AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Del Skrevet 5. juni Er det ok å kontakte tidligere eier ved vurdering av bruktbilkjøp? Og på en ydmyk måte spørre om det er en ok bil, og om det er noe jeg bør vite? Anonymkode: 0079a...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Del Skrevet 5. juni Altså den som eide bilen før han eller hun du eventuelt kjøper bilen fra nå? Litt merkelig i så fall. Tror ikke jeg hadde gidder å svare på noe sånt om det var meg som ble spurt i en sånn situasjon. Anonymkode: a95fb...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Del Skrevet 5. juni Tidligere eier, som i eier før den som eier den nå? Det hadde ikke jeg svart på. MYE kan ha skjedd siden jeg eide bilen og jeg kunne ikke svart på noe som helst Anonymkode: f046a...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. juni #4 Del Skrevet 5. juni Jeg regner med at du mener bruktbilkjøp gjennom forhandler? Jeg mener svaret er nei. Når jeg selger bil gjennom forhandler er det blant annet for å slippe å ha med tettsittende bilkjøpere å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Del Skrevet 5. juni Nei! Kun om det blir en tvist med forhandler. Anonymkode: 67d3d...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Del Skrevet 5. juni Ullvott skrev (1 minutt siden): Jeg regner med at du mener bruktbilkjøp gjennom forhandler? Jeg mener svaret er nei. Når jeg selger bil gjennom forhandler er det blant annet for å slippe å ha med tettsittende bilkjøpere å gjøre. Ja bilen selges nå gjennom forhandler, tidligere eier eide den bare i 4-5 mnd, før den ble solgt tilbake til forhandleren, noe jeg syns var bekymringsverdig. Hadde ikke tenkt tanken om å kontakte tidligere eier dersom det ikke var noe litt spesielt med situasjonen. Men ser hva du mener, at det kanskje ikke er helt ok å spørre. Anonymkode: 0079a...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja bilen selges nå gjennom forhandler, tidligere eier eide den bare i 4-5 mnd, før den ble solgt tilbake til forhandleren, noe jeg syns var bekymringsverdig. Hadde ikke tenkt tanken om å kontakte tidligere eier dersom det ikke var noe litt spesielt med situasjonen. Men ser hva du mener, at det kanskje ikke er helt ok å spørre. Anonymkode: 0079a...16c Min bil var kun eid noen mnd av en person, jeg spurte selgeren hvorfor og han sukket og ga meg hele historien. Den var plausibel. Om det fremdeles er den Poloen fra 2018 som står to timer unna, gjetter jeg at den ble for liten, eller bestemte seg for elbil istedet. Anonymkode: 67d3d...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. juni #8 Del Skrevet 5. juni Hvis det du mistenker er at det har vært en reklamasjonssak: spør forhandler direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Del Skrevet 5. juni Når jeg kjøper bil gjennom forhandler pleier jeg å kontakte forrige eier. Spør om bilen har vært kollisjonsskadet og om den har vært kjørt mest by- eller langkjøring og i hvilken landsdel. Alle har vært imøtekommende. Bruktbilfohandlerekan jo ikke svare på disse spørsmålene om bilen de selger, så hvorfor ikke. Anonymkode: f5188...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min bil var kun eid noen mnd av en person, jeg spurte selgeren hvorfor og han sukket og ga meg hele historien. Den var plausibel. Om det fremdeles er den Poloen fra 2018 som står to timer unna, gjetter jeg at den ble for liten, eller bestemte seg for elbil istedet. Anonymkode: 67d3d...f91 Greit å høre, jeg skal spørre forhandleren om hvorfor. Anonymkode: 0079a...16c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg kjøper bil gjennom forhandler pleier jeg å kontakte forrige eier. Spør om bilen har vært kollisjonsskadet og om den har vært kjørt mest by- eller langkjøring og i hvilken landsdel. Alle har vært imøtekommende. Bruktbilfohandlerekan jo ikke svare på disse spørsmålene om bilen de selger, så hvorfor ikke. Anonymkode: f5188...cf0 Så bra å høre at det har gått bra å spørre tidligere eiere! Man kan jo spørre på en fin måte, det kan jo ikke skade, så får de heller la være å svare dersom de ikke vil. Anonymkode: 0079a...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå