Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en relatict fersk linsebruker, er vel på 8. måneden med månedslinser nå. De siste månedene har det vært ubehagelig tørt på øynene. Tar de stort sett av en gang i uken, lar de ligge i linsevæske i helgene. Gnir de inn med linsevæske hånden på opp- og nedsiden når de skal på igjen. Har prøvd å ha de mer av, brukt dråper for tørre øyne, uten at det hjelper mer enn litt på. Mistenker at det er sommeren som spiller inn (selv om vi har vel så fuktig vær som om høsten 🤭)

Noen andre som har det slik, og har råd? 😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har månedslinser og tar de av hver kveld. Om jeg dupper av med linsene på blir øynene svært tørre, så jeg har ikke forsøkt å sove med dem selv om det skal gå fint. Ellers ikke plaget med tørrhet.

Anonymkode: 6afc8...780

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til optiker og prøvd en annen type linser. Har brukt linser i 25 år, og fikk plutselig fryktelig tørre øyne etter svangerskap. Veldig ubehagelig! Byttet merke, og ble helt fin igjen. 

Anonymkode: 7ef9b...f02

AnonymBruker
Skrevet

Prøv annen type linser. Slutt å sove med dem.

Anonymkode: b2e88...7e6

Skrevet

Det er mange ting som kan påvirke dette og ulike kombinasjoner av øyne og linser.

Jeg veksler mellom månedslinser, ukeslinser og dagslinser. Nå er jeg på månedslinser og tar de ut ca annenhver natt.

Jeg blir og en del tørr på linsene og bruker en del linsedråper. I perioder med mye skjermtid, mye sol eller mye bilkjøring går forbruket av dråper veldig opp.

Så du kan prøve å ta de ut på natta som andre foreslår i perioder, og det er og verdt å prøve ulike linser for å se om noen andre passer deg bedre.

AnonymBruker
Skrevet
vafle skrev (13 timer siden):

Jeg er en relatict fersk linsebruker, er vel på 8. måneden med månedslinser nå. De siste månedene har det vært ubehagelig tørt på øynene. Tar de stort sett av en gang i uken, lar de ligge i linsevæske i helgene. Gnir de inn med linsevæske hånden på opp- og nedsiden når de skal på igjen. Har prøvd å ha de mer av, brukt dråper for tørre øyne, uten at det hjelper mer enn litt på. Mistenker at det er sommeren som spiller inn (selv om vi har vel så fuktig vær som om høsten 🤭)

Noen andre som har det slik, og har råd? 😁

Jeg måtte gå over til dagslinser, er nok i utg pkt litt tørr på øyenene pga underliggende sykdom. Dagslinser funker. Min mann hadde samme problemet med sine månedslinser, bruker nå bare dagslinser.

Anonymkode: ed1c8...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes dagslinser som er bedre når en sliter med tørre øyner

Anonymkode: ff226...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tørre øyne i utgangspunktet, altså de blir ikke tørre av linser, og jeg har ikke fått til å bruke månedslinser. Det blir fort veldig tørt, selv om jeg tar de ut hver natt. Og jeg har prøvd forskjellige typer. Jeg har ikke prøvd ukeslinser, så vet ikke om det kunne vært et alternativ, men jeg har aldri hatt noe problem med dagslinser, så jeg bare holder meg til det. Snakk med optiker om det, og hør om det kan være et alternativ for deg. Det er kanskje litt mer styr, men jeg synes det er verdt det.

Anonymkode: 2518e...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...