AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Del Skrevet 8. juni Tenker da at bør gjøre en rotator cuff øvelse og facepull for skadeforebyggende arbeid, ødlegger vi skulderen så sliter vi med de fleste øvelsene. 1. rotator cuff 2. facepulls 3. knebøy med lav stang ( trener mange muskler, greit man mister litt aktivering i lårene som man kunne fått fra knebøy med høy stang plassering. 4. Chinups : får med biceps også så velger derfor chinups fremfor pullups 5. benkpress ( moderat grep for triceps og bryst ) 6. markløft 7. roing med stang hvilken 7 øvelser velger du? Anonymkode: 0a27c...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Del Skrevet 8. juni Chins - god øvelse for rygg og biceps Bulgarsk splittbøy - foretrekker denne over knebøy. Pushups - brystøvelse som kan gjøres hvor som helst og varieres. Skulderpress - skulderhelse Øvelse for rotator cuff - skulderhelse Markløft - ikke min favoritt, men må med hvis jeg måtte velge. Hollow body hold - gjør meg sterkere i chins og viktig med sterk kjerne til blant annet løping. Kan også varieres. Anonymkode: 912f7...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 13.41): hvilken 7 øvelser velger du? Anonymkode: 0a27c...eba Konvensjonell mark Knebøy Skråbenk med hantler bulgarske splitt farmer walk/carry Joystick rotasjoner Pull ups Anonymkode: bf166...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 9. juni #4 Del Skrevet 9. juni Markløft Knebøy Benkpress Bøyd roing Militærpress Nedtrekk Legghev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 14. juni #5 Del Skrevet 14. juni Skjold skrev (På 9.6.2024 den 18.10): Markløft Knebøy Benkpress Bøyd roing Militærpress Nedtrekk Legghev Dette, men gidder ikke trene leggene. Putt inn noe for mage/kjerne i stedet. Da har vi dekket alle store flerledds-bevegelser i alle retninger. Det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Del Skrevet 14. juni Strake markløft Knebøy Nedtrekk En arms roing Skulderpress Pushups Bulgarsk utfall 🫶 Anonymkode: 76882...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 14. juni #7 Del Skrevet 14. juni chins gående utfall med dumbells nordic hamstrings ab wheel rollouts push og pull med slede facepulls skulderpress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 14. juni #8 Del Skrevet 14. juni Tar det til og med i rekke følgen av viktighet for meg 1. knebøy 2. markløft 3. stående press med stang 4. Chinups / pullups 5. benkpress 6. roing med stang 7. en eller annen øvelse for bakside skulder utfør øvelsen uten belte å flex mage musklene sikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 14. juni #9 Del Skrevet 14. juni Leifr skrev (6 timer siden): Dette, men gidder ikke trene leggene. Putt inn noe for mage/kjerne i stedet. Da har vi dekket alle store flerledds-bevegelser i alle retninger. Det holder. Smak og behag I guess, jeg vil ikke bruke årevis på å lage en bra kropp ala. dette der alt ser bra ut bortsett fra at leggene er litt for små: Ødelegger proporsjonene imo. selv om de ikke er "komisk små". Folk overvurderer hvor mye de faktisk trener legger indirekte med ting som knebøy, du får mye mer indirekte trening i kjernen av knebøy, markløft, militærpress og bøyd roing enn du får i leggene fra noen som helst øvelse. Ofrer du Cola'n så blir nok magemusklene ganske bra selv uten direkte trening. Noen er selvsagt velsignet med gode gener for leggene sine da og har ikke behov for det. Og IRL er man heller ikke stuck med 7 øvelser, jeg har 19 øvelser i mitt program og føler nesten det er litt for lite, selv om jeg vet det bare er jeg som overtenker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 14. juni #10 Del Skrevet 14. juni Skjold skrev (2 timer siden): Smak og behag I guess, jeg vil ikke bruke årevis på å lage en bra kropp ala. dette der alt ser bra ut bortsett fra at leggene er litt for små: Ødelegger proporsjonene imo. selv om de ikke er "komisk små". Folk overvurderer hvor mye de faktisk trener legger indirekte med ting som knebøy, du får mye mer indirekte trening i kjernen av knebøy, markløft, militærpress og bøyd roing enn du får i leggene fra noen som helst øvelse. Ofrer du Cola'n så blir nok magemusklene ganske bra selv uten direkte trening. Noen er selvsagt velsignet med gode gener for leggene sine da og har ikke behov for det. Og IRL er man heller ikke stuck med 7 øvelser, jeg har 19 øvelser i mitt program og føler nesten det er litt for lite, selv om jeg vet det bare er jeg som overtenker Er ikke kroppsbygger å dropper lett legger , bryr meg kun om å få opp den generelle muskelmassen , trenger ikke symmetrisk kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå