Gå til innhold

Fikk posetiv test i dag. Hva er risikoen for og miste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært igjennom ICSI, og blitt gravid på 2 forsøk, hvor stor risiko er det for og miste? Er 40 år 🩵🩷 det er nå 11 dager siden jeg fikk satt inn egg

Screenshot_20240628-100437.png

Anonymkode: 5a4fa...e1e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ca 25%. Håper det går veien

Anonymkode: 03f76...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test!

Jeg har brukt den kalkulatoren postet i innlegget over. Basert på alder og hvor langt du er på vei så er det vel mellom 25 og 30% risiko for å miste.

Endret av Venterpåregnbuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ogsp den kalkulatoren over, og sjekket den omtrent daglig. Nå er ungen 10 mnd😊

Anonymkode: 3f9fc...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ts her igjenn... Tokk ny test i går, som slo ut like svart, om ikke en anelse svakere, skal det ikke blir sterkere? Eller har det ikke noe og si dagen etter? Ca 3 uker gravid.. (om jeg er det) bruker truseinnlegg fordi litt av Cyclogesten renner ut.. (gått på IVF)  men i går hadde jeg mørkebrun/grå utflod, på truse innlegget. Tokk en finger inn, da hadde jeg noe rester av det jeg tror var blod? Litt svart aktig, med hint av grått og brunt. Tørket så m papir, ingen ting på papiret. Formen fin ingen smerter. Og i dag ikke noe utflod eller noe? Hva kan dette være? Redd kjemisk graviditet? Alså tidlig spontanabort? Hadde egginsett den 21. Så ca 3 uker gravid da..

Anonymkode: 5a4fa...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. 

Prøv å ikke stresse. 

Anonymkode: 1a1fb...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei Ts her igjenn... Tokk ny test i går, som slo ut like svart, om ikke en anelse svakere, skal det ikke blir sterkere? Eller har det ikke noe og si dagen etter? Ca 3 uker gravid.. (om jeg er det) bruker truseinnlegg fordi litt av Cyclogesten renner ut.. (gått på IVF)  men i går hadde jeg mørkebrun/grå utflod, på truse innlegget. Tokk en finger inn, da hadde jeg noe rester av det jeg tror var blod? Litt svart aktig, med hint av grått og brunt. Tørket så m papir, ingen ting på papiret. Formen fin ingen smerter. Og i dag ikke noe utflod eller noe? Hva kan dette være? Redd kjemisk graviditet? Alså tidlig spontanabort? Hadde egginsett den 21. Så ca 3 uker gravid da..

Anonymkode: 5a4fa...e1e

Vent noen dager å se. Det er alt for tidlig å vite noe sikkert. Cyclogest kan gi små blødninger, brunt blod er ikke en aktiv blødning. 

Ved ivf har du gjerne tatt eggløsningsprøyte? Den kan gi utslag i 10-12 dager på tester. Det er en grunn til at man får en satt test dag ved ivf.

Ved å teste så tidlig stresser du deg selv bare unødig opp. Det gir ingen Reel ro. 

Du skrev på fredag at det var 11 dager siden innsett. Det stemmer ikke med den 21 - da det er 9 dager siden den 21 i dag...  med andre ord - Tidlig. 

Anonymkode: 96524...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vent noen dager å se. Det er alt for tidlig å vite noe sikkert. Cyclogest kan gi små blødninger, brunt blod er ikke en aktiv blødning. 

Ved ivf har du gjerne tatt eggløsningsprøyte? Den kan gi utslag i 10-12 dager på tester. Det er en grunn til at man får en satt test dag ved ivf.

Ved å teste så tidlig stresser du deg selv bare unødig opp. Det gir ingen Reel ro. 

Du skrev på fredag at det var 11 dager siden innsett. Det stemmer ikke med den 21 - da det er 9 dager siden den 21 i dag...  med andre ord - Tidlig. 

Anonymkode: 96524...65a

Den 17 tokk jeg ut egg, satt inn egg den 21. Tokk en test på Tirsdag, som var negativ, så eggløsnings sprøyten har da gått ut. På fredag, fikk jeg posetiv strek, IVF klinikken sa jeg da trolig var 3 uker på vei, lørdag, hadde jeg noe svart brune greier, som kunne minne om blod. Men som forsvant m en gang, tokk derfor ny test som var svak positiv en liten antydning svakere en første. Dette er billig tester fra normal. Etterpå kjøper jeg en Clearblue test tenkte jeg, som jeg tar morgen urin på Mandag. Tirsdag er den dagen jeg har fått beskjed om og teste, så da sjekker jeg HCG hos legen, og har fått rekvisisjon fra IVF klinikken.

