Gå til innhold

Hvor diskriminerende er du i dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Asiatisk er veldig mye. Om det er afghan, paki eller noe så er de pene. Er de kina/korea/japan så ser de IKKE bra ut. Så asiatisk sier veldig lite om noe. I likhet med Europa så er de forskjellige land.

Anonymkode: 3dda7...0d3

Foretrekker koreanere 🙂

Anonymkode: 1c989...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Utifra det jeg har lest og hørt litt rundt om Norge og nordmenn,
så henger det fortsatt en god del hverdagsrasisme og fordommer igjen hos oss.
Nordmenn virker å ha et veldig isolert og tribalistisk tankesett.
Og det jeg mener med det, er at nordmenn ofte anser sin egen type som overlegen,
både genetisk og sosialt.

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Jeg dater ikke utenlandske menn fra andre land enn sverige og Danmark. Unngår menn med rare utenlandske navn. Unngår også menn med mørk hudfarge, eller annen type hudfarge - dette går mye på hva jeg tiltrekkes av. 

Anonymkode: 1d1a4...c5b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Asiatisk er veldig mye. Om det er afghan, paki eller noe så er de pene. Er de kina/korea/japan så ser de IKKE bra ut. Så asiatisk sier veldig lite om noe. I likhet med Europa så er de forskjellige land.

Anonymkode: 3dda7...0d3

Hun snakker om en fra Filippinene 

Anonymkode: d2af7...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg vil helst ikke snakke engelsk i mitt forhold, så jeg diskriminerer på språk. På tinder. Man blir jo veldig diskriminerende på tinder. Kunne sikkert møtt en fyr jeg crushet på som snakket engelsk Irl.

Anonymkode: a63ea...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ha en partner med norsk som morsmål. Det er vanskelig nok å kommunisere, om man ikke skal legge til språkproblemer. Hudfarge er uvesentlig.

Anonymkode: 9cab4...4bf

Hvordan kan du si st hudfarge er uvesentlig? Det er jo faktisk ikke uvesentlig for organismen. Om jeg hadde budd i midtøsten hadde jeg ville fått barn med ei kvinne fra midtøsten eller ei som var mørkere. For det er en fordel. Siden jeg bor i Norge, ville jeg helst fått barn med ei kvinne med lys hud. Det er en fordel, i lag med andre tilpasninger til miljøet.

De har virkelig vært dyktige altså når de har lurt dere til å tenke slik. Heldigvis er jeg ikke så godtroende.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg datet ble jeg kontaktet av flere menn som på dårlig norsk fortalte meg at de hadde en erigert kuk de trengte hjelp med :som introduksjon til en samtale. Der var og en del norske menn som valgte samme fremgangsmåte til dating. Jeg diskriminerte alle sammen..

Anonymkode: 4fcff...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke i det hele tatt. Kvinnene jeg har data har hatt bakgrunn fra like mange land som antallet kvinner. Det er ganske tilfeldig, men også litt fordi jeg og etnisk norske kvinner som regel er en dårlig match. Jeg har slutta med Tinder og den slags, men da jeg var der fikk jeg veldig få likes fra helt norske kvinner, og de jeg fikk opp fremsto i snitt mindre attraktive enn alternativene. Det er generelt mye vanskeligere å kommunisere med norske kvinner også, som ofte fremstår mer arrogante og lite omgjengelige. Flotte på sin måte, men som regel med piggene ute.

Anonymkode: c9934...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Hermann said:

Tror det handler om at det er viktig for dem at barna er like dem selv og at det blir stas når en liksom kan minnes sin egen barndom gjennom barna. Tenke at det gjorde jeg for 30 år siden og det er tradisjonsrikt. I tillegg er jo nordmenn tilpasset miljøet i Norge og det er jo en fordel.

Var på vei inn for å skrive dette. Det er mine tanker også. Man finner noen som er lik en selv fordi at man ønsker at barna skal se ut som en selv. 

Anonymkode: d9339...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvt norsk og halvt indisk. Jeg er også mann og kun interessert i kvinner.

Jeg utelukker ingen basert på hudfarge eller etnisitet, selv om jeg i praksis har endt opp med å date flere "vestlige" kvinner enn andre. Det er jo flest kvinner med vestlig utseende her. Som alle andre bryr jeg meg jo noe om utseende også, men det har ikke med folkegruppe i seg selv å gjøre.

Når det gjelder verdier og kultur, derimot, tillater jeg meg å være så picky jeg bare vil. Klart jeg stiller helt andre krav til den jeg i beste fall kan dele resten av livet med enn jeg stiller til den som skal betjene meg på butikken. Selv om jeg har innvandrerbakgrunn selv er det for meg en forutsetning at enhver aktuell partner er noenlunde sekulær, for eksempel. Det er også en forutsetning at vi deler en del andre grunnleggende verdier, som at hun er temmelig liberal i sosiale spørsmål. Jeg hadde heller aldri involvert meg med en konspirasjonsteoretiker. 

Så finner jeg nok flest som passer innenfor de rammene blant europeiske kvinner, og da aller oftest blant norske, siden jeg føler meg norsk selv og i stor grad identifiserer meg med verdisettet her. Men det kan selvfølgelig også finnes andre steder.

Anonymkode: 40970...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen interesse av hvor folk er fra. 
Adferd er alt en partner kan tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er innvandrer med norsk pass. Etter å ha datet menn fra flere forskjellige land, har jeg konkludert med at nordmenn er best.

 

Jeg liker kulturen, maten og at norske menn ikke lar seg true av at jeg har den personligheten jeg har, at jeg jobber og tjener bedre, er selvstendig. De jeg har møtt er rett og slett trygge på seg selv og det tror jeg har veldig mye å si. 
 

Utrolig nok så kommer partneren min godt overens med min familie og resten av slekta. Omfavner kulturen min like mye som jeg omfavner den norske😅

Anonymkode: 81a7a...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Nei. Jeg går etter nordisk utseende fordi det er det jeg er tiltrukket av. Har både venner og familie(inngiftet) av annen etnisitet og hudfarge, og har absolutt ingen ting imot de, jeg har bare aldri opplevd å bli fysisk tiltrukket. I tillegg er jeg over snittet interessert i friluftsliv inkludert skigåing, og det er ikke så mange med ikke-nordisk bakgrunn som driver med det, selv om det er noen få etter hvert. 

Anonymkode: 73041...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går etter det som jeg finner attraktivt, om det er en nordmann eller en spanjol det kommer helt ann på hvordan han ser ut, oppførsel og sjarm. 

Anonymkode: 71bec...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

 

Vil du si at når du dater, så går du aktivt etter andre nordmenn
fordi du ser på dem som genetisk bedre og fordi du ikke vil "ødelegge"
den Norske typen liksom, med å blande deg med utenlandske?

Anonymkode: d3613...69d

Nei.

Har allikevel kun datet nordmenn, da det er nordmenn jeg har følt en attraksjon til/vært tiltrukket av. Men det er ikke et aktivt valg. Jeg ser ikke på noen som «genetisk bedre» en andre. Jeg er ikke Nazist. Nordmenn må gjerne blande seg så mye dem vil for min del.

Anonymkode: e5613...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg dater ikke utenlandske menn fra andre land enn sverige og Danmark. Unngår menn med rare utenlandske navn. Unngår også menn med mørk hudfarge, eller annen type hudfarge - dette går mye på hva jeg tiltrekkes av. 

Anonymkode: 1d1a4...c5b

hva med hvite arabere f.eks? Er mange av dem. Mange har lys hudfarge

Anonymkode: d1fe6...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil å bruke begrepet diskriminering i forbindelse med dating. Man kan ikke styre sine preferanser og hva man tiltrekkes av, ut fra et slags rettferdighetsbegrep - som jo er det diskriminering handler om:

"Diskriminering betyr å behandle noen mindre gunstig enn andre. Ordet brukes oftest for å betegne en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling av individer på grunnlag av deres kjønn, religion, tilhørighet til etniske grupper, nasjonaliteter eller nedsatt funksjonsevne".

Man kan ikke hevde at det å ikke date noen, er å behandle noen mindre gunstig enn andre, eller at det innebærer en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling, da det å date ikke er en rettighet.

Anonymkode: b269b...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg faller kun for menn med nordisk utseende. Blonde, blåøyde, gjerne høye. Har venner fra andre land og kulturer, men har bare hatt forhold til typisk nordiske menn. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva med hvite arabere f.eks? Er mange av dem. Mange har lys hudfarge

Anonymkode: d1fe6...7c1

Skyr unna om det er snakk om folk som kommer fra utlandet, har utenlandsk navn, er religiøs(alle religioner) +++. Forholder meg til norske. Svensker og dansker som har slått seg til ro i Norge, kan gå.

Anonymkode: 1d1a4...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innhold og svar til dette.  

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke i det hele tatt. Kvinnene jeg har data har hatt bakgrunn fra like mange land som antallet kvinner. Det er ganske tilfeldig, men også litt fordi jeg og etnisk norske kvinner som regel er en dårlig match. Jeg har slutta med Tinder og den slags, men da jeg var der fikk jeg veldig få likes fra helt norske kvinner, og de jeg fikk opp fremsto i snitt mindre attraktive enn alternativene. Det er generelt mye vanskeligere å kommunisere med norske kvinner også, som ofte fremstår mer arrogante og lite omgjengelige. Flotte på sin måte, men som regel med piggene ute.

Anonymkode: c9934...965

Jeg lurer på hvorfor de har piggene ute med deg. Du vet at folk ikke går rundt med et utrykk hele dagen? Å at det utrykket har en funksjon der og da, som at de ikke var interiserte. 

Anonymkode: 32d51...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...