Gå til innhold

Bekymret for bror pga delvis ufør svigerinne som holder barnet hjemme fra bhg på sine "fridager"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun velger å være med ungen sin. 

Tror ikke på at ts vet alt disse to voksne menneskene har blitt enige om. Hvorfor skulle de fortelle henne det egentlig?

"Hei søster/svigersøster! Nå skal vi fortelle deg hvordan vi har planlagt ukene våre framover. Vi er førstegangsforeldre, så vi prøver oss litt fram. Håper uansett du godkjenner!"

Anonymkode: 469b1...e1b

Mulig bror og søster har et godt forhold. Det er ikke så uvanlig at man ventilerer seg til de man står nærme og føler seg trygg på. 

 

Anonymkode: f6c9f...3e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Broren min ser så utrolig sliten og blek ut etter at de fikk barn. Kona hans har en kronisk, fysisk sykdom, så hun var delvis ufør allerede før de fikk barn. Hun må ofte ligge i senga til langt på dag i helgene, av og til hele dagen, fordi hun er så sliten etter uken som har gått. Det betyr at broren min aldri får sovet ut. Da barnet etterhvert begynte i barnehagen valgte hun å ikke søke fulltidsplass, for hun ville gi barnet fridager. Problemet med det er at broren min ofte kommer hjem til en helt utslitt og syk kone, som må ligge rett ut resten av dagen. Han har absolutt null pauser, siden kona er nede fort telling hele tiden mens han er hjemme. Hun gjør svært lite husarbeid pga sykdommen også. 

Hva gjør man egentlig i slike situasjoner? Kan man tipse helsestasjonen eller fastlegen eller noe? Jeg prøver så godt jeg kan å avlaste med å passe tantebarnet, men jeg har et hektisk liv og egne barn som krever sitt.

Anonymkode: 2e9f6...334

Dette er en situasjon som ikke angår verken fastlege eller helsestasjonen. Dette er en avgjørelse de som foreldre må ta.

Her må din bror gro baller og si sin mening hvis dette ikke er funksjonelt og greit for han. 

Så skal du si noe, får du be han manne seg opp og stå på sitt og ta ansvar. 

 

Anonymkode: ef6cc...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres da ut som en normal dag for de fleste kvinner. 

Anonymkode: d4ba7...dbd

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Broren min ser så utrolig sliten og blek ut etter at de fikk barn. Kona hans har en kronisk, fysisk sykdom, så hun var delvis ufør allerede før de fikk barn. Hun må ofte ligge i senga til langt på dag i helgene, av og til hele dagen, fordi hun er så sliten etter uken som har gått. Det betyr at broren min aldri får sovet ut. Da barnet etterhvert begynte i barnehagen valgte hun å ikke søke fulltidsplass, for hun ville gi barnet fridager. Problemet med det er at broren min ofte kommer hjem til en helt utslitt og syk kone, som må ligge rett ut resten av dagen. Han har absolutt null pauser, siden kona er nede fort telling hele tiden mens han er hjemme. Hun gjør svært lite husarbeid pga sykdommen også. 

Hva gjør man egentlig i slike situasjoner? Kan man tipse helsestasjonen eller fastlegen eller noe? Jeg prøver så godt jeg kan å avlaste med å passe tantebarnet, men jeg har et hektisk liv og egne barn som krever sitt.

Anonymkode: 2e9f6...334

Ingenting.  Skjønner ikke problemet.  Hadde han ikke hatt kona så måtte han tatt alt på kveldene uansett og i tillegg hatt utslitt barn. Her er det kvinner kvinner verst.

Anonymkode: fd883...bfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannehater fordi jeg synes det er stusselig å bli såååå sliten av å ta seg av ungen sin etter jobb «og i tillegg måtte ta alt husarbeid», sånn alle andre aleneforeldre gjør hele tiden?

Anonymkode: 545e9...56f

Ja innlegget ditt oser nedlatelse . 

Anonymkode: 309e3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke dy meg: 

Hadde problemstillingen vært om en kvinne, så hadde det ikke vært noe å snakke om. 

