Gå til innhold

Tips til pute på spinningsykkel. Evt andre ting for at det ikke gjør vondt i rumpa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan jeg ”herde” rumpa til å tåle sykling i 2 timer? Ved å feks sykle litt hver dag over tid og øke gradvis? 

Sykler mest intervaller, men har lyst til å ta noen lengre spinningøkter i rolig tempo. Hvis det er dårlig vær er jo det er alternativ. 

Men så er den rumpa mi😄

Anonymkode: 581c3...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bleieshorts. (Også kalt sykkelshorts.)

Anonymkode: f450c...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, til en viss grad. Men skal du regelmessig sykle lenge, bør du ha både sykkelshorts/bib og et sete som passer deg. Jeg får feks gnagsår på bakside lår når jeg sykler på et sete som er for bredt for meg, uansett hvor mye jeg har syklet de siste årene. Men en god sykkelshorts hjelper veldig. 

Anonymkode: 8b92f...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelbukser er nevnt. Det virker. Vurder å bytte sete . Det beste er å ta mål av sitteknuter som gjøres på enkelte spesialsykkelbutikker og bestille et sete som passer akkurat. Sykkeltilpasning kan hjelpe. Det hjelper å stå og trå innimellom for å avlaste.

Jeg skal sykle 3 timer i dag og er herdet gjennom 8 timer pr uke i snitt, og bruker godt sete, bleiebukse og krem eller vaselin. 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (2 timer siden):

Sykkelbukser er nevnt. Det virker. Vurder å bytte sete . Det beste er å ta mål av sitteknuter som gjøres på enkelte spesialsykkelbutikker og bestille et sete som passer akkurat. Sykkeltilpasning kan hjelpe. Det hjelper å stå og trå innimellom for å avlaste.

Jeg skal sykle 3 timer i dag og er herdet gjennom 8 timer pr uke i snitt, og bruker godt sete, bleiebukse og krem eller vaselin. 

Vaselin hadde jeg ikke tenkt på. 

Anonymkode: 581c3...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...