Gå til innhold

Hva tenker narcissister og psykopater om folk de ikke klarer å knekke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De blir rasende når de ikke får til å knekke noen. 
De baksnakker og prøver skape drama, ønsker at personen skal reagere, slik at de får herjet. Når vedkommende ikke reagerer blir de dårlig. 
de spille offer, og klarer å trekke folk til seg og spiller på psykiske vansker og hvor sliten de er. Folk suges til de. 
Har en kollega som er slik. Vi var venninner for mange år siden, men det skar seg. Hun har i mange år prøvd å snu kollegaer mot meg, men folk vet hvordan hun er. 
Hun kan plutselig ta meg til side og ta opp ting som hun håper jeg går videre med, for at hun skal skape drama. 
Jeg har da svart henne at dette må du ta opp med ledelsen, ikke med meg. 
Om hun prøver å klage på meg, sier jeg det samme. Dette må du ta med ledelsen. 
vi jobber ikke på samme avd. men hun prøver hele tiden å skape ei lomme hvor hun kan lage kvalme. 
hun vil jeg skal ta opp ting, så benekter hun alt og jeg blir stående som den dumme. Jeg har aldri latt meg bli lurt av henne. Men vet hun har lurt andre hun er i konflikt med. 
Hun er kvinne, og har mange psykopatiske trekk. Ikke empati, kun tillært. 
Veldig ofte sykmeldt og sliter med psyken. Hun spiller på andres empati for å komme inn igjen. Når hun har sett over tid at jeg trekker leg bort fra henne, kan hun plutselig sette seg ved siden av med i lunsjen med tårer i øynene å si hun har sosial angst. Dette fordi hun vet jeg vil smelte og gi henne omsorg og støtte. Dette skjer ikke, jeg lar meg ikke lure. 
Så snart hun har folk rundt fingeren begynner hun å spille på følelser og tråkke på folk. 
så hun har sluttet å prøve når det gjelder meg 

Anonymkode: 864a9...309

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 15.59):

Nei de får Aldri respekt for noen.

Får de ikke knekt personen, bruker han andre rundt for å knekke vedkommende, ved å svartmale, lyve om og spre falske rykter om vedkommende. 

Et eksempel: en fyr tukter samboeren sin. Hun får ikke ha sosial omgang med noen. Hele gården og huset er kameraovervåket så hun ikke kommer seg unna. Alle pengene hun tjener på vaskejobben, går til «fellesskapet» og hun får ikke «egne» penger. Mens han sløser fælt på seg selv. Fastlåst med to unger, og en gal mann som sprer falske rykter om alle venner som snur seg vekk fra de og gjennomskuer de. Har forsøkt å hjelpe henne, men håpløst da han overvåker alt. Han spiller på falsk ydmykhet og mild stemme hos folk som ikke kjenner de så godt, og går langt for å svartmale de som gjennomskuet han. Slike er så farlige, fordi de ødelegger liv og lyver så det renner av de samtidig som de spiller skuespillet sitt godt ovenfor de rette instanser, som F eks bv.

Anonymkode: d7231...8e3

Om det du skriver stemmer bør du ringe bv og politi, dette er en kvinne som kan bli drept. Konstant overvåket og fanget i eget hjem mens alle snur seg vekk. Hvordan tror du ungene blir behandlet?

Anonymkode: 493bb...17c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 18.12):

Enda ei som er i narsissistbobla er mine første tanker når jeg ser tråder som dette. De som ikke klarer å skille drittsekker fra diagnoser og som nærer på å sette merkelapper på alt som kan gå på to bein. Men det mest interessante er at de ofte er en del av problemet selv i relasjonen med "narsissisten" og bruker begrepet som en hersketeknikk. 

Det gjelder alle de jeg har truffet på gjennom de siste ti årene som hevder at exen er narsissist. 

Er få mennesker jeg ser lavere ned på enn denne gruppen. Eneste må være de som diagnostierer seg med angst eller depresjon fordi de ikke klarer å regulere den minste følelse, og ikke klarer å stå i mer enn 1 dårlig dag før de lager drama. 

Anonymkode: 50bb9...a27

Dette var en fin intro to antisocial behavior 101 .. men akk så gjennomskuelig. Først personangrep. Så vender man ofrene for psykopater og narsissister til å være endel av problemet. 

