Gå til innhold

Ekstremt dårlig søvn på 2 mnd gammel baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, dessverre normalt. 
Det er jo litt ekstra med mpa da, signerer flere andre her om dere er sikre på om den er under kontroll. Hvis du ammer, kan MME (resept) være et alternativ. 
Virker det som om barnet har vondt? Er avføringen normal? 
Enig angående stille refluks. 
Lange våkenperioder på natta er normalt, om enn ekstremt slitsomt. Få avlastning av barnets far, og gjerne andre også hvis mulig, på dagtid. Få dem ut av huset, slik at du kan sove uavbrutt. Med MME kan dere også dele i alle fall noe på nettene, selv om den som er hjemme må ta mer slik at den som er på jobb og ikke kan sove på dagtid ikke møter veggen. Men hvis du for eksempel kan legge deg klokka ni og sove uavbrutt fram til 24, hjelper det veldig. 
Samsoving var eneste måte vi fikk noe søvn på i det hele tatt. 

Anonymkode: e2aae...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er relativt vanlig med stille refluks hos barn med mpa, det går liksom litt hånd i hånd.

Det kan ta 6-8 uker å få alt av allergener ut av systemet, så gi det 2-3 uker til. Og som flere her sier, sjekk tannkremen og alle tenkelige og utenkelige varer for spor av melk. 

Håper dere snart får litt roligere netter, det er knalltøft å ikke få sove. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mor byttet tannkrem - slutt på våkenetter. Forslag til overskrift i Dagbladet. 

Anonymkode: 8be11...3ac

Om det er tannkrem, mat, medisiner eller bodylotion som er årsaken spiller vel ingen rolle, er barnet allergisk så er det ganske avgjørende å kutte det helt 🙄

Ikke alle vet at det kan være både melkeprotein og eggprotein i tannkrem. 

Anonymkode: 68144...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Da er det bekreftet av lege at han også har refluks.. Men ikke noe å gjøre med da han ikke er så plaget at medisiner vurderes (og for liten). Vet at matvareprodusenter selv kan velge om de vil oppgi spor av melk, så det vil kanskje alltid være noen matvarer med spor hvor det ikke står. Litt skeptisk til MME kjenner jeg, er redd for å miste melkeproduksjonen. Håper fortsatt ting snart kan bli litt bedre, men tviler nå :(

Anonymkode: 468c5...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Da er det bekreftet av lege at han også har refluks.. Men ikke noe å gjøre med da han ikke er så plaget at medisiner vurderes (og for liten). Vet at matvareprodusenter selv kan velge om de vil oppgi spor av melk, så det vil kanskje alltid være noen matvarer med spor hvor det ikke står. Litt skeptisk til MME kjenner jeg, er redd for å miste melkeproduksjonen. Håper fortsatt ting snart kan bli litt bedre, men tviler nå :(

Anonymkode: 468c5...87b

Bra dere får oppfølging! Med tanke på spor kan det også hende at han tåler mer etterhvert, er jo fortsatt ganske liten😊

Mange vokser av seg mpa innen skolealder. Barnet mitt tålte «plutselig» melk igjen ved 3 års alder 😄

Anonymkode: 68144...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. Da er det bekreftet av lege at han også har refluks.. Men ikke noe å gjøre med da han ikke er så plaget at medisiner vurderes (og for liten). Vet at matvareprodusenter selv kan velge om de vil oppgi spor av melk, så det vil kanskje alltid være noen matvarer med spor hvor det ikke står. Litt skeptisk til MME kjenner jeg, er redd for å miste melkeproduksjonen. Håper fortsatt ting snart kan bli litt bedre, men tviler nå :(

Anonymkode: 468c5...87b

Det blir bedre❤️ det lover jeg! Det er beintøft når det står på, men plutselig (eller veeeldig gradvis) løsner det ;) 

Anonymkode: c5437...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde og en sånn, min er 5 år nå og jeg har nettopp begynt å gi melatonin. For det har vært ganske vanskelig med søvn siden fødsel. Håper du får orden på det før den tid 😄

Anonymkode: f1245...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her våkna baby hver 2. time.  til hun var rundt 6 måneder. Det snudde ikke før vi sluttet samsove og flyttet henne på eget rom. Pappaen tok over legging da, og jeg sluttet amme på natta.

Tror det er helt vanlig når de er så små.

Anonymkode: db705...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...