Gå til innhold

Utenlandske damer som ikke jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet stilles fordi jeg oppriktig lurer og er uviten, det er ikke ment noe vondt.

Jeg ser at i mange familier, særlig fra Afrika/Midtøsten, så er det svært sjeldent at kona jobber. Jeg vet at det er vanlig i deres kultur at kona er hjemme, men skjønner ikke hvordan det fungerer i Norge? Alle kan jo ikke ha fått en ufør? Og hvordan klarer de seg på en inntekt med 7 barn og en mann som driver en nisjebutikk med 5 kunder ila en dag, når kona ikke jobber? Skjønner at dette ikke gjelder alle, men ser dette ofte.

Anonymkode: fa679...d29

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette spørsmålet stilles fordi jeg oppriktig lurer og er uviten, det er ikke ment noe vondt.

Jeg ser at i mange familier, særlig fra Afrika/Midtøsten, så er det svært sjeldent at kona jobber. Jeg vet at det er vanlig i deres kultur at kona er hjemme, men skjønner ikke hvordan det fungerer i Norge? Alle kan jo ikke ha fått en ufør? Og hvordan klarer de seg på en inntekt med 7 barn og en mann som driver en nisjebutikk med 5 kunder ila en dag, når kona ikke jobber? Skjønner at dette ikke gjelder alle, men ser dette ofte.

Anonymkode: fa679...d29

Vel. Nå som tradwife-trenden er i vinden, vil det bli horder av norske damer som ikke jobber. Så det vil nok jevne seg ut. Men mens det for mange muslimske damer er forbudt å jobbe, oppfatter jeg norske tradwives som late kjerringer med dyre vaner.

Anonymkode: d7b5c...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye støtte fra nav 

Anonymkode: 0a130...6ca

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler en del i en innvadrersjappe, der er det masse innvandrere som handler, de kommer med vogner som er smekk fulle av kjøtt og skulle tro det var til en hel bataljon, så i kassen så betaler nesten alle utelukkende kontant, flere ganger har jeg sett de dra opp ruller med 30.000-50.000 kr 

 

Helt klart masse trygdemisbruk og kriminalitet som finansierer de til å leve langt bedre enn de fleste nordmenn. 

Anonymkode: 0873c...c7a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nav som lønner dem. 

Anonymkode: e133a...8be

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er nav som lønner dem. 

Anonymkode: e133a...8be

Det er den nye filmen.

Anonymkode: cb6b8...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.6.2024 den 11.00):

Det er nav som lønner dem. 

Anonymkode: e133a...8be

Og nav får pengene sine fra oss som har bodd og betalt skatt i Norge i årevis. Hvor lenge kan politikerne klare å overbevise oss om hvor bra dette er for oss?

Anonymkode: 05dfd...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lett tror du det er å få jobb uten å kunne litt norsk muntlig først?

Anonymkode: 8d060...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke lønne seg å jobbe for en relativ stor gruppe.

Om man er kvinne fra U-Land med 5 barn. Tsjetsjenia, Afghanistan, Somalia osv. 

Aktuelle jobber er butikk eller renhold. Om hun jobber vil trygd og stønader falle bort og hun må betale for barnehage, SFO mm. Måtte betale for transport

Hun vil i praksis gå ned i inntekt ved å jobbe 40t i uka.

Kutt i trygd eller ytelser er uaktuelt. "Think of the childre" slår umiddelbart inn, de straffes og er uskyldige, forskjellsnorge+++.

I praksis får denne kategorien uføretrygd slik at de skal få noe å leve av . Og der blir de til evig tid.

Å skille seg på papiret øker ytelsene ytterligere.

100 fikk barn med eksmannen – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

 

 

Anonymkode: b55b3...309

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...