Glemte at et fellestrekk ved folk med diagnosen er at de ser ned på eller er totalt blottet for forståelse for psykiske problemer også. 

Anonymkode: 493bb...17c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kestra skrev (4 minutter siden):

De fleste i samfunnet, havner under den kategorien da. Mye psykopatisk oppførsel

Eh, nei.

Anonymkode: 164a6...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 18.12):

Enda ei som er i narsissistbobla er mine første tanker når jeg ser tråder som dette. De som ikke klarer å skille drittsekker fra diagnoser og som nærer på å sette merkelapper på alt som kan gå på to bein. Men det mest interessante er at de ofte er en del av problemet selv i relasjonen med "narsissisten" og bruker begrepet som en hersketeknikk. 

Det gjelder alle de jeg har truffet på gjennom de siste ti årene som hevder at exen er narsissist. 

Er få mennesker jeg ser lavere ned på enn denne gruppen. Eneste må være de som diagnostierer seg med angst eller depresjon fordi de ikke klarer å regulere den minste følelse, og ikke klarer å stå i mer enn 1 dårlig dag før de lager drama. 

Anonymkode: 50bb9...a27

Ts’ spørsmål er interessant og gyldig. Hun spør om narsissistercog psykopater, ikke om drittsekker som ikke er narsissisten eller psykopater. Vi vet ikke noe om bakgrunn. Ditt innlegg er derimot fullstendig usaklig og paranoid. 

Anonymkode: 79059...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor klarte aldri å knekke meg psykisk så i barndommen fikk jeg mye juling. 

Selv det hjalp ikke og da jeg var gammel nok meldte jeg meg inn i bokseklubb og lærte meg å ta igjen fysisk hver gang hun kom med pisken. Jeg flyttet ut tidlig og har vært selvstendig siden.

Hun skaper drama mellom meg og mine søsken som er livredd henne. Av og til lykkes hun og av og til ikke. Men meg har hun lagt for hat og ønsker også at søskene mine skal hate meg. 

Anonymkode: 1d9d6...44e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 18.48):

De blir rasende når de ikke får til å knekke noen. 
De baksnakker og prøver skape drama, ønsker at personen skal reagere, slik at de får herjet. Når vedkommende ikke reagerer blir de dårlig. 
de spille offer, og klarer å trekke folk til seg og spiller på psykiske vansker og hvor sliten de er. Folk suges til de. 
Har en kollega som er slik. Vi var venninner for mange år siden, men det skar seg. Hun har i mange år prøvd å snu kollegaer mot meg, men folk vet hvordan hun er. 
Hun kan plutselig ta meg til side og ta opp ting som hun håper jeg går videre med, for at hun skal skape drama. 
Jeg har da svart henne at dette må du ta opp med ledelsen, ikke med meg. 
Om hun prøver å klage på meg, sier jeg det samme. Dette må du ta med ledelsen. 
vi jobber ikke på samme avd. men hun prøver hele tiden å skape ei lomme hvor hun kan lage kvalme. 
hun vil jeg skal ta opp ting, så benekter hun alt og jeg blir stående som den dumme. Jeg har aldri latt meg bli lurt av henne. Men vet hun har lurt andre hun er i konflikt med. 
Hun er kvinne, og har mange psykopatiske trekk. Ikke empati, kun tillært. 
Veldig ofte sykmeldt og sliter med psyken. Hun spiller på andres empati for å komme inn igjen. Når hun har sett over tid at jeg trekker leg bort fra henne, kan hun plutselig sette seg ved siden av med i lunsjen med tårer i øynene å si hun har sosial angst. Dette fordi hun vet jeg vil smelte og gi henne omsorg og støtte. Dette skjer ikke, jeg lar meg ikke lure. 
Så snart hun har folk rundt fingeren begynner hun å spille på følelser og tråkke på folk. 
så hun har sluttet å prøve når det gjelder meg 

Anonymkode: 864a9...309

Ja, tenker det samme. Dersom du ikke lar deg knekke tror jeg de bærer nag og hater dem mer og mer. De bruker bare andre metoder siden de blir redd for å møte deg i en konfrontasjon så du blir fryst ut osv. 

Anonymkode: dff6e...63a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...