Gå til innhold

Hva tenker du om voksne som spiller dataspill eller konsollspill?

Gjest No1*No1

Hva tenker du om gaming som hobby?  

210 stemmer

1. 1. Hva tenker du om voksne som spiller dataspill og konsollspill?

• Gaming syns jeg ikke voksne skal holde på med helt enkelt
      20
    • Så lenge de klarer å ta vare på seg selv og barna sine er det vel helt ok det, folk må få lov til å gjøre det de liker
      110
    • Gaming er positivt et sport og bra for hjernen
      46
    • Hvorfor skal jeg mene noe om dette?
      34

Anbefalte innlegg

Gjest No1*No1

Hva syns du om voksne som spiller dataspill og konsollspill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så lenge man klarer å begrense det til et sunt nivå er det jo bare en hobby som alt annet. Problemet er at mange sliter med å hegne seg, og det går ut over hverdagen.

Anonymkode: 3eef5...adc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge  det ikke skader noen, så får folk gjøre som de vil.

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dummeste jeg hører er: er ikke du for gammel til sånn dataspill?

Anonymkode: f1d86...467

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge jeg slipper å ha det i mitt eget hjem og slipper støyen det medfører så bryr jeg meg lite.

Anonymkode: 71a6c...833

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsomt. Er en av dem, som spiller i ny og ned. Fint at vi kan utforske andre verdener enn vår egen. Spiller også Mario kart med mamma en sjelden gang, så blir ikke dømt hjemme.

Men liker ikke når vi aldri kan finne på noen annet på grunn av spillene, men det gjelder både tv'en og mobilen også. 

Anonymkode: e534e...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og sønnen min gamer mye, så yeah gaming er bra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en hobby . Skal vi lage en poll for alle hobbyer som tar tid og penger?  Min mann er gamer, han er mye bedre og mer tilstede enn min eks som var fotball idiot. Eks så på fotball, reiste på fotball turer, spilte fotball, ALT dreide seg om hans store hobby, Fotball. 

Anonymkode: d7fb9...0e9

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No1*No1
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en hobby . Skal vi lage en poll for alle hobbyer som tar tid og penger?  Min mann er gamer, han er mye bedre og mer tilstede enn min eks som var fotball idiot. Eks så på fotball, reiste på fotball turer, spilte fotball, ALT dreide seg om hans store hobby, Fotball. 

Anonymkode: d7fb9...0e9

Vel, spør om dette fordi jeg opplever det er nesten stigmatisert on man spiller, noe man ikke tør å nevne høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer selv, og forstår ikke hvorfor jeg skal mene noe om hvilke hobbyer andre mennesker har. Folk får gjøre hva de vil i sin fritid, så gjør jeg det samme.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vokst opp med spill, så for meg er det like vanlig som å se på TV, lese en bok, pusle puslespill eller strikke.

Jeg tror det er mest generasjonen over meg igjen som tenker det er noe for barn og ikke voksne... så tenker du er ganske gammel som stiller et spørsmål som for meg som for meg fremstår rart.

Blir som å spørre om hva man synes om voksne som liker fotball.

Anonymkode: c589a...ea3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gamer ikke selv, men en partner som mener at gaming eller andre ting man gjør utelukkende fordi det er gøy er barnslig eller umodent, hadde vært 100% uaktuell for meg.

Man er ikke voksen før man tør å være barnslig heter det seg, og det stemmer nok, men noe som etter min mening er like riktig er "man er ikke voksen før man har råd til å være barnslig". En av gledene med å bli eldre er jo at man endelig faktisk har råd til å realisere noen av drømmene man hadde som barn og ung. Om det er gaming, lego, modelljernbane eller hva som helst annet spiller egentlig ingen rolle, det viktigste er at det gir glede i livet.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vokst opp med spill, så for meg er det like vanlig som å se på TV, lese en bok, pusle puslespill eller strikke.

Jeg tror det er mest generasjonen over meg igjen som tenker det er noe for barn og ikke voksne... så tenker du er ganske gammel som stiller et spørsmål som for meg som for meg fremstår rart.

Det kan hende du har rett, men det er jo i så fall en utdøende generasjon. Mange, om ikke de fleste under 50 har jo vokst opp i den digitale tidsalderen, med datamaskiner, konsoller og spill.

Selv begynte jeg med programmering og spill på 80-tallet i 6-7-års alderen.

Endret av Jdz
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg vokste opp satt de fleste mennene jeg kjente, religiøst foran TV'en og så på sport. Ingen virket til å ha problemer med at det ble brukt timevis foran skjermen så lenge det var i forhold til fotball interesse, men gaming? Nei, Gud forby at noen bruker timevis foran en skjerm mens man spiller og er sosial med vennene sine. 

Anonymkode: b7ef2...99d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest No1*No1
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja 😅 jeg er ganske gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (3 timer siden):

Helt latterlig. Voksne mennesker 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jdz skrev (12 minutter siden):

Jeg gamer ikke selv, men en partner som mener at gaming eller andre ting man gjør utelukkende fordi det er gøy er barnslig eller umodent, hadde vært 100% uaktuell for meg.

Man er ikke voksen før man tør å være barnslig heter det seg, og det stemmer nok, men noe som etter min mening er like riktig er "man er ikke voksen før man har råd til å være barnslig". En av gledene med å bli eldre er jo at man endelig faktisk har råd til å realisere noen av drømmene man hadde som barn og ung. Om det er gaming, lego, modelljernbane eller hva som helst annet spiller egentlig ingen rolle, det viktigste er at det gir glede i livet.

Det kan hende du har rett, men det er jo i så fall en utdøende generasjon. Mange, om ikke de fleste under 50 har jo vokst opp i den digitale tidsalderen, med datamaskiner, konsoller og spill.

Selv begynte jeg med programmering og spill på 80-tallet i 6-7-års alderen.

Ja, det var litt det som var poenget mitt.. for min generasjon er det vanlig, og for de yngre også. Min generasjon har fått barn nå og spiller Playstation med ungene. Neste generasjon kommer til å være lik, sannsynligvis enda vanligere siden det er flere som spiller nå. 

Men for generasjonen over meg, så var det oss barna som spilte, få av de voksne. Så for dem er det en barnegreie.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes de er barnslige tapere.

Anonymkode: cdd85...b88

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt fantastisk. Jeg sparer opp spill til høsten og vinteren og storkoser meg i sofaen mens høststormene raser, det bøtter ned med regn og snø🥳🥳🥳

Anonymkode: 0889f...28e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker gaming. Eneste det går ut over er serie-titting og film. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (På 14.7.2024 den 12.43):

Så lenge en ikke sitter i dagesvis og nærmest forvitrer så er det jo greit som en hobby.

Noen slapper av med å strikke, noen med å se tv, noen med trening og andre med å spille litt.

Spiller selv spill innimellom på PS4, men det går gjerne noen mnd mellom hver gang jeg setter meg ned å spille, av erfaring går det gjerne noen timer når en først begynner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...