AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Del Skrevet 13. juli Rimer det på vannski eller på bånnski? Anonymkode: ee4a6...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Del Skrevet 13. juli Det første Anonymkode: 264e3...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #3 Del Skrevet 21. juli Dønnshi Anonymkode: 5c851...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #4 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dønnshi Anonymkode: 5c851...3df Jeg har aldri hørt at det uttales med H-lyd Anonymkode: bf02a...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #5 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har aldri hørt at det uttales med H-lyd Anonymkode: bf02a...a16 Er fra Bærum og jeg uttaler det på samme måte uten at jeg vet sikkert om det er rett. «Dønn-shi». Anonymkode: 107d8...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #6 Del Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er fra Bærum og jeg uttaler det på samme måte uten at jeg vet sikkert om det er rett. «Dønn-shi». Anonymkode: 107d8...505 Jeg har aldri hørt en norsk dialekt som starter en stavelse med sh- Anonymkode: bf02a...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #7 Del Skrevet 25. juli Har alltid sagt DønnsKi, altså uttalt k-en. Som bånnski og ikke vannski med andre ord. Men er tydeligvis feil 😂 Anonymkode: 9deab...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #8 Del Skrevet 25. juli -ski som du uttaler (langrenns)ski. Døn som om det sto dønn. Som andre skriver, blir vel fonetisk uttale dønnshi. Anonymkode: fb53f...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 25. juli #9 Del Skrevet 25. juli Det utales som vi uttaler ski. Med trykket på Dønn. Altså som vannski Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #10 Del Skrevet 25. juli Er fra østre Bærum, vi sier ski. Anonymkode: 717fb...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli #11 Del Skrevet 25. juli fru Alving skrev (16 minutter siden): Det utales som vi uttaler ski. Med trykket på Dønn. Altså som vannski Jepp, jeg har bodd der og alle sa det på den måten. Anonymkode: 04efb...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå