Gå til innhold

Vurderer å flytte til utenfor Oslo, noen tips på hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aurskog Høland

Anonymkode: 9c005...f48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hørt om fly?

Anonymkode: 42bc5...ef1

Det blir dyrt i lengden 😄 Det skjønner du vel? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Mardina skrev (På 16.6.2024 den 10.04):

Men det blir jo helt feil å svare Bergen, om ts har tenkt å bruke bil eller kollektivt 😊 Det skjønner vel du også? 🤔 

Fly er kollektiv så strengt talt er Bergen innafor 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 16.6.2024 den 10.24):

Så hvis ts jobber i Oslo, så skal h*n bosette seg i Bergen? Du skjønner vel selv hvor lite logisk det er? 😄 Og dyrt i lengden 👎

Jeg bor i Bergen og jobber i Oslo, går helt fint. Reisene mine dekkes av økt lønn pga ulempen

Anonymkode: da925...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåavstand fra toglinja mellom Oslo og Hamar. 

Jo lengre fra toglinja og fra Oslo, desto rimeligere er det. 

Anonymkode: ad5ad...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde gått for Kløfta. Da bor du midt i smørøyet mellom oslo, lørenskog, lillestrøm, jessheim og gradermoen. Mye bolig for pengene, tog. Og strake veien til charlottenberg.

Anonymkode: f90ce...a7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor på Eidsvoll Verk og synes det er fantastisk.

Jeg har ti min og gå til toget, toget tar 5 min til Gardermoen eller 30 min til Oslo S. Jeg har også 10 min gange til et senter med alle fasiliteter som trengs, trenger jeg noe annet er veien kort til Jessheim/ Lillestrøm/ Oslo. 

Har også Eidsvollsbygningen et steinkast unna, masse kultur og lokalhistorie rundt her. Det liker jeg godt. Samme med båtbygge, godt innafor gangavstand. 

Anonymkode: ed3dc...281

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 22.45):

Kjøre bil tar fort en time nesten hvis det er litt kø. Men glemte at de verken har lappen eller bil

Anonymkode: 8a946...80f

Kjempelettvint med bil ja, tar dobbelt så lang tid 😂

Anonymkode: 4eada...b4d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde en periode sentralt i Drammen, i underkant av ti minutter å gå til toget. Og toget tok ca en time til Gardermoen. Mange avganger med både VY og Flytoget. Det tok omtrent 15-20 å gå over til bykjernen med det meste av tilbud. Anbefaler Drammen 😊 30 minutter med tog til Oslo, og de går hvert 10. minutt. Kortere vei til Oslo sentrum enn flere som bor i Oslo, men helt ytterst på t-banelinja. 

Anonymkode: d52c3...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (58 minutter siden):

Fly er kollektiv så strengt talt er Bergen innafor 

Strengt tatt så er det jo ikke det, om man leser hovedinnlegget 😄

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg bor i Bergen og jobber i Oslo, går helt fint. Reisene mine dekkes av økt lønn pga ulempen

Men Bergen er nok neppe det stedet ts ser for seg å bo. Les hovedinnlegget en gang til du 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 22.45):

Kjøre bil tar fort en time nesten hvis det er litt kø. Men glemte at de verken har lappen eller bil

De fleste tar flytoget eller regiontog til Gardermoen da. Går veldig fort. 

TS, du har fått mange gode forslag, og alternativene er mange. Alt avhenger av hva dere er ute etter/hva som er viktigst. 
Vil dere bo på små tettsteder som Skedsmokorset, Kløfta, eller Jessheim. Eller vil dere ha mer by som Drammen eller Hamar. 

Hva er viktig ellers, natur, kultur, sjarm, caféliv, sjø/strand, osv. 

Hamar er en by som har utviklet seg bra, og tar 50 min til Gardermoen og 1 time til Oslo S (direktetog). Mjøsa og nærhet til fjell og mye rekreasjon. Ski som noen nevner, har ikke direkte transport, her må man bytte. 

Drammen er en større by igjen som har vært under stor utvikling. Hyppige avganger til Oslo som tar ca 35 min, og 1 time til Gardermoen. Mye muligheter i Drammen, men heller sjelløs by. 

Jessheim er også et sted som har vært under mye utvikling, mange som har flyttet dit. Men jeg ser for meg mye trafikkstøy siden det er så nærme Gardermoen. Hvis dere ser for dere å bruke Oslo som by ofte, så kan dere vurdere Kolbotn. Nært både sjø og skog, i underkant av 1 time til Gardermoen, og ca halvtime med buss til Oslo sentrum. 

Anonymkode: 0ef7e...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spørre enkelt tilbake: hvor tror dere det er mest sannsynlig at dere kan finne en jobb dere trives med og som dere kan leve av?

For jeg regner med at dere planlegger å jobbe her nede?

Anonymkode: 034a9...244

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Strengt tatt så er det jo ikke det, om man leser hovedinnlegget 😄

Men Bergen er nok neppe det stedet ts ser for seg å bo. Les hovedinnlegget en gang til du 😄

Og du kan lese det innlegget jeg faktisk svarte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 22.42):

Begrenser seg veldig om dere skal ha en time til Gardermoen. Folk i Oslo bruker en time til Gardermoen. Da må dere tenke typ kløfta osv. Få dere lappen, helt hinsides at to frisk voksne mennesker ikke kan kjøre bil

Pisspreik.

