Gå til innhold

Hvordan klarer folk å gå 10k skritt hver dag uten å få gnagsår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns det er veldig godt å ute og gå, og vet det er veldig mange som har mål om 10 k skritt per dag. Hadde det selv også, men jeg klarer bare ikke. Det å finne tid og motivasjon til å ute og gå er ikke noe problem i det hele tatt, men det er det at hver gang jeg er ute og går såpass lenge så får jeg alltid gnagsår på hælene og på sidene av tærne. Uansett hvilke sko jeg bruker. 😕 Har prøvd noen ganger å "forebyggende" dekke over med store gnagsårplaster, men det hjelper bare littegrann (i tillegg syns jeg de er ganske dyre).

Noen andre som også har det sånn?

Anonymkode: 2a102...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du nok sko som ikke passer skikkelig selv om du syntes de er gode å gå på. Gå i en sportsbutikk og få hjelp til å finne noen? Jeg går fort 25.000 om dagen på travle dager på jobb og får så og si aldri gnagesår så lenge jeg har gode sko. Har jeg dårlige sko kommer de med en gang,

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine føtter får gnagsår bare jeg ser på nye sko.. Men opplever ikke dette med inngåtte joggesko. 

Du må kjøpe nye joggesko. Hoka har vid modell som er topp. 

Sportstape er veldig bra for å unngå gnagsår, og rimelig også. 

Anonymkode: 47578...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De jobber i helsevesent🥴går 10-12 bare på jobb..

Anonymkode: 320f1...c8a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er helsepersonell selv, men går ikke så mye på jobb. Skulle gjerne vært mer ute og gått på fritiden fordi jeg syns det er godt for både kroppen og hodet, men gnagsårene er så plagsomme - ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror som flere nevner at du rett og slett velger feil sko. Jeg får aldri gnagsår, selv etter enkelte dager med 18K skritt.

Kun splitter nye tursko jeg kan oppleve å få gnagsår av. Bruker du for liten størrelse? Jeg bruker ikke superdyre sko heller.

Anonymkode: be8bb...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vanlige, gode sko som passer. Går 10000 skritt tur retur jobb (3km hver veg). Så blir det en times kveldstur. Kan få gnagsår på svært varme dager, men velger da sokker med omhu.

Anonymkode: 6bc9a...d30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror du finner svært mange jobber hvor man går minst 10 000 skritt hver dag, om ikke mer. 

Selv har jeg stort sett 20 000 skritt daglig, på betong. Uten å jobbe i helsevesenet. 

Anonymkode: e446c...082

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke normalt å få gnagsår av det, så jeg tipper du har litt spesiell form på foten (uten at det nødvendigvis synes) som gjør at de fleste sko ikke sitter godt på foten. Har en venninne som også har slik fot, jeg har arvet masse sko fra henne på grunn av det. Selv går jeg som regel mange kilometer hver dag og får aldri gnagsår i joggesko. Bruker plaster forebyggende når de er helt nye, men ellers er det null problem. Jeg får dog lett gnagsår i pensko, så etter fest og 17.mai, konfirmasjoner etc ser ikke hælene mine ut.

Anonymkode: 2855d...fe6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skoene du bruker er åpenbart problemet, 10k skritt er ikke veldig mye

Anonymkode: 424e0...08d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Investerer i gode sko. Har ingen par til under 1500 kr. 25 000 - 37 000 skritt daglig her gjennom løp og gange

Anonymkode: 5497d...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Investerer i gode sko. Har ingen par til under 1500 kr. 25 000 - 37 000 skritt daglig her gjennom løp og gange

Anonymkode: 5497d...c0e

Så mye penger har jeg egentlig ikke mulighet til å bruke på sko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Syns det er veldig godt å ute og gå, og vet det er veldig mange som har mål om 10 k skritt per dag. Hadde det selv også, men jeg klarer bare ikke. Det å finne tid og motivasjon til å ute og gå er ikke noe problem i det hele tatt, men det er det at hver gang jeg er ute og går såpass lenge så får jeg alltid gnagsår på hælene og på sidene av tærne. Uansett hvilke sko jeg bruker. 😕 Har prøvd noen ganger å "forebyggende" dekke over med store gnagsårplaster, men det hjelper bare littegrann (i tillegg syns jeg de er ganske dyre).

Noen andre som også har det sånn?

Vil tro du velger feil form på sko, eller har en feilstilling i foten som gjør at du går «skeivt». Er det noen ortopediske senter rundt deg så oppsøk det. 

Anonymkode: cdefe...42f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres ikke normalt ut å ikke kunne gå et vanlig antall skritt per dag uten å få gnagsår🤔 

Har du alltid fått så lett gnagsår? Kanskje du bør få sjekket føttene dine? 

Anonymkode: cf44e...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått 30 000 skritt på ein dag utan gnagsår, så her er det nok anten skoa eller føtene dine det handlar om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det høres ikke normalt ut å ikke kunne gå et vanlig antall skritt per dag uten å få gnagsår🤔 

Har du alltid fått så lett gnagsår? Kanskje du bør få sjekket føttene dine? 

Anonymkode: cf44e...c8f

Ja, jeg har alltid lett fått gnagsår. Vet at min mor har noe problemer med føttene, noe med at buen under er for høy så hun har vondt hvis hun går i vanlige sko. Trodde aldri det var noe galt med føttene mine fordi de ser mer normale ut, men mulig det er noe der allikevel eller at jeg går på en måte som fører til gnagsår da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mest sannsynlig så er ikke skoene så gode som du tror.

For meg er ikke sko gode å gå i hvis jeg får gnagsår av de. Før jeg definerer sko som "gode å gå i" så skal jeg kunne gå 20 000 steg på en dag uten gnagsår eller vondter i føtter, eller beina.

Noen sko bøyer seg f.eks mer inn ovenfor hælen og/eller har en hardere kant øverst bak, det gir meg gnagsår kjapt. Da kan jeg være full av blod før jeg har gått 700m...

Anonymkode: 8bf0a...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke gnagsår av 50 tusen skritt engang! Må bare ha gode sko som passer!

Jeg får også lett gnagsår av nye sko, men forebygger så godt jeg kan.

Anonymkode: 3a256...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du finner svært mange jobber hvor man går minst 10 000 skritt hver dag, om ikke mer. 

Selv har jeg stort sett 20 000 skritt daglig, på betong. Uten å jobbe i helsevesenet. 

Anonymkode: e446c...082

ouch ! Pass godt på kneer og ryggen. Ryggen min er delvis ødelagt pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver du bruker feil type sko. Jeg går ofte mye mer enn 10k skritt  om dagen, får verken gnagsår eller vondt i føttene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...