AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Del Skrevet 15. juli Hvorfor så høy strykprosent? Forbedrer man seg ikke? Er trafikkreglene for vanskelige? Anonymkode: 3d82d...5f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Del Skrevet 15. juli Ingen gidder å ta teorikurs lengre, og da ender kandidatene opp som noen nolduser som ikke skjønner noe som helst av hva det teoretiske går ut på. Hadde det vert obligatorisk som tidligere, hadde flere bestått. Å trene på alt av teoritentamen og alt det mølet, det gir ingen mening når de ikke skjønner forståelsen av det klikker seg frem i. Kan hende også at spørsmålene er blitt omformulert, slik at de ikke skal treffe på det samme. Og det ville jo vert helt supert synes jeg! Anonymkode: 731b4...15e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Del Skrevet 15. juli Ble det ikke vist at det i hovedsak er lurespørsmålene som feller folk. Skjønner egentlig ikke hvorfor en teoretisk førerprøve om trafikk skal ha lurespørsmål men men. Anonymkode: 0d77e...00d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15. juli #4 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen gidder å ta teorikurs lengre, og da ender kandidatene opp som noen nolduser som ikke skjønner noe som helst av hva det teoretiske går ut på. Hadde det vert obligatorisk som tidligere, hadde flere bestått. Å trene på alt av teoritentamen og alt det mølet, det gir ingen mening når de ikke skjønner forståelsen av det klikker seg frem i. Kan hende også at spørsmålene er blitt omformulert, slik at de ikke skal treffe på det samme. Og det ville jo vert helt supert synes jeg! Anonymkode: 731b4...15e Desverre er det ikke mange steder som har det lenger. Der vi bor tilbyr ingen kjøreskole teorikurs lenger sidrn dette ikke er pålagt dem lenger. Før var det pålagt at en hadde teorikurs hvor en gikk gjennom hele boka med kjørelærer. Og en tok test på kjøreskole før kjøreskole melde en opp til å ta prøva. Jeg tror en må tilbake ditt at alle kjøreskole må tilby teorikurs, for er ikke alle som klarer å lese selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 15. juli #5 Del Skrevet 15. juli det er nok en sammenheng mellom å ikke lese/forbrede seg godt nok og at det er noen lure spørsmål som lett kan falle deg. Skal vedde på at det hadde vært like stor stryk % om folk med lappen hadde tatt den 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Del Skrevet 15. juli Jeg har ungdomsbarn selv. Det sies jo at denne generasjonen er den første som ikke er smartere enn sine foreldre på evigheter. Når jeg ser på disse og klassene de går i, så er andelen av dem som klarer å lære forskremmende liten. De møter opp med en blanding av skråsikkerhet og prestasjonsangst som overskygger alt de skal ta til seg. Håpløse unger. Anonymkode: 2ef27...aa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 15. juli #7 Del Skrevet 15. juli Det var ikke obligatorisk med kurs når jeg tok lappen, leste selv og hadde 100% riktig. Det er ikke vanskelig å få bestått om man forbereder seg godt, men om man ikke leser boken og ikke setter seg inn i pensum så vil man ikke klare det. Heldigvis får man nesten si.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ungdomsbarn selv. Det sies jo at denne generasjonen er den første som ikke er smartere enn sine foreldre på evigheter. Når jeg ser på disse og klassene de går i, så er andelen av dem som klarer å lære forskremmende liten. De møter opp med en blanding av skråsikkerhet og prestasjonsangst som overskygger alt de skal ta til seg. Håpløse unger. Anonymkode: 2ef27...aa7 Ungdomsbarn? Hvor sies det at de er den første generasjonen som ikke er smartere enn foreldrene sine på evigheter? I nabolaget ditt? Eller har du en kilde? Anonymkode: f44c8...ed5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #9 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ungdomsbarn? Hvor sies det at de er den første generasjonen som ikke er smartere enn foreldrene sine på evigheter? I nabolaget ditt? Eller har du en kilde? Anonymkode: f44c8...ed5 Står litt om det her https://www.forskning.no/helse-hjernen-iq/iq-en-var-faller-stadig-mer/2175625 Anonymkode: e8ecb...4db 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #10 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ungdomsbarn? Hvor sies det at de er den første generasjonen som ikke er smartere enn foreldrene sine på evigheter? I nabolaget ditt? Eller har du en kilde? Anonymkode: f44c8...ed5 https://www.forskersonen.no/barn-og-ungdom-helse-kronikk/fallende-iq-og-flere-psykiske-helseplager-er-gen-z-den-fortapte-generasjonen/2363941 Anonymkode: e8ecb...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #11 Del Skrevet 16. juli jegerrinne skrev (8 timer siden): Desverre er det ikke mange steder som har det lenger. Der vi bor tilbyr ingen kjøreskole teorikurs lenger sidrn dette ikke er pålagt dem lenger. Før var det pålagt at en hadde teorikurs hvor en gikk gjennom hele boka med kjørelærer. Og en tok test på kjøreskole før kjøreskole melde en opp til å ta prøva. Jeg tror en må tilbake ditt at alle kjøreskole må tilby teorikurs, for er ikke alle som klarer å lese selv. Helt enig! Prøvde selv på en test med 10 spørsmål via lokalavisa, som hadde nettopp denne artikkelen. Og det var ikke lett å forstå måten de stilte spørsmålene på, for fikk faktisk to feil selv bare på de. Er vel for lenge siden jeg kjørte opp🤣 Anonymkode: 731b4...