AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #21 Skrevet 26. juni 2024 Under svangerskapet la mamma mest på seg med meg, og jeg er også den med mest former. Men har vært tynn også, men har en høyere trivselsvekt enn søsknene mine som kan se noen ta en situp å få grunnlaget for magemuskler for de neste 5 årene 😅 (Satt på spissen, men de er ganske trente uten at jeg vet om de egentlig trener en gang??) Anonymkode: 6a64b...0db
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #22 Skrevet 26. juni 2024 Jeg bmi 50. Fedme Dame sønn bmi 22, trener mye og normalvektig Anonymkode: 7cb7e...fb9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #23 Skrevet 26. juni 2024 Min BMI er 19. Barna mellom 14.5 og 16. De er alle høye, og jeg regner med at vekten øker noe når veksten avtar. Anonymkode: 41208...f0b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #24 Skrevet 26. juni 2024 Vi er normalvektige, alle sammen. Mannen har bmi på 23, ungene på 15. Min er på 25,1, men jeg har veldig mye muskler og en fettprosent i lavere sikte av normalområdet. Anonymkode: 33528...646
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #25 Skrevet 26. juni 2024 Det er totalt unødvendig å regne ut barns BMI så fremt fastlegen ikke har nevnt noe 🙃 Ifht å være i " godt hold " .... så vil jeg nevne at små barns magemuskler vokser sammen etter som de strekker seg. Så det er helt normalt med litt runde mager når de små. Anonymkode: 1aea4...139
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #26 Skrevet 26. juni 2024 Min BMI er 38, barnet er derimot normalvektig, og det skal jeg holde hardt på (på en sunn måte selvsagt) mens jeg jobber hardt med min egen vekt. Anonymkode: 333bd...36a
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #27 Skrevet 26. juni 2024 Min BMI er 23. Har voksne barn hvor en er "normalvektig", den andre er undervektig. Anonymkode: 53064...c23
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #28 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): BMI og kosthold på mor har visst ekstremt mye å si for resten av familien, ifølge forskning. Så jeg lurer på hva deres BMI er og barnas. Anonymkode: c7345...923 Har det falt deg inn at de har ca samme kosthold og gener? Det er ikke nødvendigvis det at "feit mor gir feite barn", men kostholdet som gjorde mora feit gjør også barnet feit fordi barnet har mye av de samme genene. Jeg har ikke barn selv, men i faren min sin slekt er ALLE normalvektige - uten unntak. I moren min sin slekt er så godt som alle overvektige/feite og de få som ikke er det må jobbe HARDT for å være slanke. Foreldrene mine fikk fem barn sammen. De to som ligner på faren vår har vært slanke hele livet og aldri hatt noen problemer med vekta. Vi tre som ligner på mora vår har vært overvektige hele livet, helt til vi endret kosthold. To av oss spiser carnivore og en spiser lavkarbo. De to slanke spiser akkurat hva de vil og spiser godteri og snacks flere ganger i uka. Faren min sin familie er som sagt slanke, men de har mange diverse sykdommer. Og min overvektige mor er mye friskere enn min slanke far. Begge 70 år. Det var hardt for ham å innse. Han trodde han var så sunn fordi han var slank. Jeg har hintet til at han burde spise sunnere i mange år, men han mente at han kunne spise godteri og potetgull nesten hver dag fordi han var jo slank. Anonymkode: d7322...1c2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #29 Skrevet 26. juni 2024 Min høy, alle barna lav Anonymkode: 33d60...d4e
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #30 Skrevet 26. juni 2024 Jeg har BMI på ca. 19. Jeg har utfordringer med at jeg går ned i vekt når jeg er syk eller veldig stresset over litt tid. Både moren og mormoren min har/hadde også BMI på rundt 19, og begge har hatt perioder i livet hvor de har strevd med å spise nok. Vi har hatt ganske så ulikt kosthold. Felles for oss er at vi har ganske lav matlyst, og har lett for å få nedsatt matlyst i perioder. Barna mine er små enda, og BMI vet jeg ikke, men den ene er på 50 persentilen på vekt og lengde og den andre er på 25 persentilen på vekt og lengde. Så vekt samsvarer med lengde, og de er i hvert fall helt normalvektige og ikke i noen ytterkanter. Den yngste ser ut til å ha litt liten matlyst hun også, så lenge det ikke er snakk om visse typer søt mat. Anonymkode: eceff...5dd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #31 Skrevet 26. juni 2024 Jeg er ganske overvektig og har sikkert altfor høy bmi. Barna mine var store ved fødsel, mellom 4300 og 5100. Men så sank de som et spett på kurvene sine. I barneårene var de små og tynne. Nå er det ungdommer. Den ene har blitt noe overvektig, men har en aktiv jobb så er ikke bekymret. De andre er like pappaen og er slanke. Så det stemmer ikke at barn av overvektig mamma må bli overvektige selv. Anonymkode: 2fd1d...886
