Gå til innhold

Har du stått fast i en heis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell om hva som skjedde da heisen stoppet! Hvor var du, hvordan reagerte du og hvor lang tid tok det før den var i gang igjen?

Anonymkode: 281bd...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis aldri opplevd. Har heldigvis ikke klaustrofobi. Har tatt et samlingsbasert studie de 3 siste årene og vært en uke på hotell hver måned. Bruker å ta meg en røyk av og til om morgenen før dusj. En morgen gikk jeg ikke på do og tisset før jeg gikk ned, og det tok laaang tid å vente på heisen. Da bestemte jeg meg for ALDRI mer å gå inn i en heis om jeg er tissetrengt, for den KAN jo stoppe, og kan hende tar det en tid før de da får meg ut. En kollega av meg satt 4 timer i en stoppet heis før huk kom ut. Dette er ca 15 år siden så vet ikke hvordan det er i dag, kommer kanskje an på hvilken heis. Har ikke klaustrofobi, men vet jo ikke hvordan det ville være å sitte innestengt i en heis i flere timer. Kan hende ville jeg fått panikk etterhvert. Da skal de ihvertfall slippe å finne meg BÅDE i panisk tilstand OG utpisset sittende i egen urin ihvertfall… 

Så gå aldri inn i en heis tissetrengt. Eller sett deg i bilen tissetrengt. Har 5 min å kjøre til jobb, og den ene gangen jeg var tissetrengt og bare skulle forte meg hjem var vegen stengt i 2 timer. Omkjøring hadde vært mulig, men grunnet vinter, glatt bakke og lite plass mellom bilene i køa så turde jeg ikke snu midt på veien akkurat da. Så ble stående, og holdt på å tisse på meg i bilsetet… 🤣 

 

Anonymkode: b76d5...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i et helt nytt bygg. Jeg og en kollega skulle i et møte i øverste etasje. Min kollega har klaustrofobi og ønsket å ta trappene. Men vi var sent ute, så jeg overtalte henne til å ta heisen. 

Så stoppet heisen mellom to etasjer. Min kollega fikk fullstendig panikk. Hun hylte, skrek og hamret på veggene. Jeg prøvde å berolige henne, men nådde ikke inn. Jeg vet ikke hvor lang tid det tok før vi kom oss ut, men det føltes som timer. 

Dette er flere år siden og jeg har fortsatt dårlig samvittighet over at jeg overtalte henne til å ta den heisen. Etter det har jeg aldri forsøkt å overtale noen til å gjøre noe de ikke har lyst til.
 

Anonymkode: 8ac08...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell i Polen for mange år siden. Heisen stoppet mellom to etasjer. Trykket på alarmknappen, og heisen var i gang igjen etter 5 minutter. Vi var tre stykker i heisen, og ingen av oss fikk panikk eller er redde for å ta heis i ettertid.

Anonymkode: e35ff...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stod fast alene i bortimot to timer i heisen i bygården jeg selv bor i. Ble stående mellom andre og tredje etasje. Fikk kontakt med omverdenen etter ti minutter eller noe sånt, så tok det cirka en halvtime til før det dukket opp noen. Deretter tok det en drøy time med forberedelser og reparasjoner før den trygt kunne fires ned et hakk. Overrasket meg litt at det ikke kunne gjøres med en gang, og de er vel altfor godt sikret til å kunne deise i bakken uansett. men dette er ikke mitt fag. 

Tok det helt rolig, det var mer irriterende enn skremmende (og igrunn ikke så voldsomt irriterende heller). Ikke fordi jeg er så himla tøff, jeg bare er født uten antydning til klaustrofobi. Har også inntrykk av at høydeskrekk plutselig kicker inn hos en del fordi de er redde for å falle, at de blir gradvis mer bevisste på høyden, og høydeskrekk har jeg heller ikke noe av. Hjalp sikkert også litt at jeg var hjemme.

Det var jo lange to timer, selvfølgelig, men aldri noe urolig. Tok samme heis igjen så snart den åpnet og har aldri kjent noe på dette hverken i den heisen eller andre heiser.

Anonymkode: 2409b...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stående fast på jobb for noen år siden. Gikk helt fint. Litt varmt. Tok ca en halvtime før jeg var ute. Ingen stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisen stoppet på skolen. 18 stk hadde skvist seg inn med ryggsekker og gymbager i en heis for max 13 personer 🤦‍♀️ Videregående, så det var jo 18 fullvoksne kropper også. 

Jeg har klaus, men prøvde å bare stå rolig. Fnisete høns rundt meg begynte å tulle, skulle puste etter tur i sprekken på døren f.eks (luften ble merkbart dårligere der på de 15-20 minuttene vi måtte vente på hjelp), men det var ikke friskere luft der ettersom det var doble dører. Førte bare til at tilstanden i heisen ble raskt verre og min klaus gjorde at jeg eksploderte 😅 Tok for meg en etter en, ba dem stå i ro, holde kjeft og vente på hjelp uten mer styr. Jeg var ny på skolen, kjente kun den ene som sto inni der og var så flau når vi endelig kom oss ut at jeg nesten gravde meg hull i fortauet 😂

Tar heisen noen steder, men liker det ikke, og tok f.eks. konsekvent trappene opp til 10 etasje, totalt 20 trappeavsatser med 9 trinn hver, når vi var på hotell i Polen og jeg syntes heisen dirret litt første gang vi tok den 😅 Gratis trim 😂

Anonymkode: 0daef...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et hotell i roma. Heisen stoppet plutselig. Ringte de jeg var med som tok trappa, som ga beskjed videre til resepsjonisten. Det tok 2 minutter så startet den igjen. Vet ikke hva som var greia. Ble litt skjelven den korte tida.

Anonymkode: 92356...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi var en gjeng forfriskede damer i heisen på det som het SAS Royal hotel i København sentrum da en omfangsrik amerikaner trengte seg inn i heisen på vei ned. Den gikk ca en meter før den stoppet. Vi trykket alarmknappen, men det var lørdag kveld og heismontører har vel og helgefri. Det tok ca 40 min før de fikk oss ut. Det var så trangt at vi ikke kunne sette oss ned på gulvet. Heldigvis brøt det ikke ut panikk, men amerikaneren svettet sterkt og strevde tydelig med å beholde roen. Vi sang drikkeviser for å lette på stemningen uten at jeg tror det beroliget ham. Tiden gikk i alle fall fortere med litt allsang…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at heisen stoppa og heisen falt en meter eller noe rundt der, så gikk den opp til riktig Etg. Var ganske skjelven. Vi som sto inni heisen mista selvsagt balansen, var ikke forberedt.

Anonymkode: 505d7...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat opplevde noen ganger at heisen har stoppet mellom to etasjer. Trykket på alarmknappen. Heisen var i gang igjen i løpet av 3-5 minutter. En gang tok det 10 minutter. Det var ved et hotell i et middelhavsland på 90-tallet. 

Har ikke opplevd heisstopp de siste 15 årene.

Anonymkode: 2420c...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...