Gå til innhold

Mary77bgo's nedtellingshjørne


Mary77bgo

Anbefalte innlegg

Da var jeg også i gang med bryllupsdagbok :) Jeg har vært inne og sett på en del bryllupsdagbøker og har latt meg inspirere :)

Jeg og min kjære har vært sammen i 5 år og vært samboere i 2. Vi er fremdeles nyforelsket og kan ikke tenke oss et liv uten den andre :) I høst begynte vi begge å gå inn i bryllupstanker og vips så var vi i gang med planleggingen :) Selv om planleggingen kom før frieriet, mente han at det likevel måtte gjøres ordentlig, så en ettermiddag når jeg minst ventet det, disket han opp middag og tente lys og strødde blomster langs trappen i huset vårt!:) Jeg skjønte hva som skulle skje og ble veldig rørt og kjempe glad for det han gjorde!

Min kjære har deltat aktivt i planleggingen av bryllupet og det er jeg kjempe glad for! Det hender selvsagt at vi kan være uenige når det gjelder detaljer rundt planleggingen, men med åpen diskusjon, kommer vi som oftest fram til en løsning som vi begge er fornøyde med :)

Her kommer en liste over tingene som allerede er i boks og ting som vi holder på å styre med ifm bryllupet den 22.juli 2006:

Kirke: St. Paul, Bergen

Festlokale: Galleri Nygaten

Retter: Forrett: kamkjell, Hovedrett: lam, desert: sjokolade og pasjonsfrukt delice

Drikke: drikkebonger til festen

Temafarger: elfenben + gull/ champagne + gammelrosa

Fotograf: SIMA

Brudebil: ikke bestemt enda

Musikk til festen: DJ? Skal spørre kjæres kompis

Hotell til bryllupsnatten: Den Hanseatiske Hotell (åpner i mai)

Blomster: Atelier flora (bukett, pynt, corsage)

Kake: mamma - dyktig kakebaker ;)

Antrekk:

Brudekjole: Vera Wang, bestilt i fra USA

Tilpasning av kjole: Atelier V

Slør: ikke bestemt

Tiara: Swarovsky krystaller og perler

Undertøy: ikke bestemt

Sko: bestilt i fra USA (e-bay)

Hår og sminke: ikke bestemt

Brudgom: ikke bestemt. Sjakett? Bestiller time hos brudehuset i Bergen

Forlover og brudepiker: Kjoler - gammelrosa+champagne: skal skreddersys på Filppinene ;) Har fått en meget bra deal ;)

Invitasjoner ++

Lages selv :) Vi holder på med produksjonen ;)

-Kjøpte kort på salg hos Panduro

-Bestilte stempler i fra USA, navn og bryllupsdato er inngraver :)

-Har stemplet på akvarellpapir som skal klippes og limes på kortet

-Skal ha sløyfe i elfenben og gull rund kortene

-Bordkort: store pakkekort i fra panduro :) har ikke bestemt design enda :)

Det var det jeg husket i farten :) skal legge inn flere ting etterhvert som jeg kommer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Markblomsten

Gratulerer med brylluosdagbok :)

Ser dere gifter dere helga etter oss, så det skal bli gøy å følge dere i restesn av planleggingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok! :velkommen:

Jeg ble litt nyskjerrig på dette nye hotellet jeg, vil du fortelle litt om det?

Hvor ligger SIMA rent prismessig?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok! :velkommen:

Jeg ble litt nyskjerrig på dette nye hotellet jeg, vil du fortelle litt om det?

Hvor ligger SIMA rent prismessig?

:klem:

Heisann!

Er du også i fra Bergen? Hotellet åpner første uken i mai, de håpet på å åpne samtidig som åpningen av festspillene. Hotellet skal ligge i Finnegården og skal hete Det Hanseatiske hotell. Det er en "boutique hotell", dvs. at det er lite, men luxuriøs :) Til forskjell i fra de fleste hotellkjedene, er hvert rom unikt og stilfullt dekorert :) Det stod en artikkel om dem på Bergens Tidende på juleaften og det var da jeg bestemte meg at her skal vi bo :) Jeg prøvde å finne kontaktinfo på internett og fant e-post adr. til hotelldir. Han sendte en meget hyggelig mail tilbake og ønsket meg velkommen til å slå på tråden... og det gjorde jeg :) Han nevne også at dersom jeg ønsket brudemake-up og styling den dagen, hadde døtrene hans akkurat åpnet en salong i Bergen. Han kunne ordne det slik at jeg kunne bli sminket i brudesuiten den dagen :) Skal ringe dem i dag og høre hvilken priser de har ;)

Når det gjelder SIMA fotografene, har vi funnet ut at de tar ganske bra bilder og de ligger fra 1500 - 2000 billigere enn de store Bergensfotografene. Det kommer ikke tillegg dersom man ønsker inne og utefotografering, ingen tillegg for ekstra personer med i bildene...osv. De tilbyr en pakke som inkl. fotografering, album i skinn + 80 stk. takkekort til 6800. Vi har ikke bestemt oss enda for hvilken pakke vi skal velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også bestilt make-up og frisør til den store dagen :) Hotellet som vi skal tilbringe bryllupsnatten har et samarbeid med en frisørsalong i Bergen slik at de vil komme opp til meg på hotellet uten ekstra kostnader (prislappen kommer på 2500 kr, men det er vel vanlig pris ift. salongene som jeg har forhørt meg med) :) Oppsett av hår til forlover kostet visst 100 kr/ time og de regnet ikke med at de ville bruke mer tid enn det. make-up til forlover kommer på 350 kr :)

Vi har forresten og noe ev musikken i boks. Min kjære snakket med en kompis som var mer enn villig til å spille taffelmusikk under aperitiffen samt akompagnere min søster til hennes sang nr. etter middagen :) Har fått en annen kompis til å spille gitar i kirken til en evt. duett mellom min søs og min kjæres fetter :) Detta blir bra!

Endret av Mary77bgo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok! Ser ut til at du er kommet LITT lengre enn meg i planleggingen, jeg vet faktisk ikke enda hvilken frisør jeg havner hos. Men det ordner seg nok :)

Synes det er en fiiin dato dere gifter dere på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut med duett i kirken! :hjerter:

Håper du har en fin helg!

(tusen takk for informasjonen)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har ønsket meg velkommen :)

BecomingBride: ja, er helt enig med deg, det er en veldig fin dato å gifte seg på ;)

Tinkerbelle: Fikk du tatt kontakt med Det Hanseatiske hotell?

Vi er kommet et godt stykke når det gjelder bryllupssiden, sambo er flink å redigere bilder, så han ordner med det, mens jeg står for innholdet av siden og mekkingen av hjemmesiden :) I blant lønner det seg å være litt datanerd :)

Ellers venter vi nå på å få nye stempler siden amerikanerne glemte å legge til strek på "ø" til sambo sitt navn :frustrert:

Endret av Mary77bgo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

Denne ukens agenda er å jobbe litt mer med wedsiten og til helgen har vi skaffet oss billetter hjem til Bergen for å få prøvd kjolen for siste gang før endelig tilpasning, finne sjakket til sambo, møte hovmesteren, møte bryllupsfotografene, osv... det blir nok en meget hektisk helg.... men jeg håper å få snikt inn litt shopping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...