Gå til innhold

Å ønske den andre godt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter med en følelse av at kjæresten min egentlig ikke elsker meg for den heg er, og ønsker seg at jeg skal få oppleve det jeg synes er gøy, eller bryr seg om hva jeg synes er gøy/har lyst til å oppleve. Eksempel;

Han vet jeg elsker karaoke og å «showe» litt. Dans og musikk ligger liksom i sjela mi. Dette har jeg gitt uttrykk for stadig vekk gjennom forholdet. Jeg får gåsehud for eksempel av en god konsert opplevelse. Vi var på humor overoslo, og de inviterer 20 stk. opp på scenen for å være med å lage liv. Jeg sier «jeg går» og jeg spør halvveis om tillatelse, for han har mye meninger om hva jeg gjør og ikke gjør, og kan bli flau over meg hvis jeg er «litt mye» i ett rom. Og han svarer «neinei, det er ikke noe vits i.» «se der, det blir fullt nå snart uansett.» «neinei, det blir bomtur» imens jeg sier flere ganger, nei, jeg vil gå, kan jeg gå? Også bare går jeg for jeg driter i om det blir bomtur eller ikke. Uansett hva som skjedde etterpå er uviktig, men nå i etterkant blir jeg litt sånn, hva faen? Hvor er engasjementet for meg og det jeg synes er gøy? Som han VET ville gi meg glede hvis det ble noe av. Jeg blir så skuffa og føler jeg ser det mer og mer, at han bryr seg så lite om hva som hadde gledet meg, og virker mer redd for at noe skal dra meg vekk fra han. Han vil liksom at vi skal utvikle oss sammen, at jeg skal bli med på det han vil, og at vi skal utvikle oss i den retningen sammen. Det er jo kanskje romantisk, men kanskje mer kontrollerende føler jeg på nå. Hva tenker dere om dette? Skal ikke kjæresten si; herregud, skal du? Ja! Så kult! Kom igjen, løp da! Elsker deg!!..

Anonymkode: a2ee5...a77

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei,

Jeg sitter med en følelse av at kjæresten min egentlig ikke elsker meg for den heg er, og ønsker seg at jeg skal få oppleve det jeg synes er gøy, eller bryr seg om hva jeg synes er gøy/har lyst til å oppleve. Eksempel;

Han vet jeg elsker karaoke og å «showe» litt. Dans og musikk ligger liksom i sjela mi. Dette har jeg gitt uttrykk for stadig vekk gjennom forholdet. Jeg får gåsehud for eksempel av en god konsert opplevelse. Vi var på humor overoslo, og de inviterer 20 stk. opp på scenen for å være med å lage liv. Jeg sier «jeg går» og jeg spør halvveis om tillatelse, for han har mye meninger om hva jeg gjør og ikke gjør, og kan bli flau over meg hvis jeg er «litt mye» i ett rom. Og han svarer «neinei, det er ikke noe vits i.» «se der, det blir fullt nå snart uansett.» «neinei, det blir bomtur» imens jeg sier flere ganger, nei, jeg vil gå, kan jeg gå? Også bare går jeg for jeg driter i om det blir bomtur eller ikke. Uansett hva som skjedde etterpå er uviktig, men nå i etterkant blir jeg litt sånn, hva faen? Hvor er engasjementet for meg og det jeg synes er gøy? Som han VET ville gi meg glede hvis det ble noe av. Jeg blir så skuffa og føler jeg ser det mer og mer, at han bryr seg så lite om hva som hadde gledet meg, og virker mer redd for at noe skal dra meg vekk fra han. Han vil liksom at vi skal utvikle oss sammen, at jeg skal bli med på det han vil, og at vi skal utvikle oss i den retningen sammen. Det er jo kanskje romantisk, men kanskje mer kontrollerende føler jeg på nå. Hva tenker dere om dette? Skal ikke kjæresten si; herregud, skal du? Ja! Så kult! Kom igjen, løp da! Elsker deg!!..

Anonymkode: a2ee5...a77

Hm enig med deg at en skal ønske hverandre alt godt når en er sammen ja. Om en ikke gjør det så er det ikke verdt det. 

Anonymkode: 1eee7...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres veldig fasadepreget ut, og har en smal ide om hva som er den riktige måten å være på. Jeg er mann, og noe av det beste jeg ser er at de jeg er glad i har det bra og nyter livet. Klart du skal opp på scenen, klart du skal showe, og han har å akseptere det

Anonymkode: 27468...922

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

de inviterer 20 stk. opp på scenen for å være med å lage liv. Jeg sier «jeg går» og jeg spør halvveis om tillatelse, for han har mye meninger om hva jeg gjør og ikke gjør, og kan bli flau over meg hvis jeg er «litt mye» i ett rom. Og han svarer «neinei, det er ikke noe vits i.» «se der, det blir fullt nå snart uansett.» [..]

Skal ikke kjæresten si; herregud, skal du? Ja! Så kult! Kom igjen, løp da! Elsker deg!!..

Anonymkode: a2ee5...a77

Jo, det skal han! Det høres ut som du er sammen med hun jeg prøvde å bli sammen med. Og jeg prøvde for lenge.

Kom deg vekk. I tide.

Endret av carlberner1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lei meg av å høre det. Jeg er nok mye mer «showete» enn mannen min, men han ler nå hjertelig og ser på meg med varme øyne når jeg gjør det, og oppfordrer meg gjerne til å delta på ting selv om han ikke tør/har lyst til det/vil ha så mye oppmerksomhet.

 

Anonymkode: b6702...a7f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...