Gå til innhold

Plutselig dårlig selvtillit i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 34 år som de siste årene har fått mindre og mindre selvtillit. Har jobb, mann og barn. Er akkurat som om jeg ikke takler å bli eldre. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre?

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meditasjon

Anonymkode: 13eed...443

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Meditasjon

Anonymkode: 13eed...443

Hvordan kan dette hjelpe?

 

ts

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en kvinne på 34 år som de siste årene har fått mindre og mindre selvtillit. Har jobb, mann og barn. Er akkurat som om jeg ikke takler å bli eldre. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre?

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Kanksje fokusere på annet i tillegg? For eksempel å bruke tid på å finne en fin klestil. da vil man kanskje føle på mestring og dette kan gi en gunstig effekt på selvbilde. 

Er ikke noe garanti for at det hjelper, men jeg fikk mye bedre selvfølelse og mener jeg så bedre ut etter å ha endret på klesstilen min.

Håper det ordner seg!😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke takler med å bli eldre?

Anonymkode: 6a9b5...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eldes alle sammen,godta det.Livet er superdupert når vi blir "voksne".Mye mer erfaringer og tryggere på meg selv i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en kvinne på 34 år som de siste årene har fått mindre og mindre selvtillit. Har jobb, mann og barn. Er akkurat som om jeg ikke takler å bli eldre. Hva kan jeg gjøre for å få det bedre?

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Trener du? Trening gjør underverker både fysisk og psykisk  :) 

Anonymkode: bd21b...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting en kan gjøre for å få bedre selvtillit. 

Først av alt, hva tror DU at du trenger? 

Det er veldig vanlig å skrive et slikt innlegg, og så får en praktiske eller støttende tips, og så fortsetter en å gruble på det uten å faktisk gjøre noen reelle endringer, og da endrer naturligvis ikke noe seg. 

Anonymkode: e25f4...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilke punkter har du dårlig selvtillit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det du ikke takler med å bli eldre?

Anonymkode: 6a9b5...952

Jeg føler at når jeg er så voksen som jeg er så må jeg kunne alt og er mer ansvarlig for ting, på en måte. Vanskelig å forklare. Nå er jeg kommet i en alder der barna blir større og mer selvstendige, jeg føler meg kanskje litt mer overflødig? Det er vemodig, Og mange rundt oss skiller seg. Jeg er vel ikke så god på selve livet og alt det innebærer. 
Jwg har også hatt samme jobben i mange år og føler meg trygg men det er ikke noe mestring eller ting å vokse etter . 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trener du? Trening gjør underverker både fysisk og psykisk  :) 

Anonymkode: bd21b...dbc

Trener periodevis, må bli flinkere å holde kontinuitet for det er bra for psyken, virkelig :) 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er mange ting en kan gjøre for å få bedre selvtillit. 

Først av alt, hva tror DU at du trenger? 

Det er veldig vanlig å skrive et slikt innlegg, og så får en praktiske eller støttende tips, og så fortsetter en å gruble på det uten å faktisk gjøre noen reelle endringer, og da endrer naturligvis ikke noe seg. 

Anonymkode: e25f4...67f

Jeg tror jeg trenger å ha noe å mestre.. livet er blitt veldig autopilot og jeg føler meg litt usynlig i hverdagen. 

Meowmere skrev (53 minutter siden):

På hvilke punkter har du dårlig selvtillit?

Det sosiale kanskje. Føler meg liten og usynlig på en måte. 
 

ts

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg trenger å ha noe å mestre.. livet er blitt veldig autopilot og jeg føler meg litt usynlig i hverdagen. 

ts

Anonymkode: 4e5a2...1cb

Kult, du har jo svarene selv! :D 

Jeg hadde mange forskjellige tips på lager, men nå ser jeg jo at du faktisk vet hva du selv trenger. Og det du sier du trenger gir fullstendig mening. En av tingene jeg skulle foreslå var nettopp det å skaffe seg mestringsopplevelser. Å få bedre selvfølelse og selvbilde kan handle om å avlære skam, bli glad i seg selv og lignende, men når det handler om selvtillit, tillit til at en får ting til og kan mestre livet, så handler det faktisk om helt praktiske greier. Å vise seg selv at en kan sette seg mål og få ting til. Vise seg nettopp tilliten verdig. 

Neste steg høres jo da ut som det er å finne ut hvilke ting som du er indre motivert til å få til litt bedre. Jeg gikk på noen smeller der jeg forsøkte å bli bedre på alt det jeg følte jeg BURDE bli bedre på, men det ga meg mer mistillit til meg selv, fordi jeg følte jeg bare levde etter andres pipe og nettopp ikke kunne stole på at jeg var god nok som jeg var, og det var greit med feil og mangler og jeg kan faktisk velge å utforske et område så unyttig som FARGELEGGING, høhø, eller zumba. For meg hadde det mye å si, da jeg heller valgte ut fra hva jeg ville, ikke hva jeg følte jeg burde. 

Lykke til! 

Anonymkode: e25f4...67f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...