Altså hvis det var kona som ikke fikk sovet ut etter jobb og måtte ta husarbeid i tillegg! Huff og huff.

Men siden det gjelder en mann, er dette så stort tema at det må tas opp her!!

djiises.. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høres da ut som en normal dag for de fleste kvinner. 

Anonymkode: d4ba7...dbd

Mulig det er sånn for deg , for min del har det aldri vært sånn

Anonymkode: 309e3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du prøver å avlaste.  Skjlnner godt han er sliten , ikke hør på de sure folkene som svarer her. Hadde er vært en dame som skreiv dette så hadde svarene vært kast ut den ubrukelige mannen 

Anonymkode: 309e3...69f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Broren min ser så utrolig sliten og blek ut etter at de fikk barn. Kona hans har en kronisk, fysisk sykdom, så hun var delvis ufør allerede før de fikk barn. Hun må ofte ligge i senga til langt på dag i helgene, av og til hele dagen, fordi hun er så sliten etter uken som har gått. Det betyr at broren min aldri får sovet ut. Da barnet etterhvert begynte i barnehagen valgte hun å ikke søke fulltidsplass, for hun ville gi barnet fridager. Problemet med det er at broren min ofte kommer hjem til en helt utslitt og syk kone, som må ligge rett ut resten av dagen. Han har absolutt null pauser, siden kona er nede fort telling hele tiden mens han er hjemme. Hun gjør svært lite husarbeid pga sykdommen også. 

Hva gjør man egentlig i slike situasjoner? Kan man tipse helsestasjonen eller fastlegen eller noe? Jeg prøver så godt jeg kan å avlaste med å passe tantebarnet, men jeg har et hektisk liv og egne barn som krever sitt.

Anonymkode: 2e9f6...334

Hvorfor skal du tipse helsestasjon eller fastlege når du kan prate med broren din om dette?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at han er sliten. Jeg skjønner at de velger å ha barna hjemme. 

Småbarnsperioden er tøff. Og midlertidig. 

Du skal ikke tro at du vet hvordan andre skal leve, og ikke komme med uønsket råd. Å blande inn helsestasjon eller lege, er du gal. Man ringer andres fastlege ved bekymring for selvmord, psykose, demens eller andre ting i den gata. Ikke fordi en velfungerende mann ser sliten ut. 

Anonymkode: 71fc3...968

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han er snakket med. Han vil ikke snakke så mye om det, men han har innrømmet at han er misfornøyd med situasjonen og at han var imot å ikke søke fulltidsplass for barnet. Ts

Anonymkode: 2e9f6...334

Men da regner jeg jo med at broren din klarer å fortelle samboeren sin at dette ikke lengre fungerer, og at de er nødt til å søke fulltidsplass til barnet. 
 

Og hva skal du tipse helsestasjonen eller fastlegen om? Moren som er kronisk syk kan jo uansett ikke bare ta seg sammen.  Hun er jo syk, og gjør vel det hun allerede klarer å gjøre. Hvorvidt barnet skal ha fulltidsplass eller deltidsplass i barnehagen er jo noe foreldrene må klare å finne ut av selv, uten innblanding av andre instanser.

Anonymkode: e210b...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (21 minutter siden):

Hvorfor skal du tipse helsestasjon eller fastlege når du kan prate med broren din om dette?

De har jo snakket sammen 

Anonymkode: 309e3...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Tror at selv om du er bekymret for din bror, så hjelper du ikke han ved å sende en bekymring til helsevesenet. Blekhet kan omme av jernmangel eller mangel på sol. Det er tøft å oppdra barn, og dette er noe din mann og hans kone må kommunisere om og fordele seg imellom🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja innlegget ditt oser nedlatelse . 

Anonymkode: 309e3...69f

Og fordi jeg snakker nedlatende om en spesifikk, stusselig mann, så er jeg en mannehater? 

