Gå til innhold

Tips til plate eller lignende som man kan pusle på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tittel sier alt. Vil ikke okkupere spisebordet for lenge.

Anonymkode: be5f1...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en kryssfinerplate på størrelse med ca halve spisebordet som vi bruker. Legger det bare under sofaen med puslespillbitene på når vi har pause fra puslingen. 

Anonymkode: 1ff3d...d22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tittel sier alt. Vil ikke okkupere spisebordet for lenge.

Kjøpte et stort skrivebordsunderlag. Da kan puslet flyttes, når en ikke pusler så kan platen enkelt settes bort. 

Anonymkode: d93a4...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for tips. Begge var jo lure tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venninna mi pusler masse og hun har en puslematte i stoff, litt som filt. Den kan hun bare rulle sammen, med halvferdig prosjekt og sorterte brikker på, for filten holder de på plass. 

Anonymkode: 0fab9...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Venninna mi pusler masse og hun har en puslematte i stoff, litt som filt. Den kan hun bare rulle sammen, med halvferdig prosjekt og sorterte brikker på, for filten holder de på plass. 

Anonymkode: 0fab9...128

Kom hit for å si dette, de mattene er supre! 

Anonymkode: 19111...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har en kryssfinerplate på størrelse med ca halve spisebordet som vi bruker. Legger det bare under sofaen med puslespillbitene på når vi har pause fra puslingen. 

Anonymkode: 1ff3d...d22

Vi bruker også dette. Har puslespillmatter også og de funker greit til 500 brikker og andre små puslespill - men liker ikke å rulle brikkene da enkelte får en lett bøy, og så blir matten "hårete" etter en stund med slike små tråder eller fiber som er i veien og er synlig mellom brikkene. Brikkene glir heller ikke på matten så da må de løftes til ny plass og ikke skyves som på et bord eller en plate. 

Anonymkode: 83b0a...6f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn puslematte i filt og synes den er helt håpløs, elendig å pusle på. Men kommer sikkert an på hvilken en har. 

Det jeg derimot bruker er pappbakgrunnen til en slik plakat jeg har kjøpt på IKEA for mange år siden. Den er stor nok til 2000 brikker, og veldig lett, samtidig som den er avstivet, behagelig å pusle på, og faller ikke sammen. Men en må ha et annet sted å plassere den utstrakt. 

Anonymkode: f454e...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har en sånn puslematte i filt og synes den er helt håpløs, elendig å pusle på. Men kommer sikkert an på hvilken en har. 

Det jeg derimot bruker er pappbakgrunnen til en slik plakat jeg har kjøpt på IKEA for mange år siden. Den er stor nok til 2000 brikker, og veldig lett, samtidig som den er avstivet, behagelig å pusle på, og faller ikke sammen. Men en må ha et annet sted å plassere den utstrakt. 

Anonymkode: f454e...7bc

Ja, det var en lur idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger bare en litt tykk voksduk over når vi skal spise… 🙈

Anonymkode: dfcf2...04a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker et stort tegnebrett, da får jeg også litt helling mot meg. Synes det er litt lettere å se med det, for da slipper jeg gjenskinn fra taklampa. 

Anonymkode: 4a3da...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei stor glassplate som tidligere har vært et bord. Den legger vi på stuebordet å løfter vekk når vi er ferdige med å pusle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for flere tips som har kommet inn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...