Gå til innhold

Sterilisering og en ny verden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (41) og mannen (40) har tre barn sammen (9-15) og har vært sammen i 20 år. I en hektisk småbarnsperiode og med hormonprevensjon, har ikke lysten eller overskuddet vært på topp i perioder.

I januar i år steriliserte mannen seg etter eget ønske. Jeg var skeptisk og hadde holdt tilbake noen år mtp (sjeldne) bivirkninger i etterkant, men du verden for en effekt 😅 Nå vi sex hver dag noen uker, spontansex  (som sjelden skjedde før) og forholdet og nærheten er helt anderledes. Det er så deilig å slippe hormoner/kondom og bare gjøre det kroppen ønsker. Føler vi har fått en ny vår sammen 🥰

Noen flere som har opplevd dette etter sterilisering?

Anonymkode: fb2fb...a02

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å høre. Jeg har kobberspiral, så vi slipper både kondom, hormoner og sterilisering. 

"Våren" kom da barna begynte å bli mer selvgående og det var mindre utmattende å være foreldre. 

Anonymkode: 8cfff...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, har det helt likt. Da vi fikk vårt tredje barn på slutten av året i fjor bestemte mannen seg for å sterilisere seg. Startet derfor ikke opp på pillen igjen etter fødsel. Etter det har vi hatt et så mye bedre sexliv. Mistenker at det er P-pillene som har gjort at lysten har vært veldig fraværende i kombinasjon med mye stress på grunn av studier og fulltidsjobb. 

Anonymkode: ae381...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 9.01):

Jeg (41) og mannen (40) har tre barn sammen (9-15) og har vært sammen i 20 år. I en hektisk småbarnsperiode og med hormonprevensjon, har ikke lysten eller overskuddet vært på topp i perioder.

I januar i år steriliserte mannen seg etter eget ønske. Jeg var skeptisk og hadde holdt tilbake noen år mtp (sjeldne) bivirkninger i etterkant, men du verden for en effekt 😅 Nå vi sex hver dag noen uker, spontansex  (som sjelden skjedde før) og forholdet og nærheten er helt anderledes. Det er så deilig å slippe hormoner/kondom og bare gjøre det kroppen ønsker. Føler vi har fått en ny vår sammen 🥰

Noen flere som har opplevd dette etter sterilisering?

Anonymkode: fb2fb...a02

Det er deilig med steriliseringen av mannen ja! Slippe å tenke på alle hormonene jeg ikke tåler og kondomer. Spontant og deilig!

Anonymkode: 7281e...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min steriliserte seg etter vårt tredje barn for 14 år siden. Det har vært så deilig å ikke tenke på faren for graviditet og prevensjon. Har lett blitt gravid selv på prevensjon. Har tatt to aborter og unngikk sex når jeg visste jeg hadde eggløsning. Såå deilig å ikke ofre det en tanke lenger!

Anonymkode: 749de...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 år siden mannen steriliserte seg her. Han gjorde det når vi var ung. Så det har gitt seg her for å si det slik. Men ble en helt annet når barna flytta. Sex hele tiden og når vi har lyst. Er bare å si. Er litt kåt jeg. Og da kjører vi på. Men når barna var hjemme så måtte man vente og da var lysten bort og sliten. 

Anonymkode: ccedf...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde det etter å ha fått tredjemann!😊

Helt nydelig!🥰

Anonymkode: f50a8...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann og steriliserte meg etter 3dje barnet. Er nå 48år. Sikkert 12år siden. 5000 på volvat, tok en uke etter første telefon.  Ikke noe ubehag etter inngrep.

Kåt som fy og kan komme uendelig ganger på en dag. Før fikk jeg ballespreng ved mange orgasmer, nå er det mindre vondt å komme mange ganger daglig. 

Utrolig deilig. Mye bedre. Slapper mer av. Mindre lukt og av penis. Mer spontan sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen steriliserte seg etter vårt 4. barn for 2 år siden. Halleluja!! sexlysta har aldri vært et problem da hehe. Men må slipper vi å tenke på at det skulle blitt enda fler barn 😂🥳

Anonymkode: 97fdc...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min steriliserte seg da han var 45, vi har ikke barn sammen og jeg ble dårlig av hormoner. 

Bortsett fra en nedgangsperiode i min verste overgangsalder, puler vi som kaniner nå :) 

Anonymkode: ac6df...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar frykten for å bli gravid ut av settingen, så er det mange kvinner som kaster alle hemninger. Spesielt unge jenter. 

Anonymkode: 6e0e9...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt samme erfaring!! Bare sykt kjipt han ikke gjorde det 10 år før 🙈 Vi tar igjen det tapte nå kan du si.. vi er også 40. Tre unger fra 11-15 år. Tror også p-pillene og kondom drepte mye av lyst og spontanitet. 

Anonymkode: 425a1...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 15.09):

Vi gjorde det etter å ha fått tredjemann!😊

Helt nydelig!🥰

Anonymkode: f50a8...dd7

Nydelig å kunne sprute hvor man vil, uten konsekvenser. ❤️

Anonymkode: 8548e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nydelig å kunne sprute hvor man vil, uten konsekvenser. ❤️

Anonymkode: 8548e...f1f

Ja det er vel det som ofte blir utfordringen… at man velger å sprute over alt.. Ikke en mann jeg kjenner som har sterilisert seg som ikke har endt opp med å bli tatt i utroskap etterpå. Tror nok også det er frykten for barn utenfor ekteskapet som har holdt mange av disse på matta helt til det «problemet» løste seg..

Anonymkode: e331c...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja det er vel det som ofte blir utfordringen… at man velger å sprute over alt.. Ikke en mann jeg kjenner som har sterilisert seg som ikke har endt opp med å bli tatt i utroskap etterpå. Tror nok også det er frykten for barn utenfor ekteskapet som har holdt mange av disse på matta helt til det «problemet» løste seg..

Anonymkode: e331c...2be

Tullprat. Utroskap skjer uavhengig av sterilisering eller ikke. 

Anonymkode: e80f2...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en irrasjonell frykt for sterilisering.

Jeg bruker lett kondom eller avstår fra samleie i stedet…lett😅

Anonymkode: 619be...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har en irrasjonell frykt for sterilisering.

Jeg bruker lett kondom eller avstår fra samleie i stedet…lett😅

Anonymkode: 619be...289

Hva frykter du? Jeg er sterilisert selv, funket veldig greit. Ingen forskjell før og etter, litt ømt etter inngrepet i noen uker. 
Men, det er jo en viss risiko med alle inngrep.

Anonymkode: e80f2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva frykter du? 

Anonymkode: e80f2...b86

Vedvarende eller tilbakevendende hematom, infeksjon og post-vasektomi smertesyndrom.

Jeg syntes ikke det er verdt det.

Men supert at det er en så tilgjengelig mulighet for de som ønsker👍🏻

Anonymkode: 619be...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mao gjort undersøkelser, hvor ofte skjer dette?

Anonymkode: e80f2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et godt sexliv før jeg ble sterilisert, men fint å kunne gjøre det uten å ha hormoner i kroppen. 

Anonymkode: af4c5...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...