Anonymkode: 5a4fa...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det ingen som kan svare deg på om det blir kjemisk eller om det går bra. Det stemmer at testene skal stige i styrke ettersom HCG stiger, men helt i begynnelsen er HCG så lav at stigningen er ikke kjempestor på et døgn selv om den skal doble seg annenhvert døgn, og urin kan være mer utvannet en dag for eksempel. Jeg fikk i denne graviditeten en positiv test 9 DPO (ikke IVF altså), og streken var ikke noe sterkere 10 DPO når jeg nå ser på bildene, men 11 DPO var det en tydelig forskjell fra 2 dager før.

Jeg var også veldig bekymret da jeg hadde opplevd en kjemisk før etter lang tids prøving, og da utviklet ikke testene seg i styrke over flere dager, så jeg skjønner veldig godt bekymringen din og at du sikkert føler du helst skulle ha fått svar her om det kommer til å gå bra eller ikke, men det er det jo ingen som kan vite. Spotting som du opplever er ikke unormalt i svangerskap, og det kan både være at alt er i orden eller at det ikke er det. Blødning med kramper er generelt et dårlig tegn, men blødning alene eller kramper alene trenger ikke være det. Så det er umulig å vite.

Anonymkode: 70862...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den 17 tokk jeg ut egg, satt inn egg den 21. Tokk en test på Tirsdag, som var negativ, så eggløsnings sprøyten har da gått ut. På fredag, fikk jeg posetiv strek, IVF klinikken sa jeg da trolig var 3 uker på vei, lørdag, hadde jeg noe svart brune greier, som kunne minne om blod. Men som forsvant m en gang, tokk derfor ny test som var svak positiv en liten antydning svakere en første. Dette er billig tester fra normal. Etterpå kjøper jeg en Clearblue test tenkte jeg, som jeg tar morgen urin på Mandag. Tirsdag er den dagen jeg har fått beskjed om og teste, så da sjekker jeg HCG hos legen, og har fått rekvisisjon fra IVF klinikken.

Anonymkode: 5a4fa...e1e

Jeg påpekte bare hva du selv skrev iforhold til ulikheter med dager - da antall dager har ganske mye å si. 

Dagen for innsett er den mest korrekte og beste måten å telle på. 9 dager siden innsett er tidlig for å kunne få positiv test - fullt mulig, men tidlig. 

De aller fleste ved ivf må ta den blodprøven - det er helt normalt og beste måten å få svar på. 

Brunlige greier er ikke aktiv blødning, og kan stamme fra mange ulike - ufarlige årsaker. 

At klinikken sier trolig er merkelig - for de VET jo nøyaktig hvor langt du potensielt er på vei ved graviditet når man VET befruktningsdag og innsett dag. 

Vent til svar på blodprøven så er du sikker. En positiv test hjemme kan fremdeles være en kjemisk etc. Tallet på hcg vil gi bedre svar. 

 

Anonymkode: 96524...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg påpekte bare hva du selv skrev iforhold til ulikheter med dager - da antall dager har ganske mye å si. 

Dagen for innsett er den mest korrekte og beste måten å telle på. 9 dager siden innsett er tidlig for å kunne få positiv test - fullt mulig, men tidlig. 

De aller fleste ved ivf må ta den blodprøven - det er helt normalt og beste måten å få svar på. 

Brunlige greier er ikke aktiv blødning, og kan stamme fra mange ulike - ufarlige årsaker. 

At klinikken sier trolig er merkelig - for de VET jo nøyaktig hvor langt du potensielt er på vei ved graviditet når man VET befruktningsdag og innsett dag. 

Vent til svar på blodprøven så er du sikker. En positiv test hjemme kan fremdeles være en kjemisk etc. Tallet på hcg vil gi bedre svar. 

 

Anonymkode: 96524...65a

Sånn så testen ut i dag... Håper på det beste. Blodprøve i morgen

Snapchat-416787334.jpg

Anonymkode: 5a4fa...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...