Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det aller beste er voksing og sukring som har blir brukt gjennom historien i midtøsten og middelhavet. 

AnonymBruker
Skrevet
myMa skrev (På 10.7.2024 den 23.36):

Bruker laser etter barbering i perioder. Hjelper absolutt da den reduserer hårveksten betraktelig og dermed også inngrodde hår. På leggene har jeg fått permanente resultater, mens nedentil må jeg ta noen runder med jevne mellomrom. 

Kan jeg spørre hvilken laser du bruker?

Anonymkode: ec87c...df3

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kan jeg spørre hvilken laser du bruker?

Anonymkode: ec87c...df3

Philips Lumea. Jeg kjøpte den for 5-6 år siden. Finnes flere varianter. Tror det er denne jeg har:

Philips Lumea Advanced

AnonymBruker
Skrevet

La barberingen være. Om du vil være hårløs er voksing eller laser veien å gå, det gir mye bedre resultat og varer mye lenger. Barbert blir for skjeggete og ubehagelig, da er det bedre med litt hår.

Anonymkode: a9d58...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker glykolic acid stick fra Inkey List, og det funker for min del.

Anonymkode: 244ad...50e

AnonymBruker
Skrevet

Ladyshaver har blitt løsningen for meg. Det blir dessverre ikke helt glatt, men det er også årsaken til at jeg slipper nupper og inngrodde hår. Ved bruk av høvel blir jeg rød, og klør noe intenst.

Anonymkode: abbe6...caf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 21.55):

Hei. 

Jeg sliter mye med kløe og røde prikker/nupper/inngrodde hår etter barbering. 

Jeg synes det er ubehagelig og det ser stygt ut. 

Dette gjør at jeg ikke har lyst til å ha lyset på når vi har sex, for jeg vil ikke at han skal se det. 

Har noen gode tips? Dere som ikke får nupper, prikker eller inngrodde hår - Hva gjør dere? 

Anonymkode: 19231...778

Rett etter du har tørket deg etter dusj, tar du en dæsj antibac på hendene og klapper/holder på bikinilinjen (ikke under nær slimhinner)  Det er bakterier som forårsaker de kløende nuppene.  Bytt også blad/høvel ofte.  Thank me later. 

• 7 måneder senere...
Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 10.7.2024 den 22.20):

Jeg aner ikke rett og slett ikke hva jeg gjør rett og feil for jeg har aldri hatt problemer med ingrodde hår, kviser, nupper, kløe osv med barbering selv om jeg bruker barberingskrem for menn fra body shop, jeg barberer med hårene og mot hårene og det eneste jeg har er glatt hud uten noe problemer av noe slag. 

Jeg tror noen har mindre problemer enn andre bare helt naturlig. Viss jeg hadde hatt problemer med dette ville jeg nok ha prøvd med voksing enten hjemme eller på salong om du er interessert i å fjerne hårene. 

Men barberingstips som jeg vet er lure er å bruke skarpe barberblad, fukte huden godt før du barberer, og bruk av bakterie drepende dusjgele ved behov, og å ikke barbere mothårs.

Bruker du noe spesielt undertøy, ekstra luftig?

Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Bruker du noe spesielt undertøy, ekstra luftig?

Nei egentlig ikke. Inngrodde hår kan jo også oppstå når menn barberer seg i ansiktet og der er det jo luftig hele tiden. Eller på legger for den del. Men selvfølgelig om en er mer plaget med Inngrodde hår vil jeg jo tro at alle tips i boken kanskje kan hjelpe som f.eks å la huden få puste etter barbering, bruke bomullsundertøy, løse klær... Det er jo anbefalt at en ikke bruker tettsittende klær, spesielt umiddelbart etter hårfjerning, da det kan skape friksjon mot huden. Den friksjonen kan tvinge nye voksende hår til å bøye seg eller bli fanget, noe som øker risikoen for inngrodde hår. Krøllete hårtyper er også mer sannsynlig å bøye seg tilbake i huden når det vokser, noe som øker risikoen for inngrodde hår. Så det er nok mange elementer som spiller en rolle vil jeg tro som hårtyper, hudens hardførhet, løse klær mm. 

Skrevet (endret)
skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Nei egentlig ikke. Inngrodde hår kan jo også oppstå når menn barberer seg i ansiktet og der er det jo luftig hele tiden. Eller på legger for den del. Men selvfølgelig om en er mer plaget med Inngrodde hår vil jeg jo tro at alle tips i boken kanskje kan hjelpe som f.eks å la huden få puste etter barbering, bruke bomullsundertøy, løse klær... Det er jo anbefalt at en ikke bruker tettsittende klær, spesielt umiddelbart etter hårfjerning, da det kan skape friksjon mot huden. Den friksjonen kan tvinge nye voksende hår til å bøye seg eller bli fanget, noe som øker risikoen for inngrodde hår. Krøllete hårtyper er også mer sannsynlig å bøye seg tilbake i huden når det vokser, noe som øker risikoen for inngrodde hår. Så det er nok mange elementer som spiller en rolle vil jeg tro som hårtyper, hudens hardførhet, løse klær mm. 

Før var det frisøren min som vokset meg. Da hadde eg ingen problemer med kiser eller andre ting. Nå gjør en venninne det. Vi bruker samme produkt som frisøren . Men det er blitt et lite problem nå. Spesielt ut mot låret lissom. Eg har vokset meg regelmessig i flere år

Endret av Soft mann
Skrevet
Soft mann skrev (8 minutter siden):

Før var det frisøren min som vokset meg. Da hadde eg ingen problemer med kiser eller andre ting. Nå gjør en venninne det. Vi bruker samme produkt som frisøren . Men det er blitt et lite problem nå. Spesielt ut mot låret lissom. Eg har vokset meg regelmessig i flere år

Dessverre, skulle så inderlig ønske jeg kunne gi deg (og alle andre som sliter med dette problemet) en mirakelkur. Men jeg gjør sikkert alt feil i forhold til brukermanualen for hårfjerning og har fremdeles ingen problemer, så jeg er nok litt ubrukelig her😅 

Skrevet
skreppamedleppa skrev (11 minutter siden):

Dessverre, skulle så inderlig ønske jeg kunne gi deg (og alle andre som sliter med dette problemet) en mirakelkur. Men jeg gjør sikkert alt feil i forhold til brukermanualen for hårfjerning og har fremdeles ingen problemer, så jeg er nok litt ubrukelig her😅 

Takk for svar😊

eg vet at frisøren brukte en redskap som såg ut som et tannlegeredskap av og til å ta inngrodde hår som hun sa. Hun tok sikkert problemet før det ble et problem🤭

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...