Gå til innhold

Lønnsoppgjør, slutter i jobben i oktober


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber som leder i kommunal sektor. Jeg har samtidig sagt opp jobben, og skal jobbe ut oktober. Starter i ny jobb 1. november, i en annen kommune. 
 

Årets lønnsoppgjør blir etterbetalt fra 1. mai, og pleier å bli utbetalt på novemberlønna. Spørsmålet mitt er da som følger: vil jeg få utbetalt etterbetalingen i november, selv om jeg har sluttet og ikke mottar ordinær lønn i november? Tenker da på lønnsøkningen fra mai-oktober, som jo (forhåpentligvis) vil utgjøre noen kroner. 

Anonymkode: 13c2d...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er vanligvis folk som har sluttet ikke med (alt fordeles lokalt, staten). Men jeg vet ikke hvordan de gjør det hos deg, du bør snakke med tillitsvalgt. 

Anonymkode: b0719...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Jeg jobber som leder i kommunal sektor. Jeg har samtidig sagt opp jobben, og skal jobbe ut oktober. Starter i ny jobb 1. november, i en annen kommune. 
 

Årets lønnsoppgjør blir etterbetalt fra 1. mai, og pleier å bli utbetalt på novemberlønna. Spørsmålet mitt er da som følger: vil jeg få utbetalt etterbetalingen i november, selv om jeg har sluttet og ikke mottar ordinær lønn i november? Tenker da på lønnsøkningen fra mai-oktober, som jo (forhåpentligvis) vil utgjøre noen kroner. 

Anonymkode: 13c2d...867

Hvis du har en stilling der lønnstillegg forhandles sentralt vil du få etterbetalt for mai-oktober.

Siden du normalt får lønnstillegget på novemberlønna vil jeg anta at du er i lønnskapittel 3 - der all lønn forhandles lokalt - og der fristen for forhandlinger er 1. oktober. 

Siden du har sagt opp er det ikke sikkert at du får noe lønnstillegg i år i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 13.11):

Hei