps,som hun sender til alle på listen.

Hun svarer ikke..

Da jeg kom hjem fra turen, sendte jeg en melding, om at jeg var hjemme,og at det hadde vært gøy å møtes-Ingen respons. Etter det,skrev jeg inn en hjertesukk melding,om at jeg gjerne vil høre fra henne, og istedenfor å sette et ultimatium,spurte henne om hvor seriøst hun ville ta vårt potensielle vennskap.

Jeg synes det er dårlig å behandle andre sånn,og jeg merker jeg blir irritert. Jeg synes hun tar meg veldig useriøst, og det begynner å bli et problem. Jeg fikk forresten ikke noe svar på meldingen min heller, og etter det sendte jeg henne en melding-Om hun hadde sett meldingen. HUn skrev at hun ikke hadde det. Da svarte jeg at det var veldig rart, fordi den står som åpnet.Dette har jeg ikke fått svar på.

Jeg opplever at vi kunne potensielt ha mye bra,hun har mange av de kvalitetene jeg ser etter hos en venninne. Hun drar ut og drikker, er sosial og er glad i å være aktiv-Sånne venninner savner jeg, og trenger jeg. Men jeg vil jo ikek skrive at jeg savner henne,og jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre ..

Jeg tenker at det beste nå, er å vente til hun kommer til meg-Men jeg synes jo at det er respektløst, og helt årlig,tror jeg ikke hun kommer til å komme til meg-Så jeg har mest lyst til å bare få en avslutting. Vil hun ikke,så har jeg bare falt for å dele av meg og mitt for tidlig,men jeg vil jo ikke skyve henne fra meg, fordi jeg kjefter på en måte.. men dette er jo egnetlig ikke greit i det hel tatt..

Hun komemr jo ikketil å ønske å møte meg heller nå, tenker jeg,men dette har hun jo fullstenig stelt istand selv..

Noen som har gode tips og råd til hva å gjøre?:)

Anonymkode: 01249...77c

Vil ikke kalle dette et vennskap da det er ensidig. 
Et vennskap skal gå begge veier. 
❤️

image.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (19 timer siden):

Altså hun virker hverken interessert eller evner å sette pris på deg. Ikke vær noens dørmatte! Det er du ikke tjent med! 

Håper du finner deg en jente som faktisk setter pris på omtanken du viser

TS viser overhodet ikke omtanke for andre. TS har kun sine egne behov i sentrum og evner ikke å vise omtanke eller ta hensyn til andre sine behov, ønsker og grenser.

Anonymkode: a1324...fe6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min tolkning: Det virker ikke som hun er interessert i noe nært vennskap med treff og opplevelser sammen. Du er nok litt intens og pågående, mens hun på sin side bruker deg når hun har behov for noen å klage til og som hører på henne. Noe sikkert hennes andre venninner enten er lei av, eller for nære til at hun kan snakke om disse tingene med dem. Hun bruker deg.

Konklusjonen min blir derfor: finn andre venner. 

Men jeg lærte noe nytt her i dag, og det er at å si: vi må treffes, vi må finne på noe osv er en høflighetsfraser. Har aldri hørt noen si det uten å mene det, inklusive meg selv. En helt annen ting er at det ikke blir noe av, fordi det koker bort i hverdagens travelhet og gjøremål. Men man vet jo at den andre har det på samme måte, og mente det man sa. Har vi virkelig sunket så lavt, at vi slenger ut slike ting for å fremstå bedre selv. Synes det må være toppen på uhøflighet og feighet. 

Anonymkode: 7a6c5...c3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Randi?

Anonymkode: efd03...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drop it like it’ s hot.

Hun er på jakt etter søppelbøtte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 14.08):

Hun har skrevet at hun vil møtes..Hun sender masse hjerter, og generelt, er detganske enkelt å si at jeg ikke har lyst til å møtes, når du får det servert som et ganske tydelig spørsmål.

Du må se på hva hun gjør, ikke hva hun sier. Hjerter betyr ingenting, at hun sier at hun vil betyr heller ingenting når hun faktisk aldri treffes. Hun er dessverre ikke tøff nok til å greie å si rett ut at hun ikke vil være venner, så hun har kommet med unnskyldninger i stedet og håpet du skulle forstå det og gi opp. Husk på det en annen gang. Handlinger er det som betyr noe i lengden, ikke ord.

Anonymkode: e4e14...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jevnlig lignende tråder om vennskap fra deg, TS. Forstår at det er tøft, men dersom man sliter så mye med å få venner og opprettholde vennskap, så er det på tide å gå litt i seg selv ♥️ Har du vurdert terapi?

Anonymkode: dd2df...765

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 14.10):

Ja, mulig det har blitt too much too soon..Hvem vet..Men ettersom vi har kun snakket om ting hun har gjort, hvor det viser seg at såsnart jeg kommer på banen, med ønsker og litt mer enn oppmuntrende kommentarer-Så blir det plutselig for mye??

Jeg tror nok det samme, at dette ble litt too much too soon. Man må føle litt på vennskap, ihvertfall nye vennskap, la det være like mye initiativ begge veier. Om du f.eks har spurt to ganger om å finne på noe og fått negativt svar, så må du vente til hun tar kontakt neste gang. Selv om du ønsker mer kontakt, så kan det hende hun foreløpig har mer enn nok med de vennene og alt det andre hun har i livet sitt. Men et gryende vennskap kan likevel bygges sakte over tid, men «tid» er stikkordet. Gi det tid. Ikke ta mer kontakt enn det hun gjør. Ikke mas dersom du ikke får svar, la det bare ligge, uten å bli fornærmet. Så, kanskje hun plutselig tar kontakt, eller kanskje ikke. Vennskap bygges over lang tid😊

Anonymkode: 6db4f...dab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...