Gå til innhold

Hadde du blitt såret av dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke et kompliment. 

Anonymkode: a45f5...85b

Nei det oppfatter ikke jeg det som heller, men forstår virkelig ikke hvorfor han sier at det er det. 

Anonymkode: 6502c...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Han har hevet seg mange hakk over deg, og virker å være sammen med deg "på tross", inni hans hode. Det er en usunn kombinasjon for din del. Blir fort en herskete relasjon der han kommer med slike stikk som dette. Virker som han har som intensjon å bryte deg ned og få deg til å føle deg underlegen. 

Dette burde være et rødt flagg for en kvinne. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke blitt såret av det, jeg hadde nok bare sett han som uvitende og arrogant. Så hadde jeg nok også gjort meg selv klar for et brudd, for et forhold hvor det er et krav om lik lønn for et samboerskap, hadde ikke passet for meg og mine verdier. 

Anonymkode: a3e50...5e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Han sa også at jeg kunne finne meg en lastebilsjåfør.

Anonymkode: 6502c...358

Eg kjenner eg ble en smule fornærmet/ arg av den der. Arbeider nå ikkje som lastebilsjåfør, men det der høres ut som en utrolig nedlatende type. Han hadde hatt godt av å jekke seg ned eit par hakk.

Hva er det han er utdannet som, jobber med siden han føler seg så viktig da om eg kan spør?

Eg hadde ikke orket å være med en slik person, men folk kan jo for all del endre seg. Eg ville bedt vedkommende å ryke og reise.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er leder i et stort firma, noe jeg ikke bryr meg om, hva han tjener eller hva han jobber med. Vi har mange ganger pratet om å flytte sammen, å da har han aldri tatt opp dette med at jeg må ha utdannelse og tjene bedre, er først nå nylig han har fortalt meg dette. Vi er begge voksne i 40 årene. Jeg har to tenåringer og han et barn i barneskolealder. 

Anonymkode: 6502c...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Isolert sett ville jeg nok ikke tatt meg så nær av en uheldig kommentar, men i kombinasjon med at han har sagt at han ikke kan bo sammen med deg med mindre du tjener på lik linje med han og at du kan finne deg en lastebilsjåfør, så blir det jo mer tydelig at han ser ned på deg. Det hadde jeg ikke giddet i et forhold. Man skal løfte hverandre opp i et forhold, man skal ikke oppleve at man blir trykt ned.

Anonymkode: 78f42...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han er leder i et stort firma, noe jeg ikke bryr meg om, hva han tjener eller hva han jobber med. Vi har mange ganger pratet om å flytte sammen, å da har han aldri tatt opp dette med at jeg må ha utdannelse og tjene bedre, er først nå nylig han har fortalt meg dette. Vi er begge voksne i 40 årene. Jeg har to tenåringer og han et barn i barneskolealder. 

Anonymkode: 6502c...358

Jeg tenker at han manipulerer og psyker deg ned.

Enten gjør han dette for å bryte deg ned frem til dere flytter sammen, slik at han skal ha full psykisk kontroll på deg.

Eller han gjør det fordi han ikke vil ha på seg å være den som bryter forholdet, men behandler deg som en dritt for at du skal bryte med ham.

Uansett er dette en mann man ikke kan ha det bra sammen med!

Kom deg unna ham, ikke utsett deg selv og dine barn for denne mannen mer, for du vil bli så negativt påvirket av ham at det også vil gå utover dine barn.

Du fortjener en langt bedre mann enn han er!

Anonymkode: bc80a...894

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det oppfatter ikke jeg det som heller, men forstår virkelig ikke hvorfor han sier at det er det. 

Anonymkode: 6502c...358

Fordi han er slem eller dum.

Anonymkode: a45f5...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres jo heller ikke særlig smart ut, da. Har han utdanning selv?

Anonymkode: 0cd52...ac8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

«Eh, takk…? Du er ganske smart til tross for at du valgte 3-5 år uten skikkelig jobb med voksenlønn og like mange år med studielån.»

Hva jobber du med, ts? Er du fornøyd med hvor i livet du er (på vei)?

Anonymkode: a9c5b...079

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en nedlatende kommentar. Han ser ned på deg og tenker at han er sammen med deg «til tross for» lav utdanning. Han mener sikkert at du er heldig som har han. 
 

Han høres lite sjarmerende ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han sa også at jeg kunne finne meg en lastebilsjåfør.

Anonymkode: 6502c...358

Eeehhh.. Okey?! 

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg føler den kommentaren om at jeg burde ta det som et komplimang virker manipulerende på et vis, som om han prøver å fucke opp hodet mitt å tro at jeg er gal eller noe.

