Gå til innhold

Date med veldig assertiv mann? hadde du dratt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jo tinder og er litt sliten av at menn vil bare chatte og ikke tør å treffes.

Så plutselig matchet jeg med en mann som er rake motsetningen og enser knapt at jeg spør han spørsmål, eller så svarer han noe helt annet enn det jeg spør om. Når jeg spør om han er en bestemt mann, så svarer han ikke ja eller nei, men sier noe helt annet. Feks "Jeg ønsket å si det sånn fordi .." ikke "jeg er nok litt assertiv" eller "jeg er ikke assertiv, så beklager om jeg kom frem sånn"

Det er liksom bare bortforklaring med en gang, som om det ikke er noe viktig å svare på det jeg lurer på. 

En annen ting jeg synes var innmari merkelig var at han ville bestemme alt. Og skrev "Antar det passer at vi spiser mat. OG drikker vin. Her på denne resturanten. Bordet er booket." 

Uten at jeg får sagt en eneste ting. Merket jeg ble skikkelig stresset og følte samme "jeg har ikke verdi nok til å si noe som helst" følelsen jeg fikk med min assertive eks.

(han mener han skal bestemme og tåler ikke autoriteter og tror han er bedre enn andre menn. Bråker med folk og havner i konflikter og omtaler seg som en gud. Jeg har brukt år på å bygge opp meg selv igjen etter ti år med han og sliter litt forstatt med en følelse av å aldri være god nok..)

Nå har jeg sagt at vi heller kan ta en kaffe og han taklet det helt fint..men brent barn skyr ilden og jeg har 200% kalde føtter. :(  

Anonymkode: 98c5e...068

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må ikke gå deg bort i ordet assertiv da aldri hørt det før. Fins det noe godt norsk ord for dette? Høres mer ut som en med mye penger som sikkert er det som gjør han interessant ser jeg for meg.  

Anonymkode: 0210b...527

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

må ikke gå deg bort i ordet assertiv da aldri hørt det før. Fins det noe godt norsk ord for dette? Høres mer ut som en med mye penger som sikkert er det som gjør han interessant ser jeg for meg.  

Anonymkode: 0210b...527

Det er nok bare en litt misforstått fornorsking av engelske "assertive". Det betyr noe i retning av selvsikker, men også litt selvhevdende og bestemt. "Assertiv" er overhodet ikke noe ord på norsk, så det er ikke rart det føles fremmed.

Anonymkode: be0ab...5ce

  • Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assertiv 🤣🤣😂

Anonymkode: d864c...7b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assertiv? Det er vel ikke et norskt ord? Har aldri hørt det og skjønte ikke sammenhengen her...

Uansett,  jeg hadde nok droppet daten. Menn som ikke klarer å svare skikkelig på det jeg spør om har jeg bare dårlig erfaring med.

Anonymkode: 46b05...aa6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig; spring. Løp. Still. Ikke involver deg. Ikke bli psykopatmat og letnetter en mann som er normal og oppegående. 
 

snill er en undervurdert egenskap i dagens kalde samfunn…..

Anonymkode: d864c...7b6

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke ut som han er det beste valget for deg. Spesielt når du sier du har hatt en lignende eks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har jo tinder og er litt sliten av at menn vil bare chatte og ikke tør å treffes.

Så plutselig matchet jeg med en mann som er rake motsetningen og enser knapt at jeg spør han spørsmål, eller så svarer han noe helt annet enn det jeg spør om. Når jeg spør om han er en bestemt mann, så svarer han ikke ja eller nei, men sier noe helt annet. Feks "Jeg ønsket å si det sånn fordi .." ikke "jeg er nok litt assertiv" eller "jeg er ikke assertiv, så beklager om jeg kom frem sånn"

Det er liksom bare bortforklaring med en gang, som om det ikke er noe viktig å svare på det jeg lurer på. 

En annen ting jeg synes var innmari merkelig var at han ville bestemme alt. Og skrev "Antar det passer at vi spiser mat. OG drikker vin. Her på denne resturanten. Bordet er booket." 

Uten at jeg får sagt en eneste ting. Merket jeg ble skikkelig stresset og følte samme "jeg har ikke verdi nok til å si noe som helst" følelsen jeg fikk med min assertive eks.

(han mener han skal bestemme og tåler ikke autoriteter og tror han er bedre enn andre menn. Bråker med folk og havner i konflikter og omtaler seg som en gud. Jeg har brukt år på å bygge opp meg selv igjen etter ti år med han og sliter litt forstatt med en følelse av å aldri være god nok..)

Nå har jeg sagt at vi heller kan ta en kaffe og han taklet det helt fint..men brent barn skyr ilden og jeg har 200% kalde føtter. :(  

Anonymkode: 98c5e...068

Hvorfor snakker han ikke norsk? Assertiv er ikke et ord vi bruker på norsk. 
Hvorfor skal du ta en kaffe med en mann som oser personlighetsforstyrrelser og trøbbel. Ta ansvar og avlys dette. 

Anonymkode: 54b04...c67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde forblitt singel for min del!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 minutter siden):

Han der hadde forblitt singel for min del!

Hva er det egentlig han nye her har gjort galt da? Annet en å booket et bord, har han vel bare vært initiativrik

Anonymkode: 15b62...68c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok bare en litt misforstått fornorsking av engelske "assertive". Det betyr noe i retning av selvsikker, men også litt selvhevdende og bestemt. "Assertiv" er overhodet ikke noe ord på norsk, så det er ikke rart det føles fremmed.

Anonymkode: be0ab...5ce

Vil forøvrig også oppfordre TS til å løpe sin vei. Jeg er mann selv, men her ville alle mine varsellamper blinket selv på rent kompis-nivå. Kan ikke forestille meg hvor kjip fyren må være om man skal date ham. Nå vet jeg heller ikke om han selv bruker ordet "assertiv", men i så fall er han jo antagelig også en litt enkel fyr som prøver å imponere med det han tror er voksenspråk uten å få det til.

Anonymkode: be0ab...5ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det egentlig han nye her har gjort galt da? Annet en å booket et bord, har han vel bare vært initiativrik

Anonymkode: 15b62...68c

Hvis du ikke mener noe er galt med ham, hvorfor skriver du her? Gå på date med ham, da vel 🙄

Anonymkode: 54b04...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det egentlig han nye her har gjort galt da? Annet en å booket et bord, har han vel bare vært initiativrik

Anonymkode: 15b62...68c

Han bare virker litt for bestemt for min smak. Litt sånn tar for my styringa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et ord det. Men dominerende er vel litt mer brukt. 

got2go skrev (1 time siden):

Han bare virker litt for bestemt for min smak. Litt sånn tar for my styringa. 

Ja. Noen over skriver at det handler om å ta initiativ. Initiativ kan også være "jeg har lyst til x. Hva har du lyst til?" 

Men han er ikke noe interessert i hva jeg vil da, for å si det sånn.

Anonymkode: 98c5e...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke dratt på date med han.

Anonymkode: 480ee...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Assertive' vil si å kunne være bestemt, direkte og ærlig uten å være aggressiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, han hadde jeg nok ikke dratt på date med.

Det er helt greit at menn er selvsikre og tar initiativ, foreslår en aktivitet eller om vi skal booke bord på en restaurant. Men jeg liker ikke en slik "vi skal gjøre dette for det har jeg bestemt"-holdning.
Enten er han kontrollerende, eller så følger han en eller annen alfa-dating-guru som forteller menn hvordan de skal oppføre seg overfor damer for å få et ligg. 
Ingen av delene er særlig sjarmerende... 

Anonymkode: 8e9e9...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han her må jo passe helt perfekt med dama her inne som startet tråden om at som kvinne så må man spille dum og føyelig for å få seg mann 😁😁 "Stakkars lille dumme meg skjønner ingenting så det er nok best at du bestemmer alt, Min Herre" :lillesky:

Anonymkode: c9fa2...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo et ord det. Men dominerende er vel litt mer brukt. 

Ja. Noen over skriver at det handler om å ta initiativ. Initiativ kan også være "jeg har lyst til x. Hva har du lyst til?" 

Men han er ikke noe interessert i hva jeg vil da, for å si det sånn.

Anonymkode: 98c5e...068

Nei, ikke sant. Han virker sånn type som kommer hjem og bare:

"Nå har jeg bestilt tur til Roma til oss i sommerferien."

-"Men vi snakket jo om å dra til Thailand på badeferie? Jeg vil ha sjø og bad på ferien, ikke storby?"

-"Det blir Roma."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ha ulike oppfatninger om hva "assertive" betyr. Men det trenger ikke være like positivt ladd ord i relasjonssammenheng som det er i yrkessammenheng. 

En annen ting er om det ordet uansett passer til beskrivelsen TS tegner i åpeningen her. Han fremstilles jo egentlig som veldig manipulerende (ja, tenk det finnes norske ord). Virker litt skummel. 

Det å si "Antar det passer at vi spiser mat. OG drikker vin. Her på denne resturanten. Bordet er booket." virker veldig kontrollerende.  Jeg ville kanskje sagt : "Hva med å ta litt god mat og vin på restaurant X? Hvis du er med på det, så booker jeg bord." Da tar du fortsatt initiativ, men sjekker hva daten synes , og gir åpning for andre forslag.  Man kan også være mykere på det, men tross alt, mange damer gir tydelig uttrykk for at de ønsker menn med litt "tak i" så da må de ikke klage når noen først kommer og tar litt initiativ. 

Det at han ikke svarer på spørsmål men unnviker og re-framer, er et gul-rødt flagg egentlig når det er mønsteret hans. Egentlig værre det enn selve den restaurant-bookingen.

Anonymkode: 68d6a...de5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...