Hverken jeg eller samboer har bil eller lappen. Det har faktisk knapt nok noen i vår omgangskrets. Det er ikke et behov overhode for noen av oss. 
Du greier kanskje å tenke deg frem til at siden vi ikke har noen i omgangskretsen med bil så snylter vi naturligvis heller ikke på noen. Vi betaler for transport ved behov og har slik ekstremt lave transportkostnader totalt sett.

Anonymkode: ec768...519

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og du kan lese det innlegget jeg faktisk svarte på.

Det blir litt vanskelig, når du skriver som anonym. Blir vanskelig å holde styr på de forskjellige Anonym bruker-kodene 🤔

Og så kan du jo spørre ts om Bergen er aktuelt område å bosette seg i. Utifra hovedinnlegget vil jeg nok gjette at svaret på det er; nei.... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar er fint. Men vær obs på at toget til Oslo er veldig dyrt selv om det er kort (1 t 15 min). Å kjøre E6-en til Oslo tar lenger tid og er også svindyrt pga bompenger. Det er så teit å bo så nære Oslo men føle at man ikke har råd til å dra dit så ofte. 

Anonymkode: c3397...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En times tid unna oslo/gardermoen er noe som kan tolkes ulikt. 
Det tar 1 time og ett kvarter ca fra fredrikstad til oslo. Men derfra igjen tar det enda 20 min til gardermoen. 

Hvor dere vil kunne få jobb er også litt på ta med i betraktningen, for det å pendle til oslo en time hver vei hver dag er fryktelig slitsomt. 
Bo i Lillestrøm og jobbe i Oslo sentrum er relativt enkelt, med tog som tar 10 minutter, og går ofte. 
Bo i Lillestrøm og jobbe på riksen krever 45-60 minutter reisetid fra togstasjonen til sykehuset, det er flere bytter og er slitsomt. 

For øvrig har Lillestrøm alt dere ønsker. Boligprisene varierer veldig i området, men er billigere enn mange andre tilsvarende sentrale områder. 

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 6.41):

Flytter ikke alle værflyktninger fra Tromsø til Tønsberg? Der vil du finne flere tromsøværinger iallefall 😅

Anonymkode: 91ac1...9b8

Vi er mange i Lillestrøm! :danse:

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 7.00):

Jeg bruker en drøy time hjemmefra her i Bergen, til jeg er på Gardermoen. 

Og bergen er både utenfor Oslo. Og møter resten av kriteriene, med unntak av tog/buss til gardermoen. 

Anonymkode: 5631b...049

Teleporterer du til flysetet da? Om det tar 50-55 minutter i flytid, og du bruker en time hjemmefra inkl flytiden, så er det vel ikke mye andre muligheter enn teleportering? :vetikke: 
Gaten stenger jo også vanligvis 10-15 min før flyavgang, så bare der er man over en time... 

Anonymkode: cd714...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 23.15):

Hønefoss. Vi flyttet hit for 2 år siden,jeg grudde meg veldig for visste ingenting om byen men er positivt overraska. Hyggelige folk, fin natur, rimelige boliger, alle butikker du trenger og litt over en time til Oslo om dere liker konserter og byliv (blir kortere reisevei om et år da er ny del av e16 ferdig bygget).

Anonymkode: 2da3c...94d

Liker Hønefoss, er der av og til. Går buss til Oslo hele tida. 
Mener det går en egen flybuss til OSL, Askeladden, som går over Hadeland. Eller så kan man ta bussen til Sandvika stasjon og flytoget videre. 

Billige boligpriser for oss tromsøværinger! 

Anonymkode: 85b4e...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

De fleste tar flytoget eller regiontog til Gardermoen da. Går veldig fort. 

TS, du har fått mange gode forslag, og alternativene er mange. Alt avhenger av hva dere er ute etter/hva som er viktigst. 
Vil dere bo på små tettsteder som Skedsmokorset, Kløfta, eller Jessheim. Eller vil dere ha mer by som Drammen eller Hamar. 

Hva er viktig ellers, natur, kultur, sjarm, caféliv, sjø/strand, osv. 

Hamar er en by som har utviklet seg bra, og tar 50 min til Gardermoen og 1 time til Oslo S (direktetog). Mjøsa og nærhet til fjell og mye rekreasjon. Ski som noen nevner, har ikke direkte transport, her må man bytte. 

Drammen er en større by igjen som har vært under stor utvikling. Hyppige avganger til Oslo som tar ca 35 min, og 1 time til Gardermoen. Mye muligheter i Drammen, men heller sjelløs by. 

Jessheim er også et sted som har vært under mye utvikling, mange som har flyttet dit. Men jeg ser for meg mye trafikkstøy siden det er så nærme Gardermoen. Hvis dere ser for dere å bruke Oslo som by ofte, så kan dere vurdere Kolbotn. Nært både sjø og skog, i underkant av 1 time til Gardermoen, og ca halvtime med buss til Oslo sentrum. 

Anonymkode: 0ef7e...a62

Jeg bodde på Jessheim i 12 år (etter Gardermoen åpnet) og det var lite trafikkstøy. E6 går jo utenfor bykjernen, det har også kommet flere veier i sentrum etter Jessheim fikk bystatus. 

Anonymkode: de75e...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 10.05):

Med kollektivtransport er Bergen knapt 1 time unna

Anonymkode: 6fad9...0dd

For meg er det alt for mange bergensere der til at jeg ville bodd i Bergen.

Anonymkode: e1f6e...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...