Gå til innhold

Vanskelig for ekstroverte damer å finne kjærligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lettere for introverte kvinner å finne seg kjæreste? Jeg kjenner mange vakre og utadvendte damer som sliter med å finne kjæreste. Jeg kjenner også flere introverte damer som ikke er spesielt pene eller morsomme å prate med som går fra forhold til forhold… 

Selv er jeg ekstrovert og sliter med å finne kjæreste. Går ofte på date men enten så liker ikke de meg eller så liker ikle jeg dem. Har også vært tilfeller hvor vi har vært enig om at det ikke er noe. Jeg sliter derimot absolutt ikke med å få meg venninner. Vikler meg ofte inn i venninnerelasjoner jeg ikke egentlig ønsker meg… 

Virker ikke som om menn har samme problem. Både de som er ekstrovert og introvert får seg dame. Jeg forstår ikke helt at de som er introvert får seg dame men det er tydeligvis noen som synes de er flotte. 

Flere som kjenner seg igjen her?

(tenker IKKE på sånne ekstroverte damer som bare er too much, jeg snakker om ekstroverte kvinner som er flinke sosialt)

Anonymkode: 4cc3b...b0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanskelig? nei deg handler om og finne en som vil finne deg. Thats it. Date kun mennesker som ønsker nor seriøst, og lær deg og flørte.

Anonymkode: 848b3...b39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ulogisk ut, så er nok tilfeldig og uflaks

Anonymkode: bb5be...3c5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstrovert og har igrunn aldri hatt problem med å få de mennene jeg vil.

Anonymkode: ad60e...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og det hjelper ikke for å finne kjærligheten vil jeg påstå. Det hjelper nok ikke at jeg ikke har tinder ol og er sjenert. Tør ikke ta initiativ om jeg en sjelden gang møter en spennende mann . Det er ikke så mange plasser å møte folk på når man foretrekker å sulle rundt i skogen, hagen eller være hjemme. Dessverre så er det ikke i skogen eller i hagen potensielle partnere befinner seg.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som introvert, innadvendt og sjenert er ikke dette min opplevelse. De som er ekstroverte er mye mer sosiale, og kommer lettere i kontakt med andre. Jeg har opplevd at jeg har vært altfor sjenert til å tørre å vise interesse. Jeg blir veldig blyg og synes interesse er skummelt. Heldigvis var mannen min ganske lik meg, og det gjorde det enklere.

Ihvertfall, har vært mange ganger opp gjennom hvor jeg har sittet der som en del av tapetet og ønsket jeg var like ekstrovert og sosial (spesielt med menn) som de morsomme, pene og sosiale jentene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker mer logisk for de ekstroverte å komme i kontakt med mulige kjærester.

Anonymkode: 9bbef...f3d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring i det hele tatt. Jeg kjenner noen veldig ekstroverte damer, og de går fra mann til mann. Har knapt vært singel en dag i sitt voksne liv. Hun ene opplevde brudd i fjor høst, var singel i en måneds tid, og nå har hun flyttet inn med en ny.

Så har du de introverte og beskjedne, som inkluderer meg, og der er det helt omvendt. Mange av oss har vært single i årevis, og forsonet oss med at det er sånn det kommer til å være livet ut. Hun ene er gift da, mye takket være en mann som var veldig på og overøste henne med interesse da de møttes. Hun mener selv hun hadde vært singel hun også, om det ikke hadde vært for det. Vi er alle for beskjedne til å ta initiativ, og vi er ikke sosiale nok til å møte mange nok aktuelle kandidater. Jeg er for eksempel ganske sikker på at en fremtidig partner ikke er på arbeidsplassen min, eller i min egen stue. Bare så synd det er der jeg tilbringer mest tid. 

Anonymkode: ca177...712

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de ekstroverte hopper fra partner til partner og har knapt vært singel en dag i hele sitt liv, mens de introverte er mer chill med og gjør ikke så mye ut av seg.

Anonymkode: f40c9...71f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett en ekstrovert kvinne som ikke har hatt ekstremt lett for å finne seg noen. Som introvert mann opplever jeg det derimot som så nærme umulig man kan komme. Selv dømte forbrytere har det lettere på dette området.

Anonymkode: 03307...d3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som introvert mann opplever jeg det derimot som så nærme umulig man kan komme.

Fordi det er umulig å bare se på intro/ekstroversjon. Jeg kjenner flere introverte som er glad i folk, usjenerte, og gode til å skape relasjoner, men de har behov for egentid, og søker seg ikke inn i sosiale situasjoner hele tiden.

Jeg har heldigvis gått i den retningen, fra å være en supersjenert guttunge, som hverken turte, eller kunne å snakke med kvinner. Det i tillegg til at jeg trivdes altfor godt med å bare være for meg selv. 

Anonymkode: 4bae9...571

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ekstrovert kvinne har jeg alltid opplevd det både som enkelt å få venninner og kjærester/dater. Menn virker gjerne å trives med kvinner som er morsomme og som det er litt liv rundt, så lenge det ikke blir så mye av det at det er masete. Jeg er selv gift med en introvert mann som jeg sjekket opp 😄 Han ville nok aldri tatt initiativ selv. 

Jeg tror man bare må kommunisere tydelig. Ekstrovert og ekstrovert kan jo bli litt slitsomt, så om man er ekstrovert kvinne kan det kanskje være lurt å kommunisere tydelig mot introverte menn hva man vil og ta litt styringen over dating og framdrift i relasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det lettere for introverte kvinner å finne seg kjæreste? Jeg kjenner mange vakre og utadvendte damer som sliter med å finne kjæreste. Jeg kjenner også flere introverte damer som ikke er spesielt pene eller morsomme å prate med som går fra forhold til forhold… 

Selv er jeg ekstrovert og sliter med å finne kjæreste. Går ofte på date men enten så liker ikke de meg eller så liker ikle jeg dem. Har også vært tilfeller hvor vi har vært enig om at det ikke er noe. Jeg sliter derimot absolutt ikke med å få meg venninner. Vikler meg ofte inn i venninnerelasjoner jeg ikke egentlig ønsker meg… 

Virker ikke som om menn har samme problem. Både de som er ekstrovert og introvert får seg dame. Jeg forstår ikke helt at de som er introvert får seg dame men det er tydeligvis noen som synes de er flotte. 

Flere som kjenner seg igjen her?

(tenker IKKE på sånne ekstroverte damer som bare er too much, jeg snakker om ekstroverte kvinner som er flinke sosialt)

Anonymkode: 4cc3b...b0d

De introverte har kanskje større glede av typiske familieverdier, mens de ekstroverte ikke binder seg like lett ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (2 timer siden):

De introverte har kanskje større glede av typiske familieverdier, mens de ekstroverte ikke binder seg like lett ?

Jeg er litt usikker på hva du tenker her? For meg er verdier en ting, og aktiviteter noe annet. Forventning om at jeg skal like å gjøre det samme som min ekstroverte partner gjør sammen med sin ekstremt tette familie, fungerer dårlig. 

Bare les litt om f.eks MBTI-systemet, så skjønner du fort at både introverte og ekstroverte har en rekke forskjellige personlighetstrekk under der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (2 timer siden):

Verdier og ønsker for livet har ingenting med hvor sosial du er. 

Å menn ser ikke bare etter familie verdier, da menn har enda mindre lyst på familie enn det kvinner har uansett. Å om noen har barn, trenger de ikke ha stereotypiske familieverdier.

Å det er ikke sånn at verken introberte eller ekstroverte er dømt til å være alene. 

Det er noe annet ts.

Anonymkode: 61219...65c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du egentlig ikke vet hva "ekstrovert" og "introvert" egentlig er, siden du skriver som du gjør. 

Hint: introvert er ikke det samme som å være stille og sjenert og ekstrovert betyr ikke å være høylytt og filterløs. 

Anonymkode: d894e...0c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tipper du egentlig ikke vet hva "ekstrovert" og "introvert" egentlig er, siden du skriver som du gjør. 

Hint: introvert er ikke det samme som å være stille og sjenert og ekstrovert betyr ikke å være høylytt og filterløs. 

Anonymkode: d894e...0c6

Enig.

Og når man skaper sånne teorier (basert på Ingenting), så skaper man problemet sitt. 
Det er ikke noe hold i dette her. Hvis du virkelig vil finne noen så bestemmer du deg heller for å lykkes enn fjerne unnskyldninger for hvorfor du feiler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ekstremt ekstrovert, null filter, svart humor og ikke redd for en diskusjon. Har aldri slitt med å få kjæreste.

Anonymkode: f6fc4...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er litt usikker på hva du tenker her? For meg er verdier en ting, og aktiviteter noe annet. Forventning om at jeg skal like å gjøre det samme som min ekstroverte partner gjør sammen med sin ekstremt tette familie, fungerer dårlig. 

Bare les litt om f.eks MBTI-systemet, så skjønner du fort at både introverte og ekstroverte har en rekke forskjellige personlighetstrekk under der igjen. 

Myers-Briggs har jeg gjennomgått noen ganger og velkjent med det.
Jeg tenker at den ekstremt ekstroverte partyløven er mer impulsiv og mindre ansvarsbevisst enn den samvittighetsfulle og mindre sosiale introverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (31 minutter siden):

Jeg tenker at den ekstremt ekstroverte partyløven er mer impulsiv og mindre ansvarsbevisst enn den samvittighetsfulle og mindre sosiale introverte.

Jeg tenker at når du begynner å prate om ekstreme, så er det andre diagnoser som spiller inn, enn bare ekstrovert og sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...