 

Anonymkode: 545e9...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipser om feks vaskehjelp hver 14. dag. 
 

legge seg tidligere om kveldene så han får nok søvn. Ingen trenger å «sove ut» i helgene når har barn. Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er. Men fra mine nærmet seg 3 år fikk de frokost og drikke foran ipad/tv og satt å koste seg mens jeg kunne slumre en time til

Anonymkode: 41c49...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tipser om feks vaskehjelp hver 14. dag. 
 

legge seg tidligere om kveldene så han får nok søvn. Ingen trenger å «sove ut» i helgene når har barn. Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er. Men fra mine nærmet seg 3 år fikk de frokost og drikke foran ipad/tv og satt å koste seg mens jeg kunne slumre en time til

Anonymkode: 41c49...3d6

Eh ja om man dropper å stå opp med små barn sp trenger man ikke sove ut fir da gjør man det jo uansett , men står man opp med barna så trenger man å sove ut innimellom 

Anonymkode: 309e3...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh ja om man dropper å stå opp med små barn sp trenger man ikke sove ut fir da gjør man det jo uansett , men står man opp med barna så trenger man å sove ut innimellom 

Anonymkode: 309e3...69f

Når mine var små la jeg meg kl21-22, for da våknet barna gjerne mellom 5 og 7 uken rundt. 
 

så ble jeg alene med 4 barn, og da er det gull å kunne sette på ipaden i helgene å kunne slumre en time lenger. Men jeg står da opp i 8-8.30 tiden uansett. Jeg «sover ikke ut»… da hadde jeg sovet til 10-11😆  

Anonymkode: 41c49...3d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Han er snakket med. Han vil ikke snakke så mye om det, men han har innrømmet at han er misfornøyd med situasjonen og at han var imot å ikke søke fulltidsplass for barnet. Ts

Anonymkode: 2e9f6...334

Sånt vil ikke gå i lengden. Han vil gå fra henne.. er så mange allerede som gjør det. Og leste og en statestikk at menn går når partneren blir syk oftere enn damer gjør.  Han hadde nok hatt det bedre uten ho. Eller så må han sette ned foten. Si fra at dette ikke går. Og søke fulltidsplass til barnet. Og forhåpentligvis kuttet strengen så de ikke får flere barn når 1 er krevende nok virker det som. 

Anonymkode: ed573...23d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må få styre sitt eget liv og finne egne løsninger. Du som søster og svigerinne, ikke bland deg inn, men vær en støtte ved behov.

Anonymkode: 5d235...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når mine var små la jeg meg kl21-22, for da våknet barna gjerne mellom 5 og 7 uken rundt. 
 

så ble jeg alene med 4 barn, og da er det gull å kunne sette på ipaden i helgene å kunne slumre en time lenger. Men jeg står da opp i 8-8.30 tiden uansett. Jeg «sover ikke ut»… da hadde jeg sovet til 10-11😆  

Anonymkode: 41c49...3d6

Barnet våkner en del på natten, og har alltid gjort det. Det er korte oppvåkninger, men det gir lite sammenhengende søvn og det er nok ikke alltid like lett å sovne igjen med én gang når man først har blitt vekket. Jeg vet at broren min stort sett må ta disse oppvåkningene fordi kona er utslitt og må sove. Dårlig søvn er nok mye av grunnen til at han ser så sliten ut. Dette er ikke et barn som kan sitte og styre med iPad for seg selv. Barnet er veldig aktivt og løper rundt fra sekundet det våkner. Slik har mine for øvrig også vært, og jeg har heller aldri hørt om venner som kan la barnehagebarn sitte med ipad i en time uten at de blir lei og finner på masse tull. 

Og han har så klart sagt at han er helt utslitt og ønsker at kona ikke holder barnet hjemme fra barnehagen, men hun er litt hønemor og sta, så hun nekter. Hun mener det er bedre for barnet å være sammen med foreldrene. Jeg kan skjønne argumentet, men samtidig synes jeg det blir veldig feil når det går så på bekostning av alt annet. 

Ts

Anonymkode: 2e9f6...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...