Gå til innhold

Vekt i garderobe på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Jeg har nettopp meldt meg inn på et treningssenter. Reagerte på at det står en vekt i garderoben der. Og jeg klarer ikke å la være å lure på hvorfor? Dette kan da ikke fremme et sunt syn på trening? Folk har vel en vekt hjemme om de ønsker å følge med på denne? Noen som kan forklare meg en mulig begrunnelse på dette? 

Anonymkode: 02e77...f3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi en del har som mål å enten gå opp eller ned i vekt og ønsker å veie seg regelmessig? Hva er galt med det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Toast skrev (1 minutt siden):

Kanskje fordi en del har som mål å enten gå opp eller ned i vekt og ønsker å veie seg regelmessig? Hva er galt med det?

Trodde «alle» hadde badevekt hjemme i dag. I alle fall om man faktisk trener og ønsker å følge med på vekten. Man får jo badevakter til 100kr. Men mulig det ikke er så vanlig som jeg har tenkt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke har det. Det er også noen som skriver treningsdagbok og loggfører økter. Da kan det være greit å veie seg rett før eller etter trening for å loggføre både treningen og vekt samtidig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke vekt hjemme, hva skal vi med det egentlig? Kan ikke skjønne at å vite dette tallet skal fortelle oss noe vi ikke vet? 

Anonymkode: d9a55...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke vekt hjemme og tenker det er helt greit at det står vekt på treningssenter. Viss en har et usunt forhold til vekt og trening har en det uavhengig av om vekten står hjemme eller på treningssenteret  og har en ikke et problemfylt forhold til vekt og trening har en jo ikke det uavhengig av hvor vekten er plassert. Det at det står en vekt på senteret gjør ikke noe til eller fra med synet på trening.

Anonymkode: 79606...f79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hadde jeg og reagert negativ på.

Anonymkode: 9e19e...906

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Toast skrev (2 minutter siden):

Mange som ikke har det. Det er også noen som skriver treningsdagbok og loggfører økter. Da kan det være greit å veie seg rett før eller etter trening for å loggføre både treningen og vekt samtidig.

Okei, takk for svar. Ble nok bare litt satt ut fordi jeg selv har hatt et problematisk forhold til vekt tidligere, men har nå blitt frisk nok til å begynne å trene. Satt vekten med en gang i forbindelse med et usunt forhold til trening, noe jeg trodde treningssentre jobbet aktivt mot. Men ser at det kanskje bare er mitt hode og mine problemer som påvirker den tankegangen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vekt hjemme og tenker det er helt greit at det står vekt på treningssenter. Viss en har et usunt forhold til vekt og trening har en det uavhengig av om vekten står hjemme eller på treningssenteret  og har en ikke et problemfylt forhold til vekt og trening har en jo ikke det uavhengig av hvor vekten er plassert. Det at det står en vekt på senteret gjør ikke noe til eller fra med synet på trening.

Det handler for min del om hvilke verdier treningssenteret fremmer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VI har et treningsenter som mest er for sterke gym dudes. Til og med der er det vekt ute i friområdet. 

Anonymkode: 7535a...522

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tenker jeg at du selv legger veldig mye i verdien av en vekt. Det er jo faktisk bare en vekt. Det er ingen som må benytte seg av den men de som ønsker kan. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da tenker jeg at du selv legger veldig mye i verdien av en vekt. Det er jo faktisk bare en vekt. Det er ingen som må benytte seg av den men de som ønsker kan. 

Som jeg skrev lenger oppe, så er det veldig sannsynlig at mine utfordringer påvirker mitt syn og tanker om dette. Selvfølgelig MÅ ingen benytte seg av den..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mit treningssenter har fjernet vekta, dessverre. Jeg synes det var greit å gå på vekta en gang i blant. Har ikke vekt hjemme, heller ingen planer om å skaffe en.

Anonymkode: eaadb...97f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mit treningssenter har fjernet vekta, dessverre. Jeg synes det var greit å gå på vekta en gang i blant. Har ikke vekt hjemme, heller ingen planer om å skaffe en.

Spør av ren nysgjerrighet; hvorfor vil du ikke anskaffe en dersom du synes det er greit å ta en vekt innimellom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør av ren nysgjerrighet; hvorfor vil du ikke anskaffe en dersom du synes det er greit å ta en vekt innimellom?

Hvorfor ha vekt? Tar plass, fullt nok i skapene, står i veien på golvet, unødvendig kostnad osv. Jeg klarer meg fint uten å gå på vekta 3-4 ganger i året, men synes det var enkelt å ha muligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, hos oss står den framme fordi det er mange som trener på nasjonalt nivå, og som tracker vekt og vesketap før/etter trening. 

Anonymkode: 75404...f6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vel, hos oss står den framme fordi det er mange som trener på nasjonalt nivå, og som tracker vekt og vesketap før/etter trening. 

Anonymkode: 75404...f6e

Ahh, det kan jeg skjønne ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at hvis man ikke tåler å gå forbi en vekt uten å få problemer, så burde man kanskje ikke befinne seg på et treningssenter i det hele tatt. Da er man ikke "frisk nok". 

Anonymkode: 878b0...f70

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at hvis man ikke tåler å gå forbi en vekt uten å få problemer, så burde man kanskje ikke befinne seg på et treningssenter i det hele tatt. Da er man ikke "frisk nok". 

Anonymkode: 878b0...f70

Jeg klarer fint å gå forbi denne vekten. Men det er det ikke alle som kan. Ikke alle som får hjelp eller unngår treningssenter når de er dårlig. Jeg spurte bare om det var noen gode grunner til at den var der. Jeg så ikke noen god grunn. Har fått noen grunner som jeg forstår nå. Men at folk vil veie seg innimellom er for meg ikke et godt argument. Det er ikke treningssenterets ansvar at man skal kunne veie seg « bare fordi». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er et eksempel på at "trigger" kulturen har gått altfor langt. Man klarer ikke å se utover sin egen navle og sine egne behov, og innse at andre ikke tenker som deg. Shit, jeg hater disse holdningene. Om det er moralsk fordømming av andres valg av teningsklær, eller en uskyldig vekt som står fremme på et treningssenter.

Jeg veier meg aldri på den vekten, klarer fint gå forbi uten å gi den oppmerksomhet. Men andre har gjerne ikke vekt hjemme, følger med som ledd i en treningsplan - whatever. Mannen min liker f.eks å måle fettprosent som et ledd i treningsfremgang. Det gir han motivasjon å se forbedringene, det er bare en positiv greie for han. Det er ikke farlig å ha konkrete mål selv om du blir trigget av det. 

Anonymkode: 857c1...e3f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...