Gå til innhold

Hvor mye smågodt/chips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er voksen og spiser ikke godteri. Driver virkelig voksne folk å handler smågodt til seg selv som de sitter å spiser som om de var 10 år gamle barn? 

Anonymkode: b65f9...940

Du burde prøve, kanskje du hadde blitt mindre dømmende og blidere. 

Anonymkode: e8f24...8fd

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dere som har en "normalvektig BMI", hvor mye godteri spiser dere i helgene feks? Og er dere litt aktiv/veldig aktiv, tenker det vil ha noe å si for hvor mye som er innafor uten å ende opp overvektig feks. 

I tillegg, hvor mye får barna deres? 

Tenker konkret, feks 10 smågodt biter og en neve potetgull til voksen og halvparten til barn..hva tenker dere?

Anonymkode: 9f9ee...695

Spiser skjeldent sjokolade og slikt, men elsker potetgull, så går fort en pose i uka.

jeg tenker det er hverdagene som utgjør forskjellen, og at det er flest hverdager. De fleste normalt aktive som spiser et «normalt» kosthold uten for mange elementer av tomme kalorier vil være i energiunderskudd ganske mange dager pr uken, og da har ikke en dag eller to med utskeielser noe å si. 

Anonymkode: 0e8c5...71c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare for meg selv, så spiser jeg ganske sunt, men likevel litt godteri, og særlig smågodt av typen surt eller sånn «gele/gummi». Hender jeg veier for å se og de kan bli 100g. Jeg velger meg ut noen biter, og koser meg med dem. Deler gjerne store biter i mindre også. 
Jeg koser meg også med dadler med peanøttsmør (sånne kjøpte), tørket mango og biter av sjokolade. Aldri en hel sjokolade av gangen, da må de isåfall være i konfektstørrelse.
Chips spiser jeg ikke regelmessig. 

Jeg sitter aldri med en pose med noe som helst og gafler innpå, så jeg er ikke så nøye med hvilken dag i uken det er, heller at jeg er bevisst og koser meg med det jeg finner meg. Jeg finner meg normalt noe annet også samtidig, feks vannmelon nå om sommeren. 

Jeg er veldig aktiv, og lettere undervektig. Tipper vekten hadde vært enda lavere om jeg droppet smågodtet, den tørkede frukten, og biter med sjokolade til ettermiddagskaffen 🤣🫣

Smågodt er en av mine små hverdagsgleder, så det koser jeg meg med 😋❤️

Anonymkode: d8857...999

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt spise en 200 g sjokoladeplate i løpet av en helg... 

BMI på 21, trener aldri, men er aktiv (går eller sykler overalt). 

Anonymkode: 280a1...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter dere og teller smågodtbitene deres? 😅😅

Når jeg koser meg, så koser jeg meg. Sitter ikke og måler opp da. Men det er bare én dag i uka.

Anonymkode: 5c5f6...08d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint innta en pose chips og en 200 g sjokolade i løpet av en helg. 

Ellers spiser jeg sunt og akkurat passe mengde mat. 

Trener kondisjon/styrke 3-4 ganger i uka. Barna spiser godt på lørdag, en skål chips og smågodt. Det er ikke godteri ellers i uka, bortsett fra is nå og da på sommeren. Barna trener opp mot 5 ganger i uken. 

Anonymkode: 122ee...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min rekord er 800 g smågodt på 1 dag! Da var jeg ganske uggen altså. Har sluttet med akkurat smågodt for jeg klarer ikke å begrense meg. Akkurat nå går det mest i is og hvetebakst. Elsker også sjokolade og 200 g er null problem! Er slank, bmi ca. 19. 

Anonymkode: c5465...6ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort 10-15 smågodtbiter og en skål med chips. Normalvektig 

Anonymkode: 7b5f1...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Alt etter hva jeg er invitert til. Spiser bare hos andre, kjøper aldri inn selv. Selv er jeg fornøyd med et godt måltid ( er glad i å lage mat - ikke bake), men andre må ha det der snackset så da forsyner jeg med litt for å være høflig. 

Anonymkode: 1692b...82b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infoen dere gir, bmi i forhold til hvor mye godis dere spiser er vel ikke helt relevant så lenge dere ikke nevner alder.

Anonymkode: b58c9...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Infoen dere gir, bmi i forhold til hvor mye godis dere spiser er vel ikke helt relevant så lenge dere ikke nevner alder.

Har ingenting å si for min del. Spiste akkurat det samme for 20 år siden når jeg var 20 og veide akkurat det samme som jeg gjorde da som nå. 

Anonymkode: 4a5df...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har egentlig spist ganske likt hele livet. Eneste gangen jeg har hatt fast mengde godteri, og nærmest telte bitene hver lørdag, var som barn. Er i 40 årene nå. 

Anonymkode: bdb39...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg, masse godis, bmi 19, 54 år. Altså midt i overgangsalderen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er voksen og spiser ikke godteri. Driver virkelig voksne folk å handler smågodt til seg selv som de sitter å spiser som om de var 10 år gamle barn? 

Selvfølgelig!! Og jeg nyyyyter hver bit🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oh yeah, we sure do 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, alderen min er fullstendig irrelevant i forhold til både vekten min og hva jeg spiser. Jeg bruker den samme joggebuksa jeg kjøpte i 10 klasse, jeg har aldri sydd ut bunaden min, jeg spiser og drikker så og si akkurat det samme som jeg gjorde når jeg var halvparten så gammel som jeg er nå.  En må ikke nødvendigvis legge på seg, selv om en er over 20 og bare en ser på en skjokolade.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du forresten en av disse som stadig blir litt og litt større? Plutselig passer ikke bunaden, så er gifteringen for trang, så bruker man størrelse L (men det er jo helt normalt når man har blitt 40). 

Har venninner som mener dette er redusert forbrenning og alder. Samtidig blir de mer og mer passiv når ungdomstid og småbarnstid er over, samtidig som det stadig er "kos" i form av fredagskaffe, vin i glasset, og god mat i helgene. 

Anonymkode: bdb39...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper meg én ting i måneden, f.eks en sjokolade eller en pose chips.

(Og tar et kakestykke/vaffel eller to når jeg en sjelden gang er bedt og det serveres.)

Anonymkode: 30462...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint spise tre poser potetgull i uka uten problemer. Prøver som regel å holde meg til én, da.

Anonymkode: d730e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BMI på 18,75. Jeg spiser generelt lite og sunt i ukedagene. Drikker sukkerfri brus i helg. Varierer i mengde, men mer glad i godteri enn potetgull. Godteri hver fredag og lørdag. Mengde kan være fra 100-300 gram per dag de to dagene, da sjokolade eller smågodt Potetgull er sjeldnere, kanskje en pose per måned. Spiser da typisk litt fredag og lørdag, og litt rester utover uken. Kan også spise f eks is og kjeks eller melkebasert kaffe innimellom. Trener 4-5 ganger per uke, både løping og styrke.

Barna får ti biter smågodt på lørdag 

Anonymkode: 11c0c...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...