Gå til innhold

Når begynte ny-kjæresten å føles like nær som eksen var?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har truffet en mann i 3 mnd. Er ikke kjærester ennå, men tipper vi kommer til å definere oss som det snart. Vi har begge barn, jeg 100%, så det har jo begrenset muligheten for å tilbringe veldig mye tid sammen. Vi har kun hatt typ 6 overnattinger med hverandre ila 3 mnd. Men mange korte dater, daglig (mye) kontakt på tekst osv. 

Men jeg kjenner fortsatt at han ikke er like nær og fortrolig som jeg var med eksen. Eksen føltes som mitt hjem, og jeg var meg selv 100% med ham. Ganske tidlig følte jeg meg veldig avslappet med ham. 

Med ny-kjæresten føler jeg meg ikke sånn 100% avslappet ennå. Jeg håper det kommer, og vi skal på en liten ferie sammen snart. Han er en virkelig fin fyr, men jeg føler at jeg ikke kjenner ham helt ennå. Men jeg føler meg veldig trygg rundt ham, og han er veldig forutsigbar og gir meg alt jeg trenger på en måte. 

Men når kan man forvente å være sånn 100% avslappet, føle seg hjemme og trygg med en ny kjæreste?

Anonymkode: 41ca6...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar jo mer enn 3 mnd å bli kjent med en person. Tenker man kjenner hverandre og er hundre prosent trygge på hverandre etter et år eller to, iallefall. 

Anonymkode: 1915e...a9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok vel kanskje et par dager fra jeg traff ham på første date. Min samboer sier det samme. Vi har alltid følt en spesiell nærhet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har kun hatt korte dager og 6 overnattinger. Det er ikke noe rart dere ikke kjenner hverandre så godt at du er like fortrolig og nær som eksen. 
 

Jeg har hatt ny kjæreste i 2 år som jeg elsker og er trygg på. Vi bor også sammen nå. Men jeg er enda ikke heeelt der jeg var med eksen. Vet ikke om det er fordi man får noen sperrer ettet et vondt brudd, eller det er fordi jeg hadde «helt liv med eksen» og det bare tar tid. Vi var jo sammen i 12 år, fikk barn,,gikk gjennom livet i tykt og tynt med studie, småbarnfasen flere ganger, familiekriser, sykdom, familie og venneturrr

Anonymkode: bea7e...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har aldri eksen vert i nærheten av å være så nær som mim nye mann er.

Anonymkode: e2758...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd? Og dere er ikke kjærester en gang? Du har allerede barn?

Anonymkode: bbbd9...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har truffet en mann i 3 mnd. Er ikke kjærester ennå, men tipper vi kommer til å definere oss som det snart. Vi har begge barn, jeg 100%, så det har jo begrenset muligheten for å tilbringe veldig mye tid sammen. Vi har kun hatt typ 6 overnattinger med hverandre ila 3 mnd. Men mange korte dater, daglig (mye) kontakt på tekst osv. 

Men jeg kjenner fortsatt at han ikke er like nær og fortrolig som jeg var med eksen. Eksen føltes som mitt hjem, og jeg var meg selv 100% med ham. Ganske tidlig følte jeg meg veldig avslappet med ham. 

Med ny-kjæresten føler jeg meg ikke sånn 100% avslappet ennå. Jeg håper det kommer, og vi skal på en liten ferie sammen snart. Han er en virkelig fin fyr, men jeg føler at jeg ikke kjenner ham helt ennå. Men jeg føler meg veldig trygg rundt ham, og han er veldig forutsigbar og gir meg alt jeg trenger på en måte. 

Men når kan man forvente å være sånn 100% avslappet, føle seg hjemme og trygg med en ny kjæreste?

Anonymkode: 41ca6...5b5

Ikke heng deg sånn opp i dette. Det kommer når det kommer. Men ferier sammen er en god start. Klarer dere å bo tett i utlandet sammen med god kjemi og uten å være for usikre eller uenige, så er veien kort til å føle seg ‘hjemme sammen med🙂 

Anonymkode: f4b56...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg aldri hjemme med eks. Var komfortabel med meg selv da.

Med kjæresten følte jeg meg hjemme på noen uker. Og vi kan begge være helt oss selv❤️

7 mnd senere er barn introdusert, vi skal på ferie sammen og planlegger fremtiden sammen.

Det sa bare klikk med oss. Aldri opplevd det på den måten før.

Anonymkode: 3f502...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen år.

Anonymkode: 884e2...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (8 timer siden):

Det tok vel kanskje et par dager fra jeg traff ham på første date. Min samboer sier det samme. Vi har alltid følt en spesiell nærhet.

Ja, men dere var vel i vonde, voldelige forhold før? Ts sier at eksen var hennes hjem i positiv forstand, og spør når den samme følelsen kan komme med ny kjæreste. 

Anonymkode: 884e2...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (9 timer siden):

Det tok vel kanskje et par dager fra jeg traff ham på første date. Min samboer sier det samme. Vi har alltid følt en spesiell nærhet.

Du var gift med en ekstremt voldelig mann, så skjønner ikke hvorfor du svarer på dette 

Anonymkode: bbbd9...4b7

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har truffet en mann i 3 mnd. Er ikke kjærester ennå, men tipper vi kommer til å definere oss som det snart. Vi har begge barn, jeg 100%, så det har jo begrenset muligheten for å tilbringe veldig mye tid sammen. Vi har kun hatt typ 6 overnattinger med hverandre ila 3 mnd. Men mange korte dater, daglig (mye) kontakt på tekst osv. 

Men jeg kjenner fortsatt at han ikke er like nær og fortrolig som jeg var med eksen. Eksen føltes som mitt hjem, og jeg var meg selv 100% med ham. Ganske tidlig følte jeg meg veldig avslappet med ham. 

Med ny-kjæresten føler jeg meg ikke sånn 100% avslappet ennå. Jeg håper det kommer, og vi skal på en liten ferie sammen snart. Han er en virkelig fin fyr, men jeg føler at jeg ikke kjenner ham helt ennå. Men jeg føler meg veldig trygg rundt ham, og han er veldig forutsigbar og gir meg alt jeg trenger på en måte. 

Men når kan man forvente å være sånn 100% avslappet, føle seg hjemme og trygg med en ny kjæreste?

Anonymkode: 41ca6...5b5

Fra første sekund😂

Han var mannen i mitt liv.

De andre var psykisk voldelige og han ene overgriper/pedofil. Hyggelig men sant. Dessverre.

Han jeg har nå er virkelig bare god😭💝 

Anonymkode: 5da57...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fra første sekund😂

Han var mannen i mitt liv.

De andre var psykisk voldelige og han ene overgriper/pedofil. Hyggelig men sant. Dessverre.

Han jeg har nå er virkelig bare god😭💝 

Anonymkode: 5da57...2b5

Ja det føler du nå etter kun 3 mnd og det gjorde du også med de andre som var voldelig. Kan si deg en ting jeg fikk en ekkel magefølelse her pga min eks et også utad helt fantastisk, men han er ikke snill. Han er ego og skal bestemme alt. Så lenge man ikke forventer noe av han er han super. Ikke for å drepe gleden din men tenk deg om denne gangen. Ikke hopp inn i noe så fort å hold barna borte før du er helt sikker på at det er en bra mann som du ønsker satse på. Min eks har mange narsisistiske trekk og de så jeg ikke før det var for sent.  Man kjenner som sagt ingen etter så kort tid og seff er han fantastisk nå i starten. Eksen min prioterte meg i starten. Ette hvert som tiden gikk var det kun jobben som ble oriotert og hans ting! Lykke til.

Anonymkode: 41ce7...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du var gift med en ekstremt voldelig mann, så skjønner ikke hvorfor du svarer på dette 

Anonymkode: bbbd9...4b7

Jeg var sammen men annen mann i 8 år ETTER det voldelige ekteskapet. Tydelig at du ikke vet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, men dere var vel i vonde, voldelige forhold før? Ts sier at eksen var hennes hjem i positiv forstand, og spør når den samme følelsen kan komme med ny kjæreste. 

Anonymkode: 884e2...c40

Jeg var i et ikke-voldelig forhold før jeg traff min samboer. I 8 år faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år og et barn er jeg enda ikke der, selv om jeg/vi har det utrolig fint, trygt, åpent og nært. 

Med exen var det noe annet, vi var utrolig nære og det var et annet nivå av nærhet og intimitet jeg ikke tror jeg kommer til å oppleve med noen andre igjen. Men nei, jeg savner han ikke selv om det var unikt.

Anonymkode: 857b0...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok ca 1 dag, men var ikke sammen med eksen lenge, under et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (12 timer siden):

Jeg var i et ikke-voldelig forhold før jeg traff min samboer. I 8 år faktisk.

Et forhold der du følte deg hjemme hos kjæresten, slik ts har opplevd? 

Anonymkode: 884e2...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et forhold der du følte deg hjemme hos kjæresten, slik ts har opplevd? 

Anonymkode: 884e2...c40

Selvfølgelig, ellers hadde vi ikke vært sammen i åtte år. Vi var samboere omtrent like lenge, eide leilighet og prøvde å få barn i mange år. Vi var også forlovet før vi valgte å gå hvert til vårt. Vi skilte lag som venner, og har et greit forhold i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...