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Del Skrevet 16. juli 45 spørsmål om teite ting vi ikke trenger å vite om. Ha fokuset på skilt, trygghet, fart og hvor man ligger i trafikken. Det er ingen hensikt med tullespørsmål. Mine bestod teoriprøven på første forsøk pga vi kjøpte teoriprøven.no på nett. Jeg satt med dem og leste, så filmene og stilte spørsmål. Jeg lærte mye nytt underveis selv, men mange av spørsmålene var helt unødvendige. Anonymkode: d7b6b...a8f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #13 Del Skrevet 16. juli Jeg tok lappen som voksen nylig. Øvde på teoritentamen.no Jeg synes teoriprøven var overraskende lett. Jeg er overrasket over den høye strykprosenten og tenker at de som stryker må ha forberedt seg svært dårlig. Anonymkode: 4fa1a...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #14 Del Skrevet 16. juli Hololo skrev (9 timer siden): det er nok en sammenheng mellom å ikke lese/forbrede seg godt nok og at det er noen lure spørsmål som lett kan falle deg. Skal vedde på at det hadde vært like stor stryk % om folk med lappen hadde tatt den Har en 18 åring og en 17 åring. Og jeg vet ikke om jeg hadde klart de testene, men tror jeg er rimelig god på trafikkreglene. 18 åringen fikk alt rett på sin teoriprøve, men det var fordi hun tok den muntlig. Anonymkode: 27545...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Del Skrevet 16. juli Hvilken farge har skal L skiltet ha, når du lærekjører? a.) Hvit med rød bakgrunn b.) Rød med svart bakgrunn c.) Rød med hvit bakgrunn d.) Svart med hvit bakgrunn Hva betyr dette tallet på bildekket? 205 a.) Dekkets profilhøyde i prosent av dekkets bredde b.) Dekkets bredde i millimeter c.) Dekkets indre diameter i tommer D.) Belastningsindeks Hva betyr dette skiltet? a.) Utsiktspunkt b.) Naturvernområde c.) Nasjonal turistveg d.) Nasjonale festningsverk Hvilke av disse skiltene er et påbudsskilt? a.) b.) c.) d.) Anonymkode: 3eff8...5ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Del Skrevet 16. juli Vet ikke jeg. Men syntes det er rart mange velger å ta oppkjøring på automat fordi det er for vanskelig. Når jeg vsr ung, var det ikke mulig å ta bare på automat. Men til og med tilbakestående fikk lappen med gir bil Selv leste jeg fra fredag til søndag og pugget regler før teoriprøven. Å ikke stå var ikke noe alternativ liksom. Er forøvrig penger rett ut av vinduet å ta prøven uten å øve. Så er folk blitt litt mer late å hjelpesløse? Er jo litt urovekkende med så stor stryk%. Hvordan står det til i skolen da? Anonymkode: ca9bc...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Del Skrevet 16. juli Over halvparten?! Selv tilbakestående mennesker klarer å ta lappen. Dette ekstremt sjokkerende. Anonymkode: 3830e...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #18 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet ikke jeg. Men syntes det er rart mange velger å ta oppkjøring på automat fordi det er for vanskelig. Når jeg vsr ung, var det ikke mulig å ta bare på automat. Men til og med tilbakestående fikk lappen med gir bil Når du var ung så var ikke oppkjøring vanskelig. Ei heller teoriprøven. Det er den idag. Prøv å ta lappen idag i din alder, skulle likt å se om du hadde stått så enkelt som du tror. Jeg tok den nettopp nå, 45 år gammel, og når jeg forteller mine foreldre (de er rundt 80) om hva som kreves, både av teoriprøven og oppkjøringen, så er det jeg eneste jeg får høre at "det var aldri så vanskelig å få lappen når de tok den". Selv jevnaldrende venner sier det samme. Så NOE har forandret seg, og det HAR blitt mer omfattende både med oppkjøring og teoriprøve. Anonymkode: 43fab...4c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #19 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 23.12): Ingen gidder å ta teorikurs lengre, og da ender kandidatene opp som noen nolduser som ikke skjønner noe som helst av hva det teoretiske går ut på. Hadde det vert obligatorisk som tidligere, hadde flere bestått. Å trene på alt av teoritentamen og alt det mølet, det gir ingen mening når de ikke skjønner forståelsen av det klikker seg frem i. Kan hende også at spørsmålene er blitt omformulert, slik at de ikke skal treffe på det samme. Og det ville jo vert helt supert synes jeg! Anonymkode: 731b4...15e Du skal jo være rimelig «noldus» for å trenge et teorikurs med det tynne pensumet da. Folk møter dessverre bare opp uten å lese, hadde de brukt 2 timer på lesing hadde de stått. Anonymkode: 75649...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #20 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 9.08): Vet ikke jeg. Men syntes det er rart mange velger å ta oppkjøring på automat fordi det er for vanskelig. Når jeg vsr ung, var det ikke mulig å ta bare på automat. Men til og med tilbakestående fikk lappen med gir bil Selv leste jeg fra fredag til søndag og pugget regler før teoriprøven. Å ikke stå var ikke noe alternativ liksom. Er forøvrig penger rett ut av vinduet å ta prøven uten å øve. Så er folk blitt litt mer late å hjelpesløse? Er jo litt urovekkende med så stor stryk%. Hvordan står det til i skolen da? Anonymkode: ca9bc...013 At man velger automatlappen handler ofte om hvilken bil man har hjemme. Har man automatbil så er det lite vits i å bruke ekstra kjøretimer og penger på å styre med gir (med unntak om du har jobb hvor du må kjøre mye arbeidsbil). Anonymkode: 75649...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå