Gå til innhold

Er det " gæmlis" å ha lyd på mobilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Selvfølgelig har jeg på lyd,hvordan ellers skal jeg høre når tlf ringer?

Anonymkode: 8aa61...21e

Jeg ser jo at det ringer. Og hvis jeg ikke ser det så er jeg ikke tilgjengelig.

Anonymkode: d6664...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er gæmlis for noe? Gambling?

Anonymkode: c2c8e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år og er vel dermed å regne som "gæmlis" av tenåringene. Jeg har alltid mobilen på lydløs. Har kun lyden på hvis jeg venter en viktig telefon.

Anonymkode: 7f917...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er i 50-årene og har lyd på hjemme. Da ligger mobilen i gangen som en fasttelefon. Når jeg skal ut, skrur jeg av lyden. Blir lett irritert over andres mobillyder.

 

Anonymkode: 7c29f...190

Bra du bare blir LETT irritert da 🎉 I 2024 må man regne med å høre lyd fra elektroniske duppedingser. 

Anonymkode: 1e68e...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist jeg hadde lyd på mobilen, tror egentlig det må ha vært på tidlig 2000-tallet. Dersom noen hadde skrudd på lyden ville jeg ikke skjønt at det var min telefon. Ikke har jeg på vibrasjon heller. Har ei klokke som varsler meg når noen ringer, alle andre varsler er helt uinteressante å bli forstyrret med. 

Anonymkode: 8b91a...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri på lyd, har klokke som vibrerer. 

Anonymkode: 26e89...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun på lyd hvis jeg venter en viktig telefon, utenom det kan jeg ikke huske sist jeg hadde lyd på telefonen, den har nok vært lydløs de siste 15 årene. Samboeren min derimot, har alltid lyd på (9 år eldre enn meg). 

Anonymkode: 64bb5...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibrasjon er ikke lydlys, det er BZZZZZZZ. Jævlig irriterende.

Dette til orientering. 

Anonymkode: 845ce...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at folk ikke har lyd på.

Verste jeg vet er når jeg ikke får tak i folk og må ringe halve dagen.

Har lyd på selvfølgelig og er ikke gammel.

Anonymkode: 76fc5...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen varsler, så setter ikke alltid telefon på lydløs. Jeg vil høre telefonen ringe når jeg er på jobb. Hjemme har jeg sjelden telefonen i nærheten, så da vil jeg også høre hvis den ringer.

Jeg slår selvsagt av lyden ute blant folk og i sosiale sammenhenger osv.

Anonymkode: 48887...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 56. Har så å si alltid mobilen på lydløs (Ikke på vibrering heller.) Skvetter veldig av lyder, så blir stresset av tanken på at det plutselig kan ringe. 

Anonymkode: dbb0d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Merkelig at folk ikke har lyd på.

Verste jeg vet er når jeg ikke får tak i folk og må ringe halve dagen.

Har lyd på selvfølgelig og er ikke gammel.

Anonymkode: 76fc5...b41

De fleste som ikke har lyd på har enten en smartklokke som gir beskjed når det ringer, og/eller har telefonen såpass nært at de hører vibreringen.

 

Anonymkode: 501df...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid på lydløs, med mindre jeg venter en viktig telefon som jeg må ta nærmest uansett om det passer eller ikke.

Selv 18-åringen min har ikke på varsler annet enn på ringing, for telefonen ringer så sjelden og de gangene den gjør det så er det som regel sjefen hennes eller noe annet viktig. Så da er vi vel gæmliser begge to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyd på ja. Har vakt 24/7 på jobb så viktig at jeg hører den. Men har slått av alle varslinger på apper. Kun sms og ringing som har lyd. 

Anonymkode: cd6b9...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gæmlis. Har lyd på, men alle appvarsler av. Det er kun sms og anrop som gir lyd. Og det er ikke så ofte  jeg får sms eller anrop så det er ikke et problem.

Anonymkode: c1daa...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mildred skrev (21 timer siden):

Vibrasjon?

Jeg hører ikke vibrasjonen

Anonymkode: 8aa61...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forbinder det meg eldre foreldre og svigers, ja. Men for dem er jo de fleste telefoner og meldinger viktige, selv en snap er sjeldent. Og de ønsker å se det med en gang. 

For egen del er antall telefoner (også mye tull) meldinger, whatsapp, messenger, mail, snap, etc. i løpet av et døgn latterlig høyt, 100+. Så har vibrasjon og lydløs på telefoner, kun varsling på skjerm for resten. Og varsling av for face, insta, og mye annet. 

Anonymkode: 29aa2...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Merkelig at folk ikke har lyd på.

Verste jeg vet er når jeg ikke får tak i folk og må ringe halve dagen.

Har lyd på selvfølgelig og er ikke gammel.

Anonymkode: 76fc5...b41

Jeg har kombinert jobb- og privattelefon. Det kan ringe i ett.

Jobber jeg ligger telefonen ved siden av, og jeg kan sile. Samme hvis jeg sitter i sofaen. Men nå tok jeg meg en kaffepause, og telefon ligger igjen på kontoret et kvarter. Er veldig godt å koble het fra også fra den. 

Alle tåler å vente litt på svar. 

Anonymkode: 29aa2...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste som ikke har lyd på har enten en smartklokke som gir beskjed når det ringer, og/eller har telefonen såpass nært at de hører vibreringen.

 

Anonymkode: 501df...081

 Nei. 

Anonymkode: 845ce...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som oftest på lydløs eller kun vibrasjon. Skrur av og til helt av varsler i sosiale medier i tillegg. Er 29 år "gammel" og orker ikke å være tilgjengelig over alt hele tiden.

Har aldri tenkt at det å ha/ikke ha på varsler er "gæmlis". Tenker bare at folk er forskjellige og har ulike behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...