Anonymkode: 6502c...358

Det var ei bok som ble gitt ut en gang i tida som tydeligvis handlet om hvordan menn kunne sjekke damer via å kue dem, og ett eksempel var komplimenter som var skjulte fornærmelser. Meningen med å gjøre dette var å skape usikkerhet hos kvinnen, slik at hun ønsker mer bekreftelse fra mannen. (Mener boka het «The game») Bare navnet sier sitt: det er et spill.

Det kjæresten din driver med er basicly emosjonell krenking: han forsøker å styre deg via å minimere din verdi. Det er sjeldent jeg sier dette, fordi jeg synes det er så feil, men: «Dump».

Uansett om han sier dette bevisst for å styre deg (er han selv veldig usikker over noe? Har han noe han «sliter» med? (Høyde/vekt/lite hår/lite attraktiv/micro penis??) - og/eller du har noe han er sjalu over (du er vakker/morsom/karismatisk/attraktiv) - så forklarer det hvorfor han trenger å kue deg for å føle balanse i forholdet. Hvis det ikke er tilfellet, så snakker han sin «sannhet» som er at han genuint synes han er litt bedre enn deg siden du har lavere utdannelse. Alternativt har han en alvorlig sosial diagnose. Narsissist, sosiopat eller lignende.

Uansett så er dette såpass rødt flagg, at:

Dump.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker at han manipulerer og psyker deg ned.

Enten gjør han dette for å bryte deg ned frem til dere flytter sammen, slik at han skal ha full psykisk kontroll på deg.

Eller han gjør det fordi han ikke vil ha på seg å være den som bryter forholdet, men behandler deg som en dritt for at du skal bryte med ham.

Uansett er dette en mann man ikke kan ha det bra sammen med!

Kom deg unna ham, ikke utsett deg selv og dine barn for denne mannen mer, for du vil bli så negativt påvirket av ham at det også vil gå utover dine barn.

Du fortjener en langt bedre mann enn han er!

Anonymkode: bc80a...894

100 prosent enig i denne!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Eh, takk…? Du er ganske smart til tross for at du valgte 3-5 år uten skikkelig jobb med voksenlønn og like mange år med studielån.»

Hva jobber du med, ts? Er du fornøyd med hvor i livet du er (på vei)?

Anonymkode: a9c5b...079

Jeg jobber i omsorgsbolig, å trives med det. Jeg får ting til å gå rundt økonomisk, tilbyr meg alltid å betale for meg om vi gjør noe sammen, har aldri bedt han om penger/gaver eller noe som helst. Får jeg noe setter jeg veldig stor pris på det.

 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

«Eh, takk…? Du er ganske smart til tross for at du valgte 3-5 år uten skikkelig jobb med voksenlønn og like mange år med studielån.»

Hva jobber du med, ts? Er du fornøyd med hvor i livet du er (på vei)?

Anonymkode: a9c5b...079

 

Anonymkode: 6502c...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en lastebilsjåfør som vil bo med deg uavhengig av inntekten din, og ditch den dusten! 

Anonymkode: 2985b...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det VM i å tolke ting på verst mulig måte her på KG?😂

Anonymkode: 333a3...08c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og kjæresten pratet om generelle ting i livet, så sier han plutselig “du er smart til tross for at du ikke har utdannelse” Han har tidligere sagt at vi ikke kan bo sammen med mindre jeg tjener mer på lik linje med han. Hvordan hadde du oppfattet dette. Jeg føler meg jo ikke bra nok for han..

Anonymkode: 6502c...358

Såret, nei, men jeg ville innsett hvor dum han er. Intelligens har ingenting med utdannelse å gjøre. 

Anonymkode: bfd3d...14e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det VM i å tolke ting på verst mulig måte her på KG?😂

Anonymkode: 333a3...08c

Hvordan tolker du det da? Om din bedre halvdel ikke tar deg for den du er, setter premisser til inntekt og utdanning om du er bra nok eller ikke? Hva med å ikke være så forbanna overfladisk og opptatt av fasade? Skal man måle kjærligheten til et annet menneske på bakrund av inntekt og et skriv på at du har en utdanning? 

Anonymkode: 6502c...358

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt såret. Kommentarene sier kun hva slags person han selv er og at man bør holde seg unna. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan tolker du det da? Om din bedre halvdel ikke tar deg for den du er, setter premisser til inntekt og utdanning om du er bra nok eller ikke? Hva med å ikke være så forbanna overfladisk og opptatt av fasade? Skal man måle kjærligheten til et annet menneske på bakrund av inntekt og et skriv på at du har en utdanning? 

Anonymkode: 6502c...358

Men du ER jo dum når du finner deg i at han snakker sånn til deg! Hva gjør du sammen med han egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...