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #32 Skrevet 26. juni 2024 Min BMI er 26, ungene er normalvektige med barneBMI på 15 og 16. Anonymkode: 59fc5...eb5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #33 Skrevet 26. juni 2024 Min er 26. Selv om jeg er overvektig trener jeg ekstremt mye. Jeg har flat mage, muskulære bein og rumpe, samt markert rygg og skuldre. Har 2 barn. Det ene er overvektig, det andre normalvektig. Jeg jobber ekstremt mye med hn som er overvektig. Vi drar på fjellturer de helgene hn er hos meg, bader og er i mye aktivitet. Jeg skal ikke skylde på far, men barnet går opp i vekt hver gang det er hos far, særlig på ferie. Far har de annen hver helg. Begge barna går mye opp i vekt på ferie hos far, men hn som er normalvektig går det alltid av seg når hn kommer til meg på ferie. Hos far får barna donuts, is, kaker til frokost, chips, mens hos meg får de havregrøt, cottage cheese, smoothie etc. Det ene barnet ble overvektig på ferie hos far i fjor. Før det var barnet i godt hold, men ikke overvektig. På ferie med far i forfjor la barnet på seg 2 kg. I fjor la barnet på seg over 10% av kroppsvekten sin og har dessverre ikke klart å få kg av seg. Hn har heller ikke vokst noe særlig i høyden. Hn har ikke lagt på seg noe mer og det er bra. Jeg sa til far at han ikke får ta med barna på ferie i år så lenge han ikke tar helsen til barna på alvor. Det var han enig i, men han synes det er vanskelig når de maser. Anonymkode: 455ee...83d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #34 Skrevet 26. juni 2024 BMI 40+. Har barn på 9 og 11 år, kan ikke huske hva de veide sist de ble veid og jeg ville aldri regna ut BMI om det ikke var spesiell grunn til det. Eldste er veldig slank, og godt trent. Yngste er dessverre altfor tynn. Det jeg husker er at de ligger et stykke under normalen for vekt i vekstkurven sin, enda høyden er innenfor normalområdet. De følger sin kurve, så ingenting å bekymre seg for selv om de ligger i nedre sjiktet. Jeg var for øvrig også veldig slank, direkte tynn i vekstperioder, og godt trent som barn. Far likeså, og han er den dag i dag normalvektig (vet ikke BMI, men slank og veltrent). Anonymkode: a9217...3fb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #35 Skrevet 26. juni 2024 Min BMI er på 34. Har ikke regnet ut for barna, men de er 185 cm/60 kg (tynn) og 153 cm/39 kg (normal). Anonymkode: aa78a...41e
Malursk Skrevet 26. juni 2024 #36 Skrevet 26. juni 2024 BMI 21,5 på meg, 18 åringen min er vel på 18,5 ca. (190 cm, 70 kg, treningsnarkoman 😅Jeg er lat... , men svært opptatt av kosthold i hverdagen. )
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #37 Skrevet 26. juni 2024 Min er 31,2 barnas er 22,66 16,7 13,89 eldste har en diagnose som gjør at han sliter med å kjenne metthetsfølelse, så han blir fulgt opp av helsetjenesten. De andre to er normalvektige etter st yngste var veldig undervektig en stund. (Ble fulgt opp av ernæringsfysiolog og hadde ønskekost i over et år.) Jeg er overvektig, men spiser normalt med barna. Vi har et sunt kosthold med mye råvarer, men jeg regulerer følelser med mat. (Ikke bra, jeg vet det) Far har fedme. Jeg vet ikke hvor mye han veier, men han er en stor mann. Spiser passer greit med barna, men raider alle skap på natta. Er også en skikkelig jojoslanking, og det er ikke bra. Anonymkode: 00c55...89d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #38 Skrevet 26. juni 2024 Bmi på 26 nå, men har hatt bmi på 43. To barn, begge normalvektige, sunne og slanke hele veien. Bmi på 15, begge to. Anonymkode: 250c0...8cf
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #39 Skrevet 26. juni 2024 Min er 27 og fars 21-22. Barna er undervektige grad 2. Min bmi var på 15 (grad 3 undervekt) frem til jeg var i starten av tyveårene, så regner med at barnas vekt vil normalisere seg med alderen. Anonymkode: 8552b...7ed
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #40 Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min BMI er 22. Min manns er 23. Barna våre som nå er unge voksne, der har den ene en BMI på 18 og den andre en BMI på 30. Sistemann klarte jeg å holde innen normal BMI mens hen bodde hjemme. Dessverre er hen født med ulvehunger (kjenner aldri metthetsfølelse), så vekten eksploderte straks hen flyttet hjemmefra og fikk kontrolle spisingen selv. Anonymkode: b20c4...640 Tips hen om å prøve Wegovy. Det virker ekstremt bra mot ulvehunger hos de aller fleste. Har man BMI over 30 skal man kunne få resept hos fastlegen. Selv har jeg gått ned fra litt over 30 til litt under 27 siden januar. Regner med å være normalvektig før jul. Spiser kanskje 2/3 deler av det jeg gjorde tidligere og orker mer fysisk aktivitet. Anonymkode: 8c711...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå