Gå til innhold

Dere som har reist mye


Tingtang

Anbefalte innlegg

Hvilke sider er best og  bruke?

Vi vil 2 uker til varmere strøk i julen, 2 uker, all inclusive. 

Har aldri reist sånn før så går oss litt bort i jungelen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi som reiser mye drar ikke på all inclusive 😅

Anonymkode: 27d20...2d1

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller fly direkte hos flyselskapene. Hotell bestiller jeg hos hotels.com

Anonymkode: 7eda6...98a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor jeg skal. Sjekker alltid om det er noen bra restplass tilbud. Fant oftere gode tilbud før korona enn nå.

Ender som regel opp med å bestille fly direkte fra det flyselskapet som tilbyr gode priser og avganger til gitt destinasjon. Før brukte jeg Airbnb til overnatting men etter noen overnattinger hvor jeg fikk en lang liste over husregler, oppgaver og krav har jeg gått over til å bruke booking. 

All inklusive er ikke for meg da jeg ønsker å se mer enn et hotell kompleks. Synes det er greit med inkludert frokost.

Anonymkode: 4dfe2...4e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyscanner og airbnb

Anonymkode: be683...0cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får oversikt over fly på Skyscanner og bestiller direkte med flyselskapene. Overnatting på booking.com (men dobbeltsjekker om det er billigere direkte med hotellet) eller airbnb.

Anonymkode: 27d20...2d1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi som reiser mye drar ikke på all inclusive 😅

Anonymkode: 27d20...2d1

Har besøkt rundt 40 land, og er helt enig, med unntak av på Maldivene!

Anonymkode: f6d63...579

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingtang skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke all inclusive?

Finnes det noe mer kjedelig på ferie enn å spise alle måltider på samme sted? 

Anonymkode: 7f6f0...831

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tingtang said:

Hvorfor ikke all inclusive?

Fordi det er typisk store hotellresorter og jeg bor ikke på det og så reiser jeg for å oppleve så mye som mulig, ikke være på samme sted hele tiden. 

Anonymkode: 98594...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er typisk store hotellresorter og jeg bor ikke på det og så reiser jeg for å oppleve så mye som mulig, ikke være på samme sted hele tiden. 

Anonymkode: 98594...af8

Du elsker vel å utforske på egenhånd og.

Anonymkode: 9594e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer slik det står tidligere i tråden. Jeg har ca 10 utenlandsturer i året. Men har ikke bodd på all inclusive på veldig mange år. 

Kunne gjort det for 3-4 dager for å oppleve en plass der man er avhengig av dette for å spise/drikke på en ok måte, Maldivene som nevnt er et eksempel på det. Men kunne aldri vært der i 2 uker uansett hvor luksuriøst det er. 

Anonymkode: 9ca06...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på sider. 

Vet jeg hvor jeg skal reise, og når; Skyscanner for å finne best rute

Er jeg åpen; klikker meg inn på selskapene som har mange avganger her jeg bor, og scroller lavprisoversiktene. 

Hotell; booking.com, har aldri opplevd tull med dem

Airbnb om jeg vurderer at det er best gitt hva slags reise det er, og hvor. 

Leiebil; søker opp hva som er best + jeg har avtale med på flyplassen jeg lander på, pleier være Goldcar, Europcar eller Hertz

Anonymkode: 9ca06...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, jeg tror du overkompliserer dette. Alle de standard pakkereiseselgerne tilbyr det du er ute etter. Du kan søke på sidene deres på tidsrom, standard, destinasjon osv. gjør du dette så finner du mange alternativer som du kan sammenligne og velge det som passer deg best.

All inclusive kan være litt kjedelig men kan også være veldig deilig om alt man vil er å slappe av i varmere klima.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å være å være en motvekt: joda, noen av oss som reiser mye bor også på all inclusive i blant! 

Noen ganger er all inclusive akkurat det man er på jakt etter. Eller halvpensjon. Eller bare frokost. Og noen ganger bor man i telt. Noen ganger i hengekøye. Og noen ganger sover man på en benk på en togstasjon i Verona, Italia, den ene natten, og på 5-stjerners hotell i Venezia natten etter. Det ene utelukker ikke det andre. Man kan helt fint oppleve mye og ha en flott tur selv om man bor på et hotell med all inclusive! 

Forbannede reisesnobberi…

Gjør det enkelt for deg selv TS, sjekk ving og tui og Apollo. I julen er kanskje Tenerife eller gran canaria er veldig trygge valg hvis dere ikke vil reise så lenge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller fly direkte hos flyselskaper, og leilighet via booking.com.

Bor aldri på større hoteller utenom storby-langhelg.

Anonymkode: 9f24d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så mange herlige steder å besøke-

Anonymkode: fc562...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ginny said:

Og bare for å være å være en motvekt: joda, noen av oss som reiser mye bor også på all inclusive i blant! 

Noen ganger er all inclusive akkurat det man er på jakt etter. Eller halvpensjon. Eller bare frokost. Og noen ganger bor man i telt. Noen ganger i hengekøye. Og noen ganger sover man på en benk på en togstasjon i Verona, Italia, den ene natten, og på 5-stjerners hotell i Venezia natten etter. Det ene utelukker ikke det andre. Man kan helt fint oppleve mye og ha en flott tur selv om man bor på et hotell med all inclusive! 

Forbannede reisesnobberi…

Gjør det enkelt for deg selv TS, sjekk ving og tui og Apollo. I julen er kanskje Tenerife eller gran canaria er veldig trygge valg hvis dere ikke vil reise så lenge. 

Men hva er poenget hvis man likevel ikke skal spise så mye på hotellet? Da betaler man jo «dobbelt» for mat. Jeg har ingen erfaring med charter bortsett fra bekjente sine reiser. 
og hva mener du med reisesnobberi? Fordi man har forskjellige preferanser så er man snobb? Hvorfor er ikke all inclusive snobb da? 

Anonymkode: 98594...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du elsker vel å utforske på egenhånd og.

Anonymkode: 9594e...fcd

??? Var det et spørsmål eller tilegner du meg egenskap uten å kjenne meg? 

Anonymkode: 98594...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det helt umulig for enkelte å bare svare på det som spørres om? 

Følg rådet til Pappi og Ginny, de store reiseoperatørene har masse å velge mellom. Det eneste jeg ville sjekket var hvor langt det er til sentrum og strand og det ser du når du velger hotell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...