AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Noens om kjenner til dette opplegget? Ungdommen her kan kanskje få en måned på skipet. 16 år og går på videregående. Synes det ser ut som det er mest for folk med "problemer" Anonymkode: 749b2...ed0
Portia Catonis Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Det er for ungdom som står utenfor utdanning, opplæring og skole. De aller fleste som har havnet der har gjort det fordi de har problemer med å tilpasse seg samfunnet og skoleverket. Så ja, i så måte har du helt rett.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Datteren min var på Christian Radich i en måned for 2 år siden. Hun droppet ut av videregående, da det var for sent å bytte linje. Hun hadde det ikke så bra akkurat da, man havner fort litt utenfor når man ikke har skole. Men ingen rusproblemer eller tilpasningsproblemer. Ifølge henne hadde nesten alle som var med rusproblemer i større eller mindre grad, så det passet ikke helt for henne. Men merket at hun modnet litt på den turen, så jeg tror likevel det var bra hun var med. De lærer mye, og er innom flere havner/land. De får ikke så mye tid i land, men får sett og opplevd litt i hvert av landene de er i. I tillegg deles de inn i vaktlag, og jobber 4 timer hver eneste dag. Faste rutiner og god læring. Anonymkode: 4d0d7...37b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 Kjenner til noen som jobber der, og også noen som har vært på seilas med Windjammer. Har et veldig godt inntrykk av opplegget, og tror det er veldig bra for de som er i målgruppen. Plassene koster litt, så ville absolutt slått til hvis det var min tenåring som fikk tilbudet. Anonymkode: 11a32...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Ja dette er et tilbud en måned i 2 året av vgs, så ikke ungdom som har droppet ut. Jeg er egentlig veldig positiv til dette, bare det ikke blir sånn at alle som er der er misbrukere😂 Anonymkode: 749b2...ed0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Hvis ungdommen din har fått tilbud, er det gjerne en årsak til det. Det er et opplegg som er ment for dem som trenger det. Ungdommen må sende søknad og blir intervjuet. Deretter får ungdommen vite om han/hun blir godkjent/får plass. Er mange med rusproblemer der, og de har veldig godt av opplegget til Windjammer. Men det kan for all del være veldig bra for ungdom med andre typer utfordringer også. Anonymkode: 4d0d7...37b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis ungdommen din har fått tilbud, er det gjerne en årsak til det. Det er et opplegg som er ment for dem som trenger det. Ungdommen må sende søknad og blir intervjuet. Deretter får ungdommen vite om han/hun blir godkjent/får plass. Er mange med rusproblemer der, og de har veldig godt av opplegget til Windjammer. Men det kan for all del være veldig bra for ungdom med andre typer utfordringer også. Anonymkode: 4d0d7...37b Det er kun snakk om å se på båten for å kanskje ha et opphold der på en måned. Dette er et tilbud for hele trinnet på linjen deres og de som ønsker det kan da søke på dette. Men kjenner jeg er litt skeptisk om det er sånn at det er mange med ulike utfordinger der. Anonymkode: 749b2...ed0
Portia Catonis Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er kun snakk om å se på båten for å kanskje ha et opphold der på en måned. Dette er et tilbud for hele trinnet på linjen deres og de som ønsker det kan da søke på dette. Men kjenner jeg er litt skeptisk om det er sånn at det er mange med ulike utfordinger der. Anonymkode: 749b2...ed0 Går ungdommen på maritim linje (matros)? I så fall blir det jo noe helt annet…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Min niese hadde et sånt opphold på en seilbåt det andre året på VGS. Husker ikke navnet på båten. Det var ikke for «problembarn», men et tilbud til de med best karakterer på noen av landets beste VGS. De måtte jobbe på båten samtidig som de måtte opprettholde sine høye karakterer gjennom selvstudier. Anonymkode: 29a4f...c27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 Nei ungdommen går ikke på lettmatroslinje, ref overfor. Dette er et tilbud til hele trinnet hvor de kan søke på et sånt en måneds opphold på båten som en slags praksis. Men de går ikke på maritim linje nei. Anonymkode